معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در هرمزگان است. عبدالعظیم نجاتی‌زاده در سمپوزیوم آموزشی تازه‌های ژنتیک در سرطان‌های شایع ایران گفت: در بیماری‌های سرطانی ژنتیک نقش عمده‌ای را دارد. وی با بیان اینکه الگوهای بیماری در ایران در حال تغییر است، گفت: منظور از تغییر این است که در گذشته ...

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در هرمزگان است.

خبرگزاری فارس: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در هرمزگان است


عبدالعظیم نجاتی‌زاده در سمپوزیوم آموزشی تازه‌های ژنتیک در سرطان‌های شایع ایران گفت: در بیماری‌های سرطانی ژنتیک نقش عمده‌ای را دارد.

وی با بیان اینکه الگوهای بیماری در ایران در حال تغییر است، گفت: منظور از تغییر این است که در گذشته بیماری‌های واگیر شایع‌تر بوده است که در حال حاضر با کنترل این بیماری‌ها شاهد کاهش آنها هستیم اما در حال حاضر نوع بیماری‌ها به سمت بیماری‌های مزمن حرکت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به بیماری‌های ژنتیکی اشاره کرد.

نجاتی‌زاده در همایش تازه‌های ژنتیک در سرطان‌های شایع ایران در سالن ابن سینا مجتمع آموزشی فارابی افزود: بروز سرطان در هر منطقه از کشور متفاوت است به طوری که سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان از جمله سرطان‌های شایع در ایران است.

وی سیاستگذاری در راستای تشخیص و پیشگیری از بروز سرطان را یکی از برنامه‌های حوزه علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: بین ۵۰ تا ۷۰ درصد سرطان‌ها با توجه به نوع آنها قابل درمان است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان تصریح کرد: تشخیص به موقع سرطان نقش مهمی در مرحله درمان آن دارد، به طوری که با توجه به مراقبت‌های فراوان در دوران زایمان و  در حین بارداری، نوزادانی که زمینه ژنتیکی بیماری را دارند مشخص می‌شود.

دبیر علمی سمپوزیوم آموزشی تازه‌های ژنتیک در سرطان‌های شایع ایران با اشاره به آمار بیماران سرطانی در استان هرمزگان یادآور شد: بر اساس آخرین آمار ۳۹۲ نفر در استان هرمزگان دارای بیماری سرطان در انواع مختلف هستند که سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بین زنان و سرطان پروستات در بین مردان استان هرمزگان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13424

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.