رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به موضوع بازگشایی سفارت انگلستان گفت:هم اکنون که در دوران حل کردن روابط بین‌المللی با سایر کشورها و اجرای سیاست نرمش قهرمانانه هستیم، باید بگوییم که اهل باج‌دهی نیستیم.     محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در ...

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به موضوع بازگشایی سفارت انگلستان گفت:هم اکنون که در دوران حل کردن روابط بین‌المللی با سایر کشورها و اجرای سیاست نرمش قهرمانانه هستیم، باید بگوییم که اهل باج‌دهی نیستیم.

خبرگزاری فارس: برای بازگشایی سفارت انگلیس اهل باج‌دهی نیستیم/  جلسه مشترک دولت و مجلس به زودی برگزار می‌شود

 

 

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که ظهر امروز (سه‌شنبه) سوم تیرماه در دفتر مرکزی این جبهه برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اظهارات اخیر رئیس دستگاه قوه قضائیه درباره عملکرد صدا و سیما به دیدار اخیر رئیس دستگاه قوه قضائیه و دست‌اندرکاران این قوه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: درباره رئیس دستگاه قوه قضائیه باید بگویم من کمتر شخص حقیقی و حقوقی را دیدم که مقام معظم رهبری از وی با این صفات یاد کند و در مجموع عملکرد قوه قضائیه مورد رضایت مقام معظم رهبری بوده و هست که در دور دوم فعالیت وی ۶ اولویت را مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه انتقادات رئیس دستگاه قضا درباره صدا و سیما از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: صدا و سیما از سویی باید به صورت فراقوه‌ای عمل کند و از سویی به دلیل آنکه زیر نظر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند باید برنامه‌هایی را در شان این قوه اجرا کند بنابراین مسئولان صدا و سیما می‌توانند جلسه‌ای با حضور قوای سه‌گانه تشکیل داده تا دغدغه‌های قوای کشور را بشنوند و تا آنجا که می‌توانند برای رفع اشکالات آن تلاش کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر بازگشایی سفارت انگلستان، خاطرنشان کرد: من همان موقع که بحث سفارت انگلستان مطرح شد، گفتم که باید امنیت سفارتخانه‌ها حفظ شود اما اکنون که در دوران حل کردن روابط بین‌المللی با سایر کشورها و اجرای سیاست نرمش قهرمانانه هستیم، باید بگوییم که اهل باج‌دهی نیستیم و پس از گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب این امری است که بارها امتحان شده است.

باهنر ادامه داد: چند سال پیش موضوعی پیش آمد که مجموعه سفرای اروپایی ایران را ترک کردند و گمان کردند برای ایران با رفتن‌شان مشکلی پیش می‌آید اما پس از مدتی که درخواست بازگشت به ایران را مطرح کردند ایران شرط بازگشت آنها را، عذرخواهی آنان از رفتار سابق خود گذاشت که این امر نباید از حافظه تاریخی آنان پاک شود.

وی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد با تمام کشورها ارتباط خود را ادامه دهد، تصریح کرد: به نظر ما می‌توانیم با یکدیگر فعالیت برد- برد داشته باشیم اما اگر آنان بخواهند این بازی را به صورت برد-باخت تجربه کنند باید بگوییم که از سال ۱۳۴۰ که کشورمان مبارزاتی را در مبارزه با طاغوت شروع کردند و با وجود آنکه نظام طاغوتی مورد حمایت نظام سلطه بود، این بازی برد- باخت را تجربه کردیم و اکنون خود آنها بگویند که برنده این بازی چه کسی بوده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به توانمندی و اراده کشور ایران تصریح کرد: ما نمی‌ترسیم و به تعهدات خود پایبند هستیم و تا زمانی که آنها به تعهدات خود پایبند باشند بنابراین در قضیه سفارت انگلیس باید بگوییم که می‌توانیم بازی را برد- برد جلو ببریم اما اگر آنها تصمیم دارند بازی برد- باخت را ادامه دهند باید بدانند که تجربه طولانی در این امر داریم.

در ادامه این نشست خبری باهنر درباره کارت زرد مجلس به وزیر کشور اظهار داشت: مسئله تعامل و هم‌افزایی مانع از انجام وظایف نیست و قانون اساسی ما کاملاً جامع و مانع است. لذا وظیفه هر قوه و اختیارات آن مشخص شده است.

نایب رئیس مجلس با تأکید براینکه نمی‌توان این اختیارات را از قوای سه گانه سلب کرد، یادآور شد: قوای سه گانه در عین اینکه مستقل هستند اما همواره با یکدیگر کار دارند و به این معنای جزایر جداگانه نیست.

وی تصریح کرد: مجلس نتیجه پخش شدن دموکراسی در کشور و رئیس جمهور نتیجه متراکم شده دموکراسی است از این رو این دو قوه باید با یکدیگر تعامل کنند و مجلس باید بر قوه مجریه نظارت داشته باشد چرا که خودکامگی در یک جمع ۳۰۰ نفره تا یک نفر مشکل‌تر ایجاد می‌شود.

باهنر با بیان اینکه مجلس نظارت خود را از راه‌های مختلف از جمله سؤال از وزرا اعمال می‌کند، یادآور شد: اینکه به عنوان کارت زرد در افواه عمومی مطرح شده به معنای کارت زرد فوتبال نیست و هر دو کارت زرد یک کارت قرمز تلقی شود. چرا که در آیین‌نامه مجلس سه رأی منفی به وزیر زمینه را برای استیضاح آماده می‌کند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه این امر یک نفاذ روانی دارد خاطرنشان کرد: در واقع این اقدام رضایت یا عدم رضایت مجلس را از پاسخ یک وزیر مشخص می‌کند از این‌رو شاید این عدم رضایت مختص آن سؤال و جواب نباشد و برخی نمایندگان به دلایل دیگری، نارضایتی خود را از وزیر اعلام کنند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: کارت امروز به وزیر کشور ناشی از مجموعه‌ای از نارضایتی‌ها از وزارت کشور و به صورت ویژه در مسئله عفاف و حجاب بود.

باهنر ادامه داد: به نظر بنده نیز پاسخ وزیر کشور قانع‌کننده نبود هرچند که همه پاسخ‌های وی درست بود اما طبق قانون اساسی و شرع، دولت وظایف ویژه‌ای دارد. لذا وزیر باید انجام این وظایف را به صورت جدی نشان دهد که امروز مجلس چنین برداشتی نداشت.

نایب رئیس مجلس در عین حال ابراز امیدواری کرد که این تعاملات باعث بهبود روند کارها و هم‌افزایی قوا که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، شود.

وی در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مجلس در این زمینه از طریق دو کانال وظیفه ذاتی خود کمک می‌کند که یکی از طریق تصویب یا لغو قوانین و دیگری از طریق نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

باهنر تصریح کرد: ما در این زمینه عمده کارهای خود را انجام داده‌ایم و پیشنهاد ما نیز به دولت این بود برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را به سه فاز تقسیم کند که آنها نیز پذیرفتند.

نایب رئیس مجلس در این باره ادامه داد: یک فاز مربوط به سال ۹۳ با تکیه بر قوانین فعلی کشور است، فاز دوم مربوط به سال ۹۴ است که می‌تواند در بودجه سال ۹۴ متبلور شود و فاز سوم مربوط به برنامه ششم است که در پایان سال ۹۴ تمام می‌شود و دولت نیز مؤظف است اوایل سال ۹۴ لایحه را تقدیم کند هرچند اگر آخر ۹۳ نیز این کار را انجام دهد ما استقبال می‌کنیم.

وی با تأکید براینکه فضای حاکم بر برنامه ششم باید الهام‌گرفته از اقتصاد مقاومتی باشد، یادآور شد: ما البته گزارش‌های دولت را در این زمینه می‌شنویم اما اینکه جدول زمان‌بندی برای این سه فاز از سوی دولت به مجلس ارائه شود، چیزی صورت نگرفته است.

باهنر بر همین اساس از برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس در اسرع وقت خبر داد.

دبیرکل جبهه پیروان در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی براینکه چرا گفته می‌شود بخش عمده‌ای از رأی به دولت از سوی زنان بدحجاب بوده است، گفت: این را از خودشان بپرسید.

وی در خصوص رویکرد دولت برای همکاری با احزاب اظهار داشت: ساختار قانون اساسی ما روشن است و باید از قانون تمکین کنیم.

باهنر در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص استعفای روحانی گفت: چنین اظهاراتی آنقدر سبک است که نیازی نیست به آن بپردازیم و توجه قوای سه گانه و نهادهای مؤثر باید این باشد که به حاشیه نروند هرچند برخی تلاش کنند که ما را از کارهای اصلی باز دارند لذا نقش رسانه‌ها در این زمینه زیاد است. بنابراین نباید به چنین اظهاراتی توجه کرد.

باهنر در خصوص عملکرد یکساله دولت گفت: عملکرد دولت در مذاکرات بین‌المللی با ۱+۵ خوب بوده و کار باید ادامه یابد؛ ما حامی دیپلماسی کشور هستیم هرچند که دلواپسی یا دلاوری را به صورت صرف قبول نداریم و معتقدیم که باد همواره در خوف و رجاء باشیم.

دبیرکل جامعه مهندسین با تأکید براینکه ما به دشمن اعتماد نداریم و آنها فقط به دنبال منافع خود هستند یادآور شد: ما نیز باید از منافع ملی خود دفاع کنیم از این‌رو ما ضمن حمایت از دیپلمات‌ها اقدامات آنها را هم رصد می‌کنیم که از خط قرمزهای نظام عبور صورت نگیرد.

وی در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه ما از رئیس جمهور می‌خواهیم مسائل حاشیه‌ساز مطرح نکند، گفت: اینکه گفته می‌شود می‌خواهیم مانند امام حسن (ع) صلح آبرومندانه داشته باشیم، باید گفت اولاً اگر بحث امامت است این تصمیم را رئیس جمهور نمی‌گیرد و مشخص است که نظام در این زمینه چطور تصمیم‌گیری می‌کند.

باهنر افزود: شورای عالی امنیت ملی بر رفتار دولت و مجلس نظارت دارد و اینکه زمان امام حسن است یا زمان امام حسین را رهبری تعیین می‌کند.

این فعال اصولگرا با تأکید براینکه ما نباید از نرمش قهرمانان ترجمه صلح همراه با تسلیم داشته باشیم، افزود: رهبر معظم انقلاب در جایی گفتند که من سید «حسینی» هستم و این ادامه دارد لذا باید در رابطه با دشمن به ادبیات رهبری توجه کنیم.

وی با تأکید براینکه در ادبیاتی که به کار برده می‌شود نباید احساس کرد که تفاوتی وجود دارد، گفت: هرچند برخی نمی‌توانند ادبیات فاخر رهبری را داشته باشند اما اینکه احساس شود به هر قیمتی به دنبال صلح هستیم درست نیست هرچند که ائمه معصومین در زمان خود بهترین راه مبارزه را انتخاب کرده‌اند اما هر زمان شرایط خاص خود را دارد.

باهنر ادامه داد: با توجه به رهنمودهای رهبری برداشت ما این است که زمان و موقعیت فعلی کشور موقعیت امام حسن (ع) نیست و ما قطعاً با همه توان در مقابل زورگویی‌های دشمن می‌ایستیم و کسی تردید ندارد که امروز ایران اسلامی قدرتمندترین موقعیت را دارد.

وی با بیان اینکه قدرت آمریکا نیز به اندازه اول انقلاب نیست، گفت: این قدرتمندی ایران در بحث سوریه، عراق، افغانستان و خاورمیانه و مجامع بین‌المللی قابل توجه است و باید از این ظرفیت استفاده کرد نه اینکه با واژه‌های غیرنامأنوس کفران نعمت کنیم.

باهنر در ادامه در خصوص اقدامات دولت خاطرنشان کرد: دولت برای کنترل تورم قدم‌های خوبی برداشته و تدابیر اقتصادی‌اش قابل دفاع بوده است هرچند که گلایه‌هایی وجود دارد و تیکآاف دولت برای تولید شکل نگرفته در حالی که این امر می‌تواند بر روی بیکاری و تورم اثر مثبتی داشته باشد.

دبیرکل جبهه پیروان با تأکید براینکه تدبیر و عقلانیت نباید مانع از انجام کارهای قهرمانانه شود، گفت: ما منتظر هستیم که دولت این سیاست‌ها را پیگیری کند.

وی در خصوص مطالبه‌گری اصلاح‌طلبان از دولت اظهار داشت: طلبکاری اصلاح‌طلبان از دولت طبیعی است چرا که هر حزبی که تلاش می‌کند می‌خواهد برای پیش رفتن از موضع هجمه عمل کند.

باهنر گفت: البته ما همه اصلاح‌طلبان را با یک چوب نمی‌رانیم چرا که برخی از آنها ساختارشکن و فتنه‌گر هستند و رقیب نظام به حساب می‌آیند نه رقبای حزب ما چرا که آنها محاربانی هستند که علیه نظام شمشیر کشیده‌اند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه فلز و خاستگاه روحانی اصولگرایی است، یادآور شد: اعتدال رئیس جمهور خوب بوده اما فراجناحی بودن او موفق نبوده است و شاید این به خاطر شناخت کم وی از اصولگرایی باشد هرچند که این حق دولت است که همکاران خود را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای فکر می‌کنند دز روحانی در بحث اصلاح‌طلبی باید غلیظ‌تر باشد، گفت: او در حداکثر حالت استفاده کرده اما اگر می‌خواهند رئیس جمهور به نیروهای هنجارشکن و فتنه‌گر برسد، روحانی هم به این امر اعتقادی نداریم و من شما را در این زمینه به سخنرانی روحانی در سال ۷۸ ارجاع می‌دهم.

باهنر افزود: آقای روحانی با توجه به بحث اعتدال سعی دارد از نیروهای اصلاح‌طلب هم استفاده کند که آنها نباید به این خاطر طلبکاری کنند.

وی در خصوص فراکسیون رهروان که مورد سؤال یکی از خبرنگاران بود، گفت: فراکسیون‌های مجلس امروز معنای کار حزبی ندارد و بیشتر درباره مسائل داخلی کشور فعال هستند. اما اینکه رهروان ولایت بخواهد وارد انتخابات شود یا خیر بستگی به خودشان دارد و این فراکسیون از سخنگو برخوردار است.

باهنر در عین حال گفت‌: من تصور نمی‌کنم که غیر از فراکسیون رهروان و فراکسیون اصولگرایان، فراکسیون دیگری در مجلس شکل بگیرد.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر فعالیت ناطق نوری گفت: آیت‌الله ناطق‌نوری یک ظرفیت برای نظام محسوب می‌شوند که علاقه‌مندیم که وی از این ظرفیت استفاده کنند و در دوره‌ای رهبری سیاسی اصولگرایان را برعهده داشتند و درخواست داریم که ایشان فعال شوند اما با وجود درخواست‌های ما تاکنون جواب وی منفی بوده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اظهارات اخیر کمال وندی یکی از مسئولان سازمان انرژی اتمی درباره پذیرش پروتکل الحاقی از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: در این زمینه باید بگویم که تصمیم‌گیری درباره این امر جزو اختیارات منحصربه‌فرد و ویژه مجلس شورای اسلامی است چراکه کشور ایران برای هسته‌ای شدن هزینه‌های بسیاری را داده است و کسی نمی‌تواند عنوان هسته‌ای را از ایران بازپس بگیرد و ایران، ایران هسته‌ای است و هر خدشه‌ای که به این مسئله وارد کند مجلس شورای اسلامی با آن مخالفت خواهد کرد. بنابراین اگر اکنون بخواهم درباره نظر مجلس نسبت به پذیرش پروتکل الحاقی صحبت کنم باید گفت که رای قاطعانه مجلس در این امر منفی است مگر اینکه شرایط عوض شود یا روزنه‌های دیگری باز شود و نظام جمهوری اسلامی قانع شود که رقیب آمادگی دارد تا در یک بازی برد برد بحث را جلو ببریم.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر وضعیت سیاست مجلس خبرگان با وجود حال نامساعد آیت‌الله مهدوی‌کنی گفت: برای آیت‌الله مهدوی‌کنی آرزوی سلامتی دارم اما درباره ریاست مجلس خبرگان باید گفت که این یک امر تشکیلاتی است که تصمیم‌گیری درباره آن برعهده خبرگان است و امیدواریم که هرچه زودتر سلامتی خود را باز یابند اما اگر خدایی‌ناکرده اتفاقی بیفتد مجلس خبرگان باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی روند تحقیق و تفحص در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی هر نماینده‌ای می‌تواند از سازمان‌ها و نهادها درخواست تحقیق و تفحص داشته باشد که این امر در کمیسیون بررسی می‌شود و گزارش آن در صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد و اگر مجلس رای به ادامه تحقیق و تفحص دهد این امر ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اکنون در مجلس شورای اسلامی ۱۵ تا ۲۰ تحقیق و تفحص در حال پیگیری است که این تحقیق و تفحص‌ها از وضعیت مختلفی برخوردار هستند و هیات رئیسه با دادن امکانات منابع مالی و نیروی انسانی از آن حمایت کرده و به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری درباره زمان برگزاری یازدهمین کنگره مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسی خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی مهندسی از سال ۶۷ فعالیت خود را از سال ۶۷ آغاز کرد که در سال ۶۹ مجوز فعالیت خود را گرفت و طبق اساسنامه تاکنون ۱۰ کنگره را برگزار کرده‌ایم که یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسی به دلیل همزمانی با کنکور سراسری و یوم‌الشک از ششم تیرماه به ششم شهریورماه تغییر کرد که در حال فراهم کردن مقدمات آن هستیم.

وی در تشریح برنامه‌های یازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین به ارائه گزارش دو ساله از عملکرد جامعه اسلامی مهندسین، انتخاب اعضای شورای مرکزی و تغییر مرامنامه در صورت درخواست اعضا اشاره کرد و گفت: طبق قانون هیات موسس می‌تواند درصدی از اعضا را از هر استان دعوت کرده تا در کنگره شرکت کنند که ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر در این کنگره شرکت می‌کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره تشکیل حزب فراگیر تصریح کرد: صحبت‌های بسیاری در این زمینه شده اما همانگونه که پیش از این نیز در این باره گفتم احزاب فعال در این زمینه محدود هستند و فراگیر نیستند بنابراین به نظرم باید ۳ تا ۴ حزب فراگیر و قدرتمند در چارچوب نظام جمهوری اسلامی داشته باشیم که به وجود آمدن حزب جامع اصولگرایی نیازمند نیازمند اراده عمومی در جریان اصولگرایی است و پیش از این برای این امر تلاش کردیم اما به مشکل برخوردیم بنابراین این امر نیازمند اراده فعالان سیاسی اصولگرا است تا بتوانیم یک حزب فراگیر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از کار ویژه‌های نظام مردم‌سالاری دینی انجام کار حزبی است خاطرنشان کرد: امیدواریم به این امر انسجام بخشیده و در این امر موفق شویم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عملکرد فتنه‌گران در سال ۸۸ گفت: نظام جمهوری اسلامی نظامی است که به تعبیر امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد است که به تعبیر دیگر باید بگوییم جمهوریت و اسلامیت نظام دو بال نظام جمهوری اسلامی هستند و این کلمه، کلمه‌ای بسیط است اما مرکب نیست که بتوان آن را از یکدیگر جدا کرد بنابراین طبیعی است که بین دو واژه هجمه می‌شود.

باهنر با اشاره به هجمه افراد نسبت به اینکه جمهوریت یا اسلامیت نظام را جدا از یکدیگر تعریف می‌کردند تصریح کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که برخی به بهانه اسلامیت جمهوریت را کمتر کرده و برخی به بهانه جمهوریت اسلامیت را زیر سوال بردند و ایدئولوژیک بودن فضا را تنگ بودن عرصه بر جمهوریت دانستند که هر دو این طیف به نظام جمهوری اسلامی خیانت می‌کند و این ظلم است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اقدامات اصلاح‌طلبان ساختارشکن تصریح کرد: در فتنه ۸۸ برخی از اصلاح‌طلبان ساختارشکن مشروعیت نظام را زیر سوال برده و سعی در مصنوعی جلوه دادن جمهوریت برآمده‌اند در حالی که این واقعیت بر همه اثبات شده است که نظام جمهوری اسلامی یک نظام دموکراتیک است و استدلال این امر نیز این است که افرادی در دوره‌های گذشته انتخاب شدند که نظر بزرگان نظام در آن افراد استوار نبود و برای مثال در سال ۷۶ با انتخاب خاتمی خیلی از بزرگان نظام موافق نبودند اما دیدید که خاتمی انتخاب شد و ۸ سال رئیس‌جمهور قانونی کشور بود.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ عده‌ای سعی داشتند اسلامیت و جمهوریت نظام را زیر سوال ببرند تصریح کرد: من قصد ندارم که وقایع سال ۸۸ را در اینجا بازگو کنم اما به آنان گفته شد که شکایت خود را از طریق قانونی دنبال کنند اما آنان قبول نکردند و ظلم بسیاری به امام، شهدا، انقلاب و ۳۵ سال تلاش نظام شد چراکه در نظام اسلامی مردم بالاترین قدرت را برخوردار هستند بنابراین این ظلم عظیمی بود که بر علیه نظام، مردم و انقلاب به کار بردند و با دادن شعارهای نه غزه نه لبنان سیاست‌های راهبردی امام را زیر سوال بردند که تقلب کلیدواژه‌ای برای رفتارهای ساختارشکنانه آنان بود.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری پیرامون عملکرد نیروهای انتظامی و گشت ارشاد در آستانه فصل تابستان اظهار داشت: امروز در مجلس شورای اسلامی در این زمینه صحبت شد که مسئولان دولتی نیز از این امر دفاع کردیم که مجلس قانع نشد چراکه امر به معروف وظیفه همه مردم است اما حکومت اسلامی نیز وظایف ویژه‌ای دارد که باید چنین رفتارهایی را انجام دهد اما مطرح شدن موضوعاتی مبنی بر اینکه دولت وظیفه‌ای در به زور بردن مردم به بهشت ندارد، امری حاشیه‌ای است چراکه دولت نباید اجازه دهد زمینه گناه و انحراف مردم فراهم شود و باید با کسانی که در این امر فعالیت می‌کنند اقدام شود و امیدواریم که برخورد جدی‌تری را در این زمینه انجام دهد.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تحولات بین‌المللی مانند عملکرد گروهک‌های تروریستی مانند داعش اظهار داشت: پیش از این جمهوری اسلامی نسبت به ظهور و بروز چنین گروه‌های تروریستی‌ای مانند طالبان هشدار داده بود و آمریکا از جمله کشورهایی است که از این گروهک‌ها حمایت کرد و سعی کرد تا با پول مسلمانان در میان آنان اختلاف ایجاد کند که برخی از ساده‌انگاران و کسانی که منافع آنان در این امر دخیل بود مانند کشورهایی که خود را خادمین حرمین می‌خوانند به حمایت از این گروه‌ها پرداختند.

وی ادامه داد: در رابطه با این گروه باید بگوییم که اگر عراق به طور رسمی از ایران درخواست کمک کند وظیفه خود می‌دانیم که به این کشور کمک کنیم و درباره به خطر افتادن امنیت کربلا و نجف و به خطر افتادن اماکن مقدسه باید بگوییم در این زمینه اگر با خطر روبه‌رو شوند از همه توان خود برای مقابله با این امر استفاده خواهیم کرد هرچند که سربازان داعش را انسان‌هایی فریب‌خورده می‌دانیم که اکنون به چنین فعالیت‌هایی می‌پردازند و انشاءالله به زودی از شر این غده سرطانی نجات پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکا از جمله کشورهایی بوده است که از این گروهک‌ها حمایت کرده است خاطرنشان کرد: مردم عراق توانمندی این امر را دارند که خود مشکلاتشان را رفع کنند و در این امر نیازی به دخالت آمریکا ندارند.

باهنر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مصونیت نمایندگان مجلس و اختیار آنان درباره ارزیابی عملکرد مسئولان گفت: مجلس و نمایندگان می‌توانند در همه مسائل اظهار نظر کنند اما این امر به معنای آن نیست که آنان اجازه داشته باشند جرمی را مرتکب شوند و اگر نماینده مجلسی در سخنان خود به شخصی توهین کند این حق برای آن شخص وجود دارد که از آن شخص شکایت کند.

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان در چارچوب فعالیت نظام فعالیت کنند استقبال می‌کنیم و من این سیاست اتحاد اعتدالیون اصولگرا با معتدلین اصلاح‌طلب را قبول ندارم و من فکر می‌کنم اصولگرایان وجه اشتراک بسیاری دارند که با یکدیگر به فعالیت بپردازند هرچند ممکن است در درون خود رقابت‌هایی داشته باشند اما رقیب آنان اصلاح‌طلبان‌اند اما این رقابت نیز یک رقابت حزبی است چراکه ما با ساختارشکنان کاری نداریم و با کسانی کار داریم که در چارچوب نظام فعالیت می‌کند .

وی با بیان اینکه وحدت اصولگرایان یک وحدت فلسفی نخواهد بود خاطرنشان کرد: فکر می‌کنیم اینکه آنان به یکدیگر نزدیک شوند یک دادگاه انتزاعی است اما امیدوارم که این امر به نتیجه رسیده و بتوانند با یکدیگر فعالیت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13439

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.