معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس گفت: روحانیون و مبلغان دینی باید به علوم روز مسلح باشند. حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن موسایی عصر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ در میناب از روحانیون و علما به عنوان سربازان و مجاهدان خط مقدم جبهه تبلیغ نام برد و با اشاره به آیاتی از قرآن مجید به تشریح جایگاه عالمان و ...

معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس گفت: روحانیون و مبلغان دینی باید به علوم روز مسلح باشند.

خبرگزاری فارس: روحانیون باید به علم روز مسلح باشند


حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن موسایی عصر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ در میناب از روحانیون و علما به عنوان سربازان و مجاهدان خط مقدم جبهه تبلیغ نام برد و با اشاره به آیاتی از قرآن مجید به تشریح جایگاه عالمان و مبلغان دینی پرداخت و اظهار داشت: روحانیت در نزد مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است و سطح انتظار مردم از طلاب بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه طلاب و علما باید قدردان عزت و جایگاه خود نزد مردم باشند، افزود: مردم از مبلغ دینی انتظار دارند که از علم روز آگاهی داشته باشد.

موسایی در ادامه با ذکر این مطلب که روحانیون و مبلغان دینی باید به علوم روز مسلح باشند، ادامه داد: طلبه و عالم دینی باید نسبت به مسایل روز کشور در بخش‌های مختلف سیاست، اقتصاد و فرهنگ، مباحث قرآنی و احکام آگاهی کامل داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس اظهار داشت: از آنجایی که روحانی در هر منطقه به عنوان منبع و محلی برای رجوع مردم قلمداد می‌شود و مردم برای حل مشکلات خود به آن مراجعه می‌کنند باید خود را به علوم مختلف مجهز کند.

وی اخلاق نیکو و رفتار و منش زیبا را از شاخص‌های اصلی هر انسان دانست و با بیان اینکه علما شاگردان مکتب اهل بیت (ع) هستند و مسیر اخلاق برایشان مشخص است، گفت: اخلاق نیکو یکی از روش‌های کلیدی در جذب افراد است که روحانی باید از آن برخوردار باشد.

موسایی ادامه داد: مبلغ دینی به لحاظ بهره‌گیری از مکتب اهل بیت (ع) قادر است با اخلاق حسنه حتی مشکلات و درگیری‌های بین اقوام را حل و برطرف کند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از دلسوزی نسبت به مردم، قدرت و توان، امانتداری و سعه صدر بالا به عنوان دیگر ویژگی‌های مبلغان دینی نام برد و افزود: مبلغ دینی در هر منطقه‌ای که باشد نباید نسبت به مشکلات و دردهای مردم بی‌تفادت باشد بلکه مردم را در امور و پیگیری مشکلات یاری و همراهی کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه بندرعباس در ادامه با بیان این که جنگ، تهاجم و شبیخون فرهنگی سال‌ها است در کشور آغاز شده، اظهار داشت: متاسفانه این احساس، که ما در جنگ فرهنگی هستیم در بسیاری از افراد وجود ندارد.

وی گفت: میدان جنگ دشمن اکنون گسترده شده و دامنه آن به منازل، گوشی‌های تلفن و پیامک‌ها، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی مختلف گسترش یافته است.

موسایی بیان داشت: روحانیت و مبلغان دینی باید سلاح علم را بر دوش گرفته و همانند یک مجاهد و بسیجی در جامعه به نبرد بپردازند.

این مسئول وظیفه روحانیت را بسیار سنگین عنوان کرد و ادامه داد: در جبهه و نبرد فرهنگی نیز باید دارای روحیه دفاع مقدسی بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13425

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.