شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۰ واحدی به ۷۲ هزار و ۳۴۰ واحد رسید و ارزش معاملات نیز همچنان در بازه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان قرار دارد. در پایان معاملات امروز بازار اکثر صنایع و نمادهای بورسی کاهش قیمت داشتند و به همین سبب شاخص کل با افت ۲۰۰ واحدی ...

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت ۲۰۰ واحدی به ۷۲ هزار و ۳۴۰ واحد رسید و ارزش معاملات نیز همچنان در بازه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان قرار دارد.

خبرگزاری فارس: تداوم وضعیت قرمز در بورس/ شاخص با کاهش ۲۰۰ واحدی به ۷۲۳۴۰ واحد رسید


در پایان معاملات امروز بازار اکثر صنایع و نمادهای بورسی کاهش قیمت داشتند و به همین سبب شاخص کل با افت ۲۰۰ واحدی به ۷۲ هزار و ۳۴۰ واحد رسید.

ارزش بازار نیز به ۳۴۴ هزار میلیارد تومان نزدیک شد و کمتر از ۲۷۲ میلیون برگ سهم به ا رزش حدود ۸۶ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

پیش از این و در دوران رونق بورس، ارزش روز بازاری به بیش از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان هم رسیده بود که اکنون کاهش حدود ۹۰ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

در بازار امروز پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، سایپا، معدنی و صنعتی گل‌گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مپنا، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری خوارزمی، بانک ملت و توسعه صنایع بهشهر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس هم شاخص با افت ۶ واحد دیگر به ۷۳۱ واحد رسید که در این بازار هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه‌،ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، پالایش نفت لاوان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا،‌و بانک خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را داشتند.

در این بازار افرانت، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، فولاد ارفع، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، بیمه سامان، و بیمه میهن بیشترین افزایش قیمت داشتند.

همچنین در فرابورس امتیاز تسهیلات خرید مسکن در اکثر نمادها با کاهش قیمت ۲ تا ۴ درصدی قیمت به سطوح ۸۲ تا ۸۳ هزار تومان رسید در این بازار معامله‌گران پس از خرید اوراق امکان فروش تا دو ماه آینده را نخواهند داشت و این امر برای جلوگیری از سفته‌بازی توسط مدیران بازار انجام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13414

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.