وزیرعلوم با بیان اینکه هنوز متن طرح استیضاح را نخوانده‌ام و دلیل آن را نمی‌دانم، گفت: هفته آینده برای تشکیل جلسه و رایزنی با نمایندگانی که استیضاح را مطرح کرده‌اند به مجلس می‌روم. رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور سراسری سال ۹۳ در پردیس ...

وزیرعلوم با بیان اینکه هنوز متن طرح استیضاح را نخوانده‌ام و دلیل آن را نمی‌دانم، گفت: هفته آینده برای تشکیل جلسه و رایزنی با نمایندگانی که استیضاح را مطرح کرده‌اند به مجلس می‌روم.

خبرگزاری فارس: برای رایزنی با نمایندگان هفته آینده به مجلس می‌روم/ دلیل طرح استیضاح را نمی‌دانم


رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری کنکور سراسری سال ۹۳ در پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران گفت: کنکور امسال با حضور بیش از یک میلیون داوطلب برگزار می‌شود به طوریکه رشته تجربی بیشترین شرکت کننده را دارد.

وی اضافه کرد: امسال در مجموع ۷۶۰ هزار نفر ظرفیت موجود است که ۱۰۵ هزار ظرفیت به دولتی روزانه اختصاص دارد.

وی در رابطه با چگونگی حذف یا عدم حذف کنکور سراسری افزود: امیدواریم با نحوه جدید پذیرش داوطلبان که ۲۵ درصد به سوابق تحصیلی اختصاص داده شده است شرایط بهتری برای داوطلبان فراهم شود.

فرجی دانا ادامه داد: در قانون پیش بینی شده است که تا ۵ سال آینده ۸۵ درصد پذیرش دانشگاه‌ها به سوابق تحصیلی اختصاص یابد که در حال حاضر ۲۵ درصد سوابق تحصیلی لحاظ می‌شود.

وزیر علوم اظهار داشت: در هر صورت باید آزمون یا آزمون‌هایی برای پذیرش در برخی رشته‌ها وجود داشته باشد و به همین دلیل در مصوبه جدید به این صورت است که ۸۵ درصد به سوابق تحصیلی اختصاص یابد.

* تلاش می‌کنیم مشکل دانشجویان حاضر در نروژ برطرف شود

وزیر علوم در رابطه با دانشجویان ایرانی بورسیه کشور نروژ که به دلیل تحریم نمی‌توانند ادامه تحصیل دهند، گفت: برای برخی از این دانشجویان مسئله تغییر رشته مطرح بود که اگر بتوانند این کار را انجام می‌دهند و در غیر اینصورت باید محل تحصیل جدیدی برای آن‌ها بیابیم.

وی با اشاره به تلاش‌های سازمان امور دانشجویان برای رفع مشکل این دانشجویان گفت: زمینه‌ها را هموار می‌کنیم تا بهترین مسئله ممکن برای این دانشجویان رقم بخورد، این افراد باید در رشته جدیدی تحصیل کنند که ممکن است مایل به ادامه تحصیل در رشته دیگری نباشند.

وزیر علوم گفت: به طور معمول علم نباید تحریم شود و دانشجویان ما در کشورهای دیگر که با این مشکل مواجه شدند رای موافق دادگاه را گرفته‌اند ولی برای این دانشجویان باید نهایت تلاش خود را بکنیم، امیدواریم تحریم‌های ناعادلانه که سبب می‌شود نخبگان یک جامعه از ظرفیتی که باید در اختیار همه بشریت قرار بگیرند محروم می‌شوند برداشته شود.

* برای رایزنی با نمایندگان هفته آینده به مجلس می‌روم

فرجی دانا در رابطه با طرح استیضاح خود در مجلس نیز گفت: در زول هفته آینده برای رایزنی به مجلس می‌روم تا سوءتفاهم‌ها برطرف شود و در فضای تفاهم به انجام وظایف خود بپردازیم.

وی در رابطه با اینکه آیا رایزنی با لاریجانی رئیس مجلس انجام می‌شود یا خیر، افزود: با نمایندگانی که طرح استیضاح را ارائه داده‌اند رایزنی می‌کنیم.

فرجی دانا در رابطه با دلایل نمایندگان برای استیضاحش گفت: هنوز متن استیضاح را ندیده‌ام و در هفته آینده در جلسات با نمایندگان در جریان دلایل آن قرار می‌گیرم.

وزیر علوم همچنین در رابطه با انتصاب روسای دانشگاه‌ها گفت: سرپرست دانشگاه تهران را به زودی به شورایعالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌کنم و رئیس دانشگاه شریف نیز هنوز مشخص نیست.

فرجی دانا در رابطه با حذف یا عدم حذف کنکور دکتری عنوان کرد: حذف آزمون را درنظر نداریم ولی وزن آن مطرح است، این آزمون یکی از شاخص‌های پذیرش داوطلبان برای دانشگاه‌ها است که می‌توان در مورد وزن آن تصمیم گیری کرد. مثلا امسال ۳۰ درصد را به کنکور اختصاص دادیم که باید نتایج آن بررسی شده و براساس نتایج تصمیم گیری شود.

وی گفت: اقدامات کیفی برای حمایت از دانشجویان دکتری را درنظر داریم که در آئین نامه مشترکی با معاونت علمی و فناوری وزارت علوم منابع مالی برای استفاده از مقرری ماهیانه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

وزیر علوم در رابطه با بورسیه‌های غیرقانونی نیز گفت: این مسئله در اختیار نهادهای نظارتی است که هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهند تا از انجام کارهای غیرقانونی جلوگیری شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13478

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.