مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: با بومی‌سازی بسیاری از قطعات مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی و بکارگیری تجهیزات ساخت داخل به جای نوع خارجی آنها، در سال‌های اخیر میلیاردها ریال در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است. مسعود هندیان صبح امروز در آستانه روز صنعت و معدن (۱۰ تیر ماه) طی نشستی با مسئولان ...

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: با بومی‌سازی بسیاری از قطعات مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی و بکارگیری تجهیزات ساخت داخل به جای نوع خارجی آنها، در سال‌های اخیر میلیاردها ریال در هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

خبرگزاری فارس: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، هزینه خریدهای خارجی را کاهش داده است


مسعود هندیان صبح امروز در آستانه روز صنعت و معدن (۱۰ تیر ماه) طی نشستی با مسئولان منطقه ویژه خلیج فارس اظهار داشت: بومی‌سازی یکی از آرمان‌های کلیدی توسعه صنعتی کشور است و منطقه ویژه با تکیه بر اصل خودباوری، گام‌های زیادی را در این زمینه برداشته و اقدامات برای ساخت داخل و بومی‌سازی در این منطقه همچنان پیگیری می‌شود.

وی، بومی‌سازی دستگاه “برداشت مواد معدنی” توسط مهندسان منطقه ویژه را از جمله مهم‌ترین نمونه‌های بومی‌سازی بیان کرد و افزود: طراحی و ساخت بخشی از قطعات اصلی دستگاه برداشت مواد معدنی توسط مهندسان این منطقه سبب صرفه‌جویی هزینه ۴ هزار دلاری تعمیر و بررسی دستگاه مذکور به ازای هر ساعت توسط کارشناسان خارجی شده است.

این مسئول ادامه داد: دستگاه “برداشت مواد معدنی” دارای توان برداشت ۳ هزار تن مواد معدنی در ساعت است که در بخش عملیات مکانیزه حمل و انتقال مواد معدنی از مجموعه انبارها تا درون کشتی، کار برداشت مواد و انتقال آن روی نوار نقاله را انجام می‌دهد.

هندیان درباره دیگر اقدامات انجام شده در زمینه بومی‌سازی در منطقه اظهار داشت: برخی دیگر از نیازهای منطقه به میزان ۱۰۰ درصد از طریق بومی‌سازی و خودکفایی تامین شده که از جمله آنها می‌توان به مجموعه کامل تجهیزات و قطعات مکانیکی ایستگاه‌های تخلیه واگن اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ساخت انواع چرخ دنده‌های مورد نیاز تجهیزات به جای سفارش خارجی، جایگزینی لاستیک‌های نگهدارنده درون دامپر ایستگاه‌های تخلیه واگن و بهینه سازی آنها و جایگزینی گیربکس‌های ساخت داخل کشور از جمله مواردی است که به طور ۱۰۰ درصد از تولیدات داخل استفاده می‌شود.

هندیان افزود: مجموعه اکسل (محور) لکوموتیو، اجزای داخلی گیربکس اصلی لکوموتیو، برخی از انواع کوپلینگ و همچنین انواع سیلندرهای هیدرولیکی از دیگر مجموعه تجهیزات ۱۰۰ درصد داخلی است که در منطقه ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: جایگزینی بخشی از روغن‌ها و گریس‌های مصرفی با نمونه‌های داخلی، کاهش مصرف روغن از ۲۷ هزار لیتر در سال ۸۹ به ۱۱ هزار لیتر در سال ۹۲ با انجام آزمایشی پایش روغن، طراحی و اجرای خود سرویسکاری پنوماتیکی برای نخستین‌بار در ایران و عیب‌یابی تجهیزات دوار با روش آزمایش میکروسکوپی گریس و روغن از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه کاهش هزینه‌ها است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13417

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.