رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حساسیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی و سیاسی‌، گفت: قوه قضائیه در این زمینه موضعی خوب و قوی گرفته است و همچنین برخوردهای اصولی با این موضوع داشته است که یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه محسوب می‌شود. حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین ...

رئیس مرکز بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به حساسیت قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی و سیاسی‌، گفت: قوه قضائیه در این زمینه موضعی خوب و قوی گرفته است و همچنین برخوردهای اصولی با این موضوع داشته است که یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه محسوب می‌شود.

خبرگزاری فارس: عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی و سیاسی مثبت است


حمیدرضا ترقی رئیس مرکز بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو
با اشاره به عملکرد قوه قضائیه اظهار داشت: آنچه که از ارزیابی مقام معظم رهبری و مردم در رابطه با قوه قضائیه می‌توان استنباط کرد این است که دستگاه قضائی به لحاظ توسعه شبکه اطلاعاتی و قضائی مخصوصا اتصال دادگاه به شبکه سراسری و متمرکز در رابطه با پرونده‌‌ها گام‌های خوبی برداشته و این شبکه اطلاعاتی توانسته کار دستگاه قضا را آسانتر کند.

وی ادامه داد: اتصال دادگاه‌ها به یکدیگر از نظر به روز شدن اطلاعات در دستگاه قضایی یک نقطه مثبت به محسوب می‌شود و ما شاهد آن هستیم.

ترقی با اشاره به حساسیت دستگاه قضایی نسبت به مسائل اصلی مخصوصا مفاسد اقتصادی و سیاسی، گفت: قوه قضائیه در این زمینه موضع خوب و قوی گرفته است و همچنین برخوردهای اصولی با این موضوع داشته است که یکی دیگر از نقاط قوت این دستگاه محسوب می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به حساسیت این قوه به مسائل امنیتی گفت: دستگاه قضایی با همکاری دستگاه‌های امنیتی توانسته کمک بسیار شایانی به قانونمند کردن نظارت‌های امنیتی داشته باشد که این موضوع از دیگر ویژگی‌های دستگاه قضا به حساب می‌آید.

وی توسعه هیأت‌های حل اختلاف و رسیدگی این هیأت‌ها را از دیگر ویژگی‌های قوه قضائیه اعلام کرد و اظهار داشت: هیأت‌های حل اختلاف با رسیدگی به پرونده‌ها توانسته بار دستگاه قضائی را کاهش دهد.

ترقی اطاله دادرسی، طولانی شدن بررسی پرونده‌ها از نقاط ضعف دستگاه قضا برشمرد و تأکید کرد که رهبری نیز در دیدار اخیرش با مسئولین قوه قضائیه به این نکته اشاره فرمودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13459

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.