فرماندار بستک گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره اوقاف تقویت بنیه‌های فرهنگی است و با توجه به جنگ نرم باید کارهای فرهنگی با درون مایه دینی تقویت شود. میرمرسل ایزدی‌پور پیش از ظهر امروز در بازدید از اداره اوقاف شهرستان و دیدار با کارکنان آن اداره اظهار داشت: وقف یک سنت حسنه و یک پدیده اجتماعی ...

فرماندار بستک گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره اوقاف تقویت بنیه‌های فرهنگی است و با توجه به جنگ نرم باید کارهای فرهنگی با درون مایه دینی تقویت شود.

خبرگزاری فارس: تقویت بنیه‌های فرهنگی مهم‌ترین رسالت اوقاف است


میرمرسل ایزدی‌پور پیش از ظهر امروز در بازدید از اداره اوقاف شهرستان و دیدار با کارکنان آن اداره اظهار داشت: وقف یک سنت حسنه و یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است که بایست با بهره‌گیری از آن، در مناطق کمتربرخوردار براساس نیات واقفان عمل شود.

وی باور به آخرت، امید به آینده روشن و اعتماد به فضل الهی را از مهم‌ترین پیامدهای توسعه و تعمیق سنت حسنه وقف در جامعه برشمرد و افزود: اوقاف باید در صحنه‌های مختلف اجتماعی مشارکتی فعال و دلسوزانه داشته باشد تا بتوانیم جامعه‌ای به‌دور از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

فرماندار بستک با تقدیر از عملکرد اداره اوقاف گفت: متولیان وقف باید با صیانت و امانتداری زمینه ماندگاری وقف را فراهم کنند و با فرهنگ‌سازی در بین مردم تعداد موقوفات را افزایش و در حفظ موقوفات قدیم نیز تلاش کنند.

ایزدی پور به پیشرفت‌های چشمگیر اوقاف در طی سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: کاری که در این مدت در روند عملکرد، ایجاد و احیای موقوفات و عمران و آبادانی بقاع متبرکه صورت گرفته قابل ستایش و تقدیر است.

وی لزوم توجه به فرهنگ اسلامی، احیای سنت‌ها و آیین‌های مذهبی را در شرایط کنونی که دشمن در جنگ نرم، فرهنگ اسلامی و دینی مردم را هدف قرار داده است، ضروری دانست و افزود: وقف در این جهت و با نیت فرهنگی، مذهبی و قرآنی یکی از موثرترین و ماندگارترین راه‌های مقابله با هجوم فرهنگی دشمن خواهد بود.

ایزدی‌پور بیان داشت: اگر وقف به خوبی و شایستگی در جامعه تعریف و تبیین شود به طور قطع شاهد تحول شگرف در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خواهیم بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13419

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.