مخالفان و حتی برخی از موافقان تیمداری شهرداری بندرعباس که به حفظ امتیاز تیم دسته یکی فوتبال در هرمزگان اصرار دارند، اغلب به توانایی شهرداری برای تیمداری باور نداشته و خواستار اصلاح نوع حمایت‌ها در این راستا هستند. شورای اسلامی این شهر، طی روزهای گذشته مصوبه‌ای را مبنی بر عدم اجازه تیمداری به شهرداری به ...

مخالفان و حتی برخی از موافقان تیمداری شهرداری بندرعباس که به حفظ امتیاز تیم دسته یکی فوتبال در هرمزگان اصرار دارند، اغلب به توانایی شهرداری برای تیمداری باور نداشته و خواستار اصلاح نوع حمایت‌ها در این راستا هستند.

خبرگزاری فارس: لزوم ایجاد تغییر در نوع و نحوه حمایت‌ شهرداری از تیم فوتبال


شورای اسلامی این شهر، طی روزهای گذشته مصوبه‌ای را مبنی بر عدم اجازه تیمداری به شهرداری به تصویب رساند که به واگذاری و فروش امتیاز حق شرکت در مسابقات لیگ دسته یک که متعلق به شهرداری بندرعباس نیز هست نیز تاکید دارد.

هر چند هنوز این مصوبه از سوی فرماندار شهرستان بندرعباس به امضا نرسیده و اجرایی نشده اما دل نگرانی‌هایی در هواداران این تیم به وجود آورده است.

این مصوبه شورای شهر که برای اجرایی شدن باید به امضا فرمانداری برسد در نزد مردم بندرعباس مخالفان و موافقانی دارد و باید دید با این اوصاف در زمان باقی مانده به آغاز مسابقات لیگ یک چه سرنوشتی برای نارنجی پوشان که تجربه حضور هشت ساله در لیگ دسته اول فوتبال دارند رقم خواهد خورد.

برای این که نظر برخی از پیشکسوتان را درباره این مصوبه شورای شهر جویا شویم به سراغ برخی از آن‌ها رفته است.

با بودن تیم فوتبال موافقم اما…/ روش کنونی محکوم به شکست است

مدیر عامل سابق باشگاه نخلاب بندرعباس که یکی از قدیمی‌ترین باشگاه‌های ورزشی هرمزگان به شمار می‌آید درباره عدم تیمداری تیم فوتبال شهرداری گفت: با واگذار کردن تیم فوتبال شهرداری به شدت مخالف هستم اما با این روشی که شهرداری تیمداری می‌کند هم موافق نیستم.

جلیل صداقت اظهار داشت: یکی از دلایلی که شهرداری تاکنون نتوانسته ثبات لازم  را داشته باشد و هر ساله با اما و اگر پا به این مسابقات گذاشته است وابسته بودن این تیم به بودجه شهرداری است.

وی افزود: درست است که هیچ کس یا سازمان و نهادی نمی‌تواند مثل شهرداری این تیم را حمایت کند اما برای خرج کردن این بودجه و پول بیت المال باید برنامه داشت.

عضو ورزش شرکت آب منطقه ای هرمزگان بیان کرد: بودن یک مدیر خاک خورده ورزش و فوتبال آن هم بومی می‌تواند کمک زیادی برای تیم فوتبال شهرداری باشد اما تاکنون مدیرانی این تیم را اداره کرده‌اند که در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند و موفق نبوده‌اند.

وی گفت: اعضای شورای شهر بندرعباس نباید به این راحتی رای به نبودن تیم بدهند زیرا با این کار سرمایه‌ای هشت ساله باشگاه شهرداری از بین می‌رود و از سوی دیگر خواسته علاقمندان زیادی نادیده گرفته می‌شود.

صداقت یادآور شد: این مطلب را هم من قبول دارم که طی دو سه سال گذشته هواداران زیادی برای دیدن مسابقات شهرداری به ورزشگاه نمی‌رفتند اما این موضوع هم دلیل خاص خودش را دارد و نمی‌تواند دلیلش این باشد که مردم بندرعباس با تیم داری شهرداری مخالف هستند.

بازیکنان بومی در تیم فوتبال شهرداری جایگاه‌ای ندارند / شهرداری تنها دو سال خوب کار کرد

کامبیز رحیمی که به عنوان مربی در تیم‌های زیادی مربیگری کرده است و این روزها هم با دایر کردن مدرسه فوتبال مشغول به فعالیت است، با انتقاد به این موضوع که متاسفانه تیم های شهرداری و آلومینیوم در این چند سال حضورشان در فوتبال کشور اهمیتی به فوتبالیست‌های هرمزگانی نداده‌اند گفت: شهرداری یک حضور هشت ساله در فوتبال کشور دارد و برای رسیدن به این جایگاه تلاش زیادی صورت گرفته است و برای حفظ این جایگاه هم نباید امتیاز آن واگذار شود ولی اعتقاد من به عنوان کسی که سال‌هاست در فوتبال هستم این است که با نیروهای بومی می‌توان این تیم را به خوبی حفظ کرد.

وی اظهار داشت: رفت و آمدهای زیادی در تیم فوتبال شهرداری صورت گرفته است اما به جز همان یک و دو سال اول حضور این تیم در مسابقات لیگ یک که نسبتا خوب کار می‌کرد دیگر شاهد رشد این تیم نبوده‌ایم و اگر قرار است جایگاه هشتم و نهم جدول را داشته باشد با بازیکنان و کادر فنی بومی هم می‌تواند این جایگاه را داشت.

رحیمی گفت: از دست دادن این امتیاز نمی‌تواند به سود فوتبال هرمزگان باشد و شورای شهر به خاطر مردم این شهر باید تجدیدنظر در رای خود داشته باشد اما از سوی دیگر آن‌ها باید یک نظارت کافی روی تیم داشته باشند تا سرمایه شهر از بین نرود.

شهرداری به سرنوشت تیم‌های ریشه‌دار دچار نشود/نظارتی بر روی مخارج تیم شهرداری نبوده است

رئیس سابق هیئت فوتبال شهرستان بندرعباس و رئیس کمیته مسابقات هیئت فوتبال هرمزگان این تصمیم شورای شهر بندرعباس را درست و کارشناسی شده نمی داند و اعتقاد دارد که با یک برنامه خوب و اصولی می‌توان به تیم فوتبال شهرداری سر و سامان داد.

محمد بارانی گفت: هیچ جا مثل شهرداری نمی‌تواند این تیم را زیر پوشش قرار دهد اما برای زیر پوشش بردن باید شهرداری برنامه داشته باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه در این چند سال نظارت خوبی روی مخارج تیم نبوده و این مسئله باعث شده که امروز شورای شهر این موضوع را بهانه قرار دهد و بخواهد امتیاز این تیم را واگذار نماید.

این فعال حوزه ورزش اظهار داشت: برای رسیدن شهرداری به این جایگاه علاقمندان زیادی زحمت کشیده اند و به احترام این هواداران شورای شهر نباید به این راحتی این مصوبه را اجرایی کند و اگر این گونه شود سرنوشت تیم فوتبال شهرداری مثل سرنوشت تیم‌هایی همانند خواجه عطا، نخلاب، خطیب رودان، تربیت و دیگر تیم‌های قدیمی بندرعباس و استان خواهد شد.

این پیشکسوت فوتبال هرمزگان اعتقاد دارد هستند کسانی که بتوانند به راحتی مشکلات تیم فوتبال شهرداری را حل کنند و شهرداری بندرعباس هم مثل سایر شهرداری‌های کشور به تیمداری خودش ادامه بدهد.

به راحتی شهرداری را کنار نگذاریم/هیئت مدیره نباید وابسته به شهرداری تصمیم بگیرد

سرپرست تیم فوتبال شهرداری با بیان این مطلب که نباید به راحتی زحمات هشت ساله یک تیم فوتبال را از بین برد اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک برند در فوتبال کشور شناخته شده است و نباید این برند را نادیده بگیریم بلکه باید با حفظ آن فوتبال هرمزگان را از نابودی نجات دهیم.

محمد صداقت گفت: متاسفانه در این چند سال سعی نشده است که شهرداری از زیر نظر سازمان فرهنگی ورزشی بیرون بیاید و به یک باشگاه تمام عیار تبدیل شود تا امروز این سرنوشت به سراغش نیاید.

وی بیان داشت: دل بستن به بودجه دولتی این سرنوشت را هم خواهد داشت در صورتی که اگر شهرداری پس از هشت سال تیمداری یک هیئت مدیره قوی که وابسته به شهرداری نباشند داشت این اتفاقات برای این تیم هم نمی‌افتاد.

صداقت بیان کرد: ماهی را هر وقت از آب بگیری  تازه است و با تشکیل یک هیئت مدیره قوی و داشتن یک مدیر عامل ورزشی و توانمند و بودجه تعیین شده و داشتن اسپانسر، این تیم بار دیگر می‌تواند به فعالیت خودش ادامه بدهد.

این کار به سود فوتبال هرمزگان نیست/تیم باید به باشگاه تبدیل شود

کارشناس ورزشی فعال در هرمزگان نیز بیان داشت: کنار گذاشتن تیم فوتبال شهرداری از لیگ یک فوتبال کشور کار درستی نیست زیرا با این کار فوتبال هرمزگان ضربه خواهد خورد ولی با راهکارهای مناسب می‌توان این تیم را سر پا نگه داشت.

وی گفت: مشکل تیم فوتبال شهرداری مصوبه شورای شهر نیست بلکه مشکل اساسی نداشتن یک باشگاه خوب است و تا زمانی که هم این تیم به باشگاه تبدیل نشود این مشکلات گربانگیر نارنجی پوشان خواهد بود.

علیرضا باقری در ادامه بیان کرد: شورای ورزش و استاندار استان که ریاست این شورا را بر عهده دارد باید ورود کند و با یک تدبیر مناسب این مشکلات را حل نماید.

باقری اظهار داشت: با حذف تیم هیچ چیز حل نمی‌شود، امروز تیم فوتبال را کنار می‌گذارند و فردا نوبت دیگر رشته‌های ورزشی زیر پوش شهرداری خواهد بود ولی اگر یک قانون مشخص برای تیمداری شهرداری از سوی شورای شهر بندرعباس تعیین شود این مشکلات دیگر به وجود نخواهد آمد.

شهرداری برنامه‌ریزی ندارد/نیازمند راهکار مناسب و کارآمد هستیم

مربی و دروازه بان سابق تیم‌های منتخب استان نیز درباره واگذاری امتیاز تیم فوتبال شهرداری می‌گوید: نباید امتیاز این تیم را به خارج از استان برود.

وی اظهار داشت: چگونه است که شهرداری‌های دیگر در کشور می‌توانند به تیمداری بپردازند اما شهرداری بندرعباس نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

عبدا… دل‌زنده با اشاره به وجود تیم‌های صنعتی در کشور گفت: متاسفانه صنایع در استان هرمزگان کمک شایانی به ورزش نمی‌کنند و تا زمانی هم که صنایع به ورزش ما ورود نکند ورزش استان رشد نخواهد کرد.

وی بیان کرد: درست است که شهرداری در این چند سال حضورش در فوتبال کشور یک برنامه ریزی خوبی نداشته است و همیشه کج دار مریض و با اما و اگر تیمداری کرده است اما نباید امتیاز این تیم به خارج از استان واگذار شود.

به گفته این فعال ورزشی، هستند کسانی که این امتیاز را برای استان خود بخرند اما فروش امتیاز این تیم به خارج از استان به دردهای فوتبال ما اضافه خواهد کرد.

وی از شورای شهر و فرماندار بندرعباس خواست با یک راهکار خوب این امتیاز را برای فوتبال استان حفظ کنند.

دل زنده در پایان به این موضوع هم اشاره کرد که چگونه است شهری مثل کرمان می‌تواند با داشتن یک صنعت مس چند تیم خوب در کشور داشته باشد اما هرمزگان با داشتن گمرگ، پالایشگاه نفت، فولاد، کشتی سازی و بنادر که به قولی هم بندرعباس را قطب اقتصادی کشور کرده‌اند، ولی از اداره کردن یک تیم درمانده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13303

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.