معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر کسانی در این جامعه بگویند ما می‌گذاریم مسائل را خود مردم حل کنند پس نقش دولتمردان چه خواهد شد مگر دولتمردان مرزبانان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیستند؟ وی افزود: نگاه دوم نگاه حاکمیت دین، حاکمیت ارزش‌های الهی و مردم‌سالاری دینی یعنی برقراری نظام مبتنی بر رای مردم در چارچوب ...

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر کسانی در این جامعه بگویند ما می‌گذاریم مسائل را خود مردم حل کنند پس نقش دولتمردان چه خواهد شد مگر دولتمردان مرزبانان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیستند؟

خبرگزاری فارس: دولتمردان مرزبانان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور هستند


وی افزود: نگاه دوم نگاه حاکمیت دین، حاکمیت ارزش‌های الهی و مردم‌سالاری دینی یعنی برقراری نظام مبتنی بر رای مردم در چارچوب موازین دین بود.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به دو بینشی که پیش از انقلاب در کشور وجود داشت، اشاره کرد و گفت: بینش اول مبارزه با حکومت ستمشاهی، برقراری دموکراسی، مراجعه به رای مردم،‌ تعامل با همه کشورها و دولت‌ها و رفاه اجتماعی بود.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی گفت: امام این حرکت را انقلاب دوم نامید چرا که با بینش حاکمیت ارزش‌های الهی همراه بود اما عده‌ای این حرکت را تاب نیاوردند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بر اساس نظر امام در ذات انقلاب اسلامی استکبارستیزی است، گفت:‌ مگر می‌توانیم در مقابل خوی متجاوزان بی‌تفاوت باشیم. در ذات بینش اول مسئله قدرت‌طلبی‌ها وجود دارد اما در ذات بینش دوم اساس، تکلیف‌محوری است و کسی که رای می‌دهد یا کسی که نامزد می‌شود بر اساس تکلیف کار می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: ولایت فقیه یعنی یک دین شناس که می‌خواهد جامعه را به طرف کرامت انسانی سوق دهد و در شاخصه‌های فکری شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر اعتماد عمیق به اسلام ناب محمدی و عدالتخواهی وجود داشت، اسلامی که حقوق مردم را از متجاوزین بگیرد نه اسلام آمریکایی که در مقابل ظلم بی‌تفاوت است.

رئیس با اشاره به اندیشه‌ها و تفکرات شهید بهشتی گفت:‌ ایشان گرایش مکتبی را معیار جاذبه و دافعه می‌دانستند و آنچه در کلمات ایشان است اوج بی‌اعتمادی به آمریکا است.

وی در ادامه تصریح کرد: شعارهای فتنه ۸۸ همچون نه غزه نه لبنان شعار انقلاب و برخاسته از بینش امام و یاران امام نبود‌.

معاون اول رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: شهید بهشتی تقوا را چه در امور فردی و چه در امور اجتماعی تنها راهی می‌دانست که با آن می‌توان جامعه را رقم زد،‌ایشان معتقد بودند باید با تمام وجود قانون حد و قصاص را در کشور اجرا کرد و این عدالتخواهی از ویژگی‌های وی بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه شهید بهشتی در دستگاه قضایی به دنبال اشاعه عدالت بود، گفت: امروزه عده‌ای اعتدال را امری پسندیده می‌دانند اما تاکید ما بر این است که شاخصه و محور عدالت چیست، شاخص اعتدال امروز در جامعه مواضع ولی فقیه است و کسی که پا جای پای ولی فقیه می‌گذارد و به فرمایشان ایشان گوش فرا می‌دهد اعتدال دارد.

وی افزود: این شاخصه اعتدال است اگر اینگونه نباشد هر کسی اعتدال را از نگاه خود تعریف می‌کند. اگر کسانی در این جامعه بگویند ما می‌گذاریم مسائل را خود مردم حل کنند پس نقش دولتمردان چه خواهد شد مگر دولتمردان مرزبانان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور نیستند.

ادامه دارد…

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13501

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.