سفیر ونزوئلا در تهران جمهوری اسلامی ایران را کشور قدرتمند منطقه خواند و گفت که کشورش آماده است مرکزی برای صدور تکنولوژی ایرانی به دیگر کشورهای آمریکای لاتین باشد.   «آمن هوتب زامبرانو» سفیر ونزوئلا در تهران در گفت‌وگو ، با بیان اینکه هم‌اکنون دورترین کشورها و ملت‌های دنیا حتی در آفریقا تحت تأثیر افکار و ...

سفیر ونزوئلا در تهران جمهوری اسلامی ایران را کشور قدرتمند منطقه خواند و گفت که کشورش آماده است مرکزی برای صدور تکنولوژی ایرانی به دیگر کشورهای آمریکای لاتین باشد.

خبرگزاری فارس: آمادگی ونزوئلا برای صدور تکنولوژی ایرانی به آمریکای لاتین/ کسی به سخنرانی اوباما اهمیت نمی دهد

 

«آمن هوتب زامبرانو» سفیر ونزوئلا در تهران در گفت‌وگو ، با بیان اینکه هم‌اکنون دورترین کشورها و ملت‌های دنیا حتی در آفریقا تحت تأثیر افکار و عقاید حضرت امام خمینی(ره) هستند و این تأثیرگذاری از نفوذ صدها ارتش و سپاه هم بیشتر است، گفت: دیدگاه‌های انقلابی امام خمینی(ره) در دل و جان مردم جهان نفوذ پیدا کرد.

سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران با بیان اینکه هوگو چاوز همچون حضرت امام خمینی (ره) سعی می‌کرد تا افکار و عقاید انقلابی خود را به سراسر جهان منتقل و با امپریالیسم جهانی مبارزه کند، افزود: هم‌ اکنون ایران یکی از کشورهای قدرتمند منطقه است و این امر دقیقاً چیزی بود که چاوز بارها در گفتارهایش درباره ایران مطرح کرده بود.

وی افزود: وقتی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ملت سوریه نشستی تحت عنوان دوستان سوریه را در تهران برپا می‌کند ونزوئلا هم به دلیل دیدگاه‌های انقلابی از اقدام جمهوری اسلامی ایران حمایت و در کنار ملت سوریه می‌ایستد، چون هدف همه ما یکی است.

زامبرانو در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه ۵۶ پروژه اجرایی در حال حاضر بین تهران و کاراکاس وجود دارد و جمهوری اسلامی ایران توانسته به ملت ونزوئلا در زمینه کشتی‌سازی، ساخت هزاران واحد مسکونی، ایجاد کارخانجات صنعتی، کشاورزی، تولید خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی و تراکتور و … کمک کند، عنوان کرد: کشورهای غربی سعی می‌کنند با ایران در زمینه صادرات به کاراکاس رقابت کنند.

این دیپلمات ونزوئلایی خاطرنشان کرد: ونزوئلا آمادگی دارد به عنوان مرکزی برای صدور تکنولوژی ایرانی به دیگر کشورهای آمریکای لاتین باشد.

سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران افزود: تحریم‌های ایالت متحده آمریکا علیه تهران به دلیل ترس و واهمه‌ آنها از جمهوری اسلامی ایران است، چون وحشت دارند که ایران بتواند تمام تکنولوژی بومی خود را به دنیا صادر کند.

وی گفت: تحریم‌های گسترده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران نتوانسته مانع از صادرات تکنولوژی و محصولات ساخت ایران به دیگر کشورهای جهان شود.

سفیر ونزوئلا در بخش دیگری از این گفت‌وگو جامعه ایران را جامعه‌ای بسیار صمیمی و ساده خواند و گفت: صمیمیت و سادگی تنها در جوامعی رخ می‌دهد که خداوند ناظر بر آن جوامع است که این موهبتی برای جامعه ایرانی است.

زامبرانو با تاکید بر اینکه جامعه ونزوئلا به دلیل حملات فکری و فرهنگی غرب نتوانسته به پیشرفت و وضعیت فعلی ایران برسد، افزود: هوگو چاوز همواره سعی کرد جامعه ونزوئلا را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران اضافه کرد: آمریکای لاتین ۲۰۰ سال تحت لوای امپریالیسم بود، ولی در نهایت مردم آمریکای لاتین تلاش کردند که خود را نجات دهند.

وی گفت: ۷۰ سال پیش اولین انقلاب در آمریکای جنوبی و در کوبا صورت گرفت و پس از آن هم به صورت پی‌ در پی انقلاب در کشورهای نیکاراگوئه، ویتنام، اکوادور، هندوراس و السالوادور رخ داد.

«زامبرانو» با تاکید بر اینکه امپریالیسم جهانی نفوذش را در آمریکای جنوبی از دست داده، اظهار داشت: کشورهای عضو اتحادیه آلبا سال‌های سال مقابل امپریالیسم ایستادگی کردند و هر آنچه که خواستند و توانستند را بدون هیچ ترسی علیه امپریالیسم بیان و تمام سعی خود را کردند که صدایشان را به گوش جهانیان برسانند.

سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران اظهار داشت: چاوز همیشه به کشورهای امپریالیستی می‌گفت که اگر به ملت‌های دنیا احترام بگذارید متقابلاً احترام هم خواهید دید و در غیر این صورت ملت‌های آزاده و مستقل دنیا مقابل شما ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود: فیدل کاسترو رهبر کوبا به هوگو چاوز جمله‌ای زیبا هدیه داد و گفت که چاوز تو باید به مبارزه با امپریالیسم به خاطر بشریت ادامه دهی و چاوز هم بعد از آن هرگز لحظه‌ای از تلاش و موفقیت کشور دست نکشید، چون او ریشه‌های سیمون بولیواری داشت و به همین خاطر هم برای آزادی وطن و قدرتمند شدن آن تلاش‌های فراوانی انجام داد.

این دیپلمات ونزوئلایی گفت: چاوز تنها برای ونزوئلا مبارزه نمی‌کرد، بلکه برای آمریکای لاتین و بشریت اقدامات خود را به پیش می‌برد و اعتقاد داشت که ونزوئلا باید کشورهای آمریکای لاتین را متحد کند تا بتواند پلی را بین آمریکای شمالی و جنوبی و دریای کارائیب ایجاد کند.

سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در تهران با بیان اینکه در حال حاضر اتحادیه‌های مختلفی با حضور کشورهای آمریکای لاتین تشکیل و اتحاد بین این کشورها به خوبی برقرار شده است، خاطرنشان کرد: اتحاد ایجاد شده بین کشورهای آمریکای لاتین دقیقاً هدفی بود که چاوز آن را دنبال می‌کرد و هم اکنون دیدگاه‌های چاوز فراتر از آمریکای لاتین رفته است.

وی گفت: وقتی ونزوئلا از سوریه حمایت و از افکار و دیدگاه‌های تهران پشتیبانی می‌کند، یعنی اینکه افکار چاوز فراتر از قاره آمریکا رفته است.

«آمن هوتب زامبرانو» با تاکید بر اینکه ونزوئلا هم ‌اکنون سینه خود را در برابر امپریالیسم جهانی سپر کرده و در کنار تهران از دمشق حمایت می‌کند، افزود: رئیس‌ جمهور آمریکا دائما میکروفون به دست می‌گیرد و سخنرانی می‌کند، در حالی که هیچکس در دنیا به صحبت‌های او اهمیتی نمی‌دهد و مهم این است که کشورهای دنیا در برابر امپریالیسم در حال مبارزه هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13392

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.