رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس سایبری کشور، سرقت اطلاعات کارت عابربانک مشتریان از طریق نصب مدارهای مغناطیسی بر روی دستگاه‌های پوز را جدیدترین شگرد مجرمان فضای مجازی اعلام کرد. سرهنگ کاظمی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور در جلسه تعاملی فی مابین این پلیس و ...

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان‌یافته پلیس سایبری کشور، سرقت اطلاعات کارت عابربانک مشتریان از طریق نصب مدارهای مغناطیسی بر روی دستگاه‌های پوز را جدیدترین شگرد مجرمان فضای مجازی اعلام کرد.

خبرگزاری فارس: جدیدترین شگرد کلاهبرداران فضای سایبری/ نصب مدارهای مغناطیسی روی دستگاه‌های پوز


سرهنگ کاظمی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس سایبری کشور در جلسه تعاملی فی مابین این پلیس و نمایندگان شرکت های خدمات پرداخت که با هدف مدیریت کاهش وقوع جرایم مالی در حوزه سایبر برگزار شده بود، اظهارداشت: سوء استفاده از اعتماد شاکی و فیشینگ، بیشترین شگرد کلاهبرداران در حوزه جرایم مالی به شمار می آید؛ سهل انگاری و بی توجهی رایج در بین شهروندان هنگام استفاده از سیستم کارت خوان زمینه را برای شیادان فراهم می کند.

وی افزود: عدم جانمایی مناسب دستگاه های کارت خوان (POS) و نیز دسترسی مشتریان به این دستگاه ها جهت کشیدن کارت و ورود رمز آن، همچنین رایج شدن سهل انگاری از سوی مشتریان موجب شده امنیت پرداخت الکترونیک از طریق دستگاه (POS) کاهش یافته و زمینه را برای انواع کلاهبرداری، سرقت و برداشت های غیرمجاز از مشتریان فراهم کند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته درباره جدیدترین شگرد کلاهبرداران و سارقان فضای مجازی، تصریح کرد: بزهکاران از طریق نصب مدارهای مغناطیسی بر روی دستگاه های پوز، اطلاعات کارت مشتریان را در حافظه جانبی مدار ذخیره می کنند؛ آنها با استفاده از دستگاه کارت خوان اطلاعات حساب مالباختگان را دریافت و سپس از طریق کارت جعلی ساخته اقدام به برداشت وجه و خرید اینترنتی می کنند که در همین زمینه نیز فروشندگان باید دقت لازم را در زمینه نگهداری مناسب دستگاه‌های POS خود داشته باشند.

سرهنگ کاظمی در خاتمه گفت: تخصیص درگاه ها به افراد دارای صلاحیت، کنترل دوره ای محتوای سایت های دارنده آن از عوامل کاهش کلاهبرداری و یکسان سازی آدرس درگاه ها و جرم فیشینگ به شمار می آید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13452

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.