رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه شناخت معارف قرآنی و فرصت مناسبی برای تطبیق زندگی خود با قرآن است. به گزارش پیارم ، حجت‌الاسلام اسماعیل فوادیان در گفتگویی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه ...

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه شناخت معارف قرآنی و فرصت مناسبی برای تطبیق زندگی خود با قرآن است.

به گزارش پیارم ، حجت‌الاسلام اسماعیل فوادیان در گفتگویی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه بهار قرآن و ماه خودسازی و ماه تقرب به درگاه حضرت حق است و این ماه بهترین زمان برای راز و نیاز و تهجد و توجه به احکام اسلامی و آموزه های قرآنی است . 
وی روزه ماه مبارک رمضان را به همراه داشتن لقاءالله وقرب خدا خواند و افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی جهت تطبیق زندگی انسان با قرآن و ماه درک معارف قرآنی است وماه عبادات قربت الی الله، به این معنی که بخواهیم به خدا نزدیک شویم که این قرب و نزدیکی به خدا همان قرب صفاتی است یعنی خود را متصف کنیم به اوصفات الهی . پس باید دید خداوند به چه صفتی معرفی شده است، باید به همان صفات به وسیله روزه ، نماز وعبادات در خودمان احیاء کنیم. 
وی با بیان این مطلب که در احادیث اهل بیت (ع) به دعا و قرائت قرآن و نماز و اطعام و احسان در این ماه خیلی سفارش شده به ویژه اعمال شبهای قدرگفت: بی تردید بر محور همان مفاهیم بلند معنوی و انسانی و اجتماعی و حتی فردی خطبه شعبانیه حضرت رسول می چرخد. 
حجت الاسلام فوادیان گفت:رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم در خطبه شعبانیه خود درباره فضیلت و عظمت ماه رمضان فرموده است: «ای بندگان خدا! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما روی آورده است؛ ماهی که نزد خداوند بهترین ماه‌ها است؛ روزهایش بهترین روزها، شب‌هایش بهترین شب‌ها و ساعاتش بهترین ساعات است. بر مهمانی خداوند فرا خوانده شدید و از جمله اهل کرامت قرار گرفتید. در این ماه، نفس‌های شما تسبیح، خواب شما عبادت، عمل‌هایتان مقبول و دعاهایتان مستجاب است پس با نیتی درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد وبدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد . 
حجت الاسلام فوادیان همچنین با بیان اینکه ماه رمضان تمام روز ها و شبهای آن تمام ساعات و دقایق آن و تمام لحظات آن سرشار از فیض و برکت و درخشش انوار الهی میباشد خاطر نشان ساخت: شب قدر نیزجایگاه اختصاصی خود در ماه رمضان را دارا میباشد وعبادت در این شب متبرک بسیار ثواب و اجر عظیم داشته و همان طور که این شب از هزار ماه بهتر است عبادت هم به هزار درجه افضل میباشد و درصد اجابت دعا در این شب بسیار بالا است پس بکوشیم تا این شب را دریابیم و با ذکر خدای متعال و انجام اعمال نیک و دستگیری از تهیدستان و یتیمان از خدا بخواهیم که سعادت یافتن این شب را نصیب مان گرداند. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13340

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.