یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان موفق به تهیه داروی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی برای باروری شد. صغری فلاحی دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی پزشکی مولکولی و مدیرعامل واحد فناور «تولدی نو» مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان موفق به تهیه دارویی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی و همچنین اثرات ...

یکی از واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان موفق به تهیه داروی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی برای باروری شد.

خبرگزاری فارس: دستیابی به داروی گیاهی رفع ناباروری در پارک علم و فناوری هرمزگان


صغری فلاحی دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی پزشکی مولکولی و مدیرعامل واحد فناور «تولدی نو» مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان موفق به تهیه دارویی گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی و همچنین اثرات موثر دیگر بر روی بهبود پارامترهای اسپرم در مردان نابارور شد.

وی در تشریح موفقیت خود در تهیه این داروی گیاهی گفت: مدتی است که آزمایشات اولیه خود را بر روی بیماران نابارور مراجعه کننده به کلینیک تخصصی IVF ام لیلا با کمک زهرا خشاوی فوق تخصص ناباروری، فهیمه کوهنورد کارشناس ارشد جنین شناسی و سمیرا کهنسال کارشناس آزمایشگاه IVF از همکاران آزمایشگاه آغاز کرده که به نتیجه قابل تاملی رسیده‌ام.

فلاحی با بیان اینکه توان اصلی تیم تحقیقاتی وی بر روی ناباروری مردان بوده است، ابراز امیدواری کرد با نتایج به دست آمده از این تحقیق بتوان گامی هرچند کوچک در زمینه بهبود ناباروری در کشور برداشت.

به گفته وی، این داروی گیاهی سبب  بهبود پارامترهای اسپرم خواهد شد.

 

دکتر فلاحی به دیگر قابلیت‌های این داور اشاره کرد و بیان داشت: این داروی گیاهی به علت داشتن مواد مغذی از جمله فیتواسترول‌ها، فلاونوئیدها، کارونوئیدها به عنوان پاک کننده میزان استرس اکسیداتیو شده نیز عمل می‌کند.

فلاحی ادامه داد: بر اساس نتایج به دست آمده از این آزمایش، داروی تهیه شده به علت نقش استروژنیک آن باعث افزایش میزان هورمون‌ها در بدن می شود.

وی همچنین به تاثیرات این داروی گیاهی بر روی زنان نابارور اشاره کرد و گفت: داروی مذکور بر روی خانم‌های نابارور نیز اثرگذار است، به طوریکه سیکل تخمک‌گذاری را در زنان فعال کرده و با افزایش ترشح سطح هورمون‌ها ضخامت آندومتر را نیز افزایش می‌دهد که باعث افزایش و بهبود جریان خون واژن شده و آن را آماده پذیرش جنین می‌کند.

وی در پایان افزود: در حال حاضر اقدامات لازم  برای انجام مطالعات مولکولی در راستای بررسی یافتن مکانیسم‌های اثر داروی گیاهی در آزمایشگاه پزشکی مولکولی با کمک دکتر کیانوش ملک‌زاده استادیار بیوتکنولوژی پزشکی در دست طراحی  است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13383

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.