نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نمونه‌های بی‌توجهی مسئولان و نمایندگان به مقوله فرهنگ همین عدم رغبت برای عضویت نمایندگان در کمیسیون فرهنگی است.     حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی عصر امروز در نشست با اساتید دانشجویان دانشگاه‌های یاسوج با عنوان ارتباط دانشجو با استاد، اظهار کرد: هم شاگرد و هم استاد ...

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نمونه‌های بی‌توجهی مسئولان و نمایندگان به مقوله فرهنگ همین عدم رغبت برای عضویت نمایندگان در کمیسیون فرهنگی است.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس تمایلی برای عضویت در ‌کمیسیون فرهنگی ندارند/‌انفصال فرهنگی در کشور جدی است

 

 

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی عصر امروز در نشست با اساتید دانشجویان دانشگاه‌های یاسوج با عنوان ارتباط دانشجو با استاد، اظهار کرد: هم شاگرد و هم استاد باید همواره به فکر این باشند که هدف را گم نکنند زیرا ارزش انسان بیشتر از آن است که به غیر از خدا به چیز دیگری بیاندیشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برای همین نباید در برنامه‌های فرهنگی خود از کیفیت‌ها غافل شویم و به همه دیدگاه‌ها و سلایق و تفکرات توجه داشته باشیم چرا که در دانشگاه همه از یک تیپ و مرام نیستند و برای هر یک از آن‌ها باید برنامه با کیفیت برای ارائه داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: ایشان در همه حوزه‌ها استاد هستند اما بیش از هر چیز به حوزه فرهنگ تسلط کامل دارند و اگر ولی‌فقیه هم نبودند ملاترین آدم فرهنگی در این کشور هستند.

آقاتهرانی در ادامه گفت: ایشان در حوزه فرهنگ فریاد می‌زنند و به نقل از معظم‌له گاه آن قدر از فرهنگ گفته شده که دیگر موضوع ملال‌آور شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بی‌توجهی به فرهنگ از سوی مجلس و دولت را مربوط به یک دوره ندانست و گفت: از گذشته‌ها تاکنون این بی‌توجهی و بی‌رغبتی وجود داشته است.

آقاتهرانی به مصداقی در این خصوص اشاره کرد و گفت: همین مجلس نهم را در نظر بگیرید و ببینید که چند نماینده تمایل و رغبت برای حضور در کمیسیون فرهنگی از خود نشان داده‌اند و تا کمیسیون‌های جذابی همچون بودجه و صنایع با آن حجم سفرهای خارجی وجود دارد دیگر رغبتی برای حضور در این کمیسیون باقی نمی‌ماند و این‌گونه فرهنگ مظلوم واقع می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون فرهنگی که باید ۲۲ تا ۲۳ نماینده حضور داشته باشند تنها ۱۱ نفر تمایل نشان داده‌اند اما برای کمیسیون‌هایی مثل بودجه و صنایع که حداکثر ۲۳ عضو باید داشته باشد ۳۲ نفر حضور دارند که نشان می‌دهد سفر خارجی بیش از فرهنگ دارای ارجحیت است.

وی در ادامه انتقادات خود نسبت به بی‌توجهی مسئولان و نمایندگان به حوزه فرهنگ تصریح کرد: اگر فرهنگ اسلامی را ترویج نکنیم چیزی برایمان باقی نمی‌ماند و در دانشگاه اسلامی و با دانشجو و استاد اسلامی آن‌چه که بیش از همه اهمیت پیدا می‌کند علم غربی است.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی با بیان این‌که بچه مسلمان‌ها هم در این حوزه آن‌چنان که باید و شاید کار نمی‌کنند، افزود: همین می‌شود که بهترین استاد ما به فرض مثال در دانشگاه برای تدریس مدیریت کسی است که مدیریت به سبک غربی را خوب تدریس می‌کند.

وی انفصال فرهنگی در کشور را جدی دانست و گفت: این که در روز وحدت حوزه و دانشگاه دور هم جمع شویم و یک بستی و چای میل کنیم ایجاد وحدت نمی‌کند به همین خاطر است که می‌گوییم انفصال فرهنگی جدی است و دانشگاه برای خود یک دیوار بلند دارد و حوزه هم دیوار بلند خودش را دارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: چه اشکالی دارد ما حوزویان طلابی را که در علوم دیگر استعداد دارند به سوی دانشگاه سوق دهیم و دانشگاه نیز به همین ترتیب دانشجویی که در علوم دینی دارای استعداد است به سمت حوزه بکشاند.

آقاتهرانی، وادادگی مسئولان و خودباختگی در برابر غربی‌ها را درد بزرگی دانست و گفت: اکنون در آمریکا بهترین متخصصان آن‌ها بچه مسلمان‌ها به ویژه ایرانی‌ها هستند و هنوز برخی نمی‌دانند که آمریکایی‌ها خودشان به تنهایی هیچ عددی نیستند.

این نماینده مردم در مجلس با ذکر این سخن که برخی خیلی که در حوزه فرهنگ زور بزنند موضوع پیوست و پیوند فرهنگی را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: وقتی در کارهای عمرانی عواقب فرهنگی را در نظر نمی‌گیریم مشکلات امروزی پیش می‌آید.

وی با بیان مثالی در همین خصوص گفت: میلیاردها تومان خرج سوراخ کردن کوه و ساخت جاده تهران شمال می‌کنیم اما دریغ از این که آینده‌نگری فرهنگی این پروژه را در نظر بگیریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13393

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.