مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته اعلام اول ماه مبارک رمضان جهت اجرای آتش‌بس در یرموک، کشف جسد ۳ تن از فرماندهان ارتش آزاد، حلب و سناریوهای آشتی‌های ملی، ادامه پیام‌های تبریک به اسد و مشاور سیاسی بشار اسد در «اسلو» است. مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان در ...

مهمترین تحولات سوریه در روز گذشته اعلام اول ماه مبارک رمضان جهت اجرای آتش‌بس در یرموک، کشف جسد ۳ تن از فرماندهان ارتش آزاد، حلب و سناریوهای آشتی‌های ملی، ادامه پیام‌های تبریک به اسد و مشاور سیاسی بشار اسد در «اسلو» است.

خبرگزاری فارس: اول ماه رمضان برقراری آتش‌بس در یرموک/مشاور سیاسی اسد در اسلو


مهمترین تحولات میدانی و سیاسی سوریه در ۲۴ ساعت گذشته را می‌توان در اول ماه مبارک رمضان اجرای توافقنامه آتش‌بس در اردوگاه یرموک، کشف جسد ۳ تن از فرماندهان بلندپایه ارتش آزاد سوریه، حلب و سناریوهای آشتی‌های ملی، ادامه پیام‌های تبریک به بشار اسد، نیاز فوری نیمی از مردم سوریه به کمک و مشاور سیاسی بشار اسد در «اسلو» ملاحظه کرد.

تحولات میدانی

رویارویی‌‌های جنوب سوریه و حقایق جاری در منطقه «تل الجموع»

منطقه «تل الجموع» در استان درعا در جنوب سوریه هفته گذشته شاهد رویارویی‌های سنگینی بین ارتش سوریه با گروه‌های مسلح بود، منطقه‌ای که در کنار تل الجابیه خط اول دفاعی سوریه در برابر رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه به شمار می‌آید.

انفجار تروریستی در مرکز شهر حسکه در شمال شرقی سوریه

انفجار تروریستی در مرکز شهر حسکه در شمال شرقی سوریه چندین زخمی برجا گذاشت.

اول ماه مبارک رمضان اجرای توافقنامه آتش‌بس در اردوگاه یرموک

براساس توافقنامه آتش‌بس امضا شده بین نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های فلسطینی با گروه‌های مسلح مستقر در اردوگاه آوارگان فلسطینی «یرموک» مقرر شد، اول ماه مبارک رمضان موعد اجرای این توافقنامه باشد.

کشف جسد ۳ تن از فرماندهان بلندپایه ارتش آزاد سوریه

جسد معاون فرمانده کل شورای نظامی سوریه وابسته به ارتش آزاد و ۲ تن دیگر از رهبران این گروه تروریستی که توسط داعش به قتل رسیده‌اند در استان دیرالزور سوریه کشف شد.

حدود ۵۰۰ تبعه انگلیس در سوریه و عراق می‌جنگند

سر «پتر فهی» که مسئولیت برنامه ضدتروریسم انجمن افسران پلیس انگلیس را بر عهده دارد، می‌گوید برآوردها نشان می‌دهد حدود ۵۰۰ انگلیسی در حال حاضر در سوریه و عراق می‌جنگند. «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس پیش‌تر این رقم را حدود ۴۰۰ نفر اعلام کرده بود.

آخرین رمق‌های گروه‌های تروریستی مسلح در ریف لاذقیه

عملیات‌های ارتش سوریه در حالی در مناطق مختلف ریف شمالی لاذقیه ادامه دارد که گروه‌های مسلح تروریستی در این مناطق آخرین نفس‌های خود را می‌کشند و تنها دو گزینه مرگ و یا تسلیم را پیش رو دارند.

درگیری شدید بین گروههای تروریستی در سوریه

درگیری‌های شدیدی بین گروهک داعش با گروه تروریستی «جیش‌الاسلام» در سوریه شکل گرفته است.

ادامه عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف/ هلاکت ده‌ها تروریست خارجی

نیروهای ارتش سوریه در حالی به عملیات‌های خود در مناطق مختلف این کشور ادامه می‌دهند که در جریان آن موفق شدند ده‌ها تروریست غیرسوری و خارجی را در مناطق مختلف این کشور به هلاکت برساند.

تسلط ارتش سوریه بر تپه‌های «ابو السلاسل» در حمص و اهمیت استراتژیک آن

نیروهای ارتش سوریه در جدیدترین پیروزی خود در شهر حمص موفق شدند، تپه‌های استراتژیک «ابو السلاسل» یا همان «ام شرشوح» واقع در در ریف حمص را به کنترل خود درآورند که حد فاصل بین مناطق تحت تصرف ارتش و گروه‌های مسلح به شمار می‌آید.

تسلط ارتش بر منطقه عزان در جنوب حلب/ باز شدن راه برای آزادسازی سراقب و ابوالظهور

یک منبع میدانی سوری با بیان اینکه نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، کنترل منطقه «عزان» در جنوب حلب را در دست گیرند، تاکید کرد که آزادسازی این منطقه زمینه را برای آزادسازی دو منطقه «سراقب» و «ابو الظهور» در ریف ادلب فراهم می‌کند.

تحولات سیاسی

حلب و سناریوهای آشتی‌های ملی

کار روی پرونده آشتی ملی و مصالحه در حلب از ۴ ماه پیش آغاز شده است و اگرچه در این راه موانع و دشواری‌های بسیاری مشاهده می‌شود، اما نقاط امید و مثبت متعددی هم وجود دارد.

پیام‌های تبریک به بشار اسد همچنان ادامه دارد

با گذشت بیش از دو هفته از پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه، هنوز پیام‌های تبریک به وی ادامه دارد.

عدم توافق ائتلاف معارضان سوری درباره ریاست دوباره احمدالجربا

بنا به گفته سخنگوی ائتلاف معارضان سوریه، اعضای این ائتلاف علاقه‌ای به ریاست دوباره الحمدالجربا ندارند.

زباله‌های تسلیحات شیمیایی سوریه وارد فنلاند شد

زباله‌های تسلیحات شیمیایی سوریه، صبح امروز وارد «همینه» فنلاند شد و قرار است از اینجا به «ریحیماکی» منتقل و در مرکز ضایعات «ایکوکم» نابود شود.

سازمان ملل: نیمی ‌از مردم سوریه نیازمند کمک فوری هستند

دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به شمار بالای افراد نیازمند در سوریه، گفت که همچنان کمک‌رسانی با دشواری صورت می‌گیرد.

مشاور سیاسی بشار اسد در «اسلو» / دیدارهای امنیتی سوری-اروپایی

یک روزنامه فرامنطقه‌ای ادعا کرد که بثینه شعبان مشاور سیاسی، مطبوعاتی رئیس جمهوری سوریه بر خلاف تحریم‌هایی که دولت‌های اروپا دو سال است بر مقامات سوریه وضع کرده‌اند، به «اسلو» پایتخت نروژ سفر کرده است.

درخواست دمشق از شورای امنیت برای توقف همکاری‌ با تروریست‌ها

ابراهیم الجعفری، نماینده سوریه در سازمان ملل، ارسال هرگونه «کمک‌» به مخالفان بدون هماهنگی با دولت سوریه را «همکاری با تروریست‌ها» خواند و خواستار توقف این روند شد.

چهارمین گزارش دبیر کل سازمان ملل با موضوع سوریه؛ افراط‌گرایان به اقدامات تروریستی ادامه می‌دهند

«بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل در چهارمین گزارش ماهانه خود با موضوع اجرای قطعنامه ۲۱۳۹ شورای امنیت در سوریه، با اذعان به ادامه اقدامات تروریستی گروه‌های افراط‌گرا و درگیری‌های مسلحانه میان مخالفان دولت سوریه، دمشق را به نقض حقوق بشر متهم کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13331

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.