سخنگوی سازمان انرژی اتمی از سفر علی‌اکبر صالحی به مسکو در محدوده زمانی اواخر ماه اوت و اوایل ماه سپتامبر (نیمه اول شهریورماه) به منظور امضای پروتکل همکاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید با روسیه خبر داد. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با اشاره به سفر ۲ روزه نیکلای اسپاسکی معاون روس اتم ...

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از سفر علی‌اکبر صالحی به مسکو در محدوده زمانی اواخر ماه اوت و اوایل ماه سپتامبر (نیمه اول شهریورماه) به منظور امضای پروتکل همکاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید با روسیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: کمالوندی: صالحی به مسکو می‌رود/ پروتکل همکاری در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید با روسیه امضا می‌شود


بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو
با اشاره به سفر ۲ روزه نیکلای اسپاسکی معاون روس اتم به تهران و دیدارش با علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، عنوان کرد: بعد از دو دور مذاکره با اسپاسکی و تیم همراه به تفاهمات کلی در خصوص ابعاد حقوقی، فنی و تجاری ساخت دو نیروگاه اتمی با قدرت حداقل هزار مگاوات و مجهز به آب شیرین کن رسیدیم که قرار شد در محدوده زمانی اواخر ماه اوت و اوایل سپتامبر (نیمه اول شهریور ماه) به منظور امضای پروتکل همکاری‌ها در زمینه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید، آقای صالحی به مسکو سفر کند.

به گزارش فارس، سرگئی کرینکو رئیس روس اتم طرف روسی امضا کننده این پروتکل است.

وی ادامه داد: همزمان با امضای این پروتکل، قراردادهای جانبی در زمینه‌های تجاری و فنی توسط مسئولان سازمان انرژی اتمی نیز امضا می‌شود.

کمالوندی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود که کار کلنگ زنی ۲ نیروگاه‌ جدید هسته‌ای در طول سال ۹۳ در محدوده نیروگاه بوشهر صورت گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره راه‌اندازی خط تبدیل UF6 پنج درصد به اکسید به منظور اکسید کردن UF6 تولید شده از تاریخ اجرای برنامه اقدام مشترک به بعد عنوان کرد: این در مراحل پایانی است و پیش از پایان شش ماه فرآیند، این کار صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در ملاقات اسپاسکی با رئیس سازمان انرژی اتمی دو طرف علاوه بر گفت‌وگو در زمینه همکاری‌های در ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای، درباره موضوعات مختلف از جمله همکاری‌های بین‌المللی هسته‌ای مذاکره کردند.

اسپاسکی را در این سفر یک هیأت همراهی می‌کرد.

به گزارش فارس، اسپاسکی ساعت ۱۰ صبح امروز نیز با سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان گفت‌وگو کرد.

نیکلای اسپاسکی به منظور گفت‌وگو درباره همکاری با ایران در زمینه ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای بامداد دیروز (دوشنبه) وارد تهران شد و علاوه بر دیدار با علی‌اکبر صالحی با بهروز کمالوندی و دیگر مقامات سازمان انرژی اتمی به گفت‌وگو پرداخت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13399

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.