خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: دشمن می‌خواهد دنیای اسلام وحدت نداشته باشد تا خطر اسرائیل از یاد برود.   حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به هجمه داعش به شهرهای عراق آن را شورش فرقه‌ای آدم‌کش و وحشی خواند و گفت: کار اینان کار حرمله‌ها و بی‌دینان است و ...

خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: دشمن می‌خواهد دنیای اسلام وحدت نداشته باشد تا خطر اسرائیل از یاد برود.

خبرگزاری فارس: امیدواریم جنایات داعش دامن بنیانگذارانش را بگیرد/ می‌خواهند با تفرقه دنیای اسلام اسرائیل در امان باشد

 

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به هجمه داعش به شهرهای عراق آن را شورش فرقه‌ای آدم‌کش و وحشی خواند و گفت: کار اینان کار حرمله‌ها و بی‌دینان است و از روزی که بنیان گذاشته شده‌اند، کارشان آدم‌کشی و اختلاف‌افکنی بوده و امیدوارم به زودی دامن بنیانگذارانشان را بگیرد.

وی با ذکر چند هشدار عنوان کرد: دشمنان اسلام هر روز به اسم طالبان، القاعده و … گروهی را علم کرده که خشونت را به سبکی که هیچ وجدان بشری تحمل نمی‌کند، رواج می‌دهند؛ اینها با اسلام عناد دارند و برای مخدوش کردن اسلام هیچ وسیله‌ای بهتر از این نیست که عده‌ای نامشان مسلمان باشد اما عملشان عمل ملحدان.

حجت‌الاسلام صدیقی، گروه‌های تکفیری را آلت‌دست غرب برشمرد و گفت: در اسلامی که در نمازهای پنج‌گانه‌اش ۶۰ بار از رحمانیت و رحیمیت اسم برده می‌شود، چگونه عده‌ای در پوشش مسلمان دست به کشتن زنان و کودکان می‌زنند و بعد هم تصویر آن را منتشر کرده و تحت جهاد معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جهاد در اسلام، حفظ عقلانیت و ارزش‌های اسلامی به صورت عقلانی است و دفاع از ناموس برای همه پذیرفته شده است، تصریح کرد: آنان چون از اسلام می‌ترسند، دفاع مقدس ما را دیده‌اند، فتوای جهاد فقها را مشاهده کرده‌اند، برای آنکه مسأله جهاد را مشوه نشان دهند، این گروه‌های تکفیری را علم می‌کنند.

خطیب جمعه تهران مسأله اصلی را برای غرب، تضعیف جهان اسلام به منظور تأمین امنیت اسرائیل دانست و گفت: دشمن از طریق اختلاف‌افکنی و دامن‌زدن به فرقه‌گرایی و نه صرفاً اختلافات مذهبی (مانند مسأله مصر که طوایف با هم درگیر شدند) با مطالعه علمی سیاست اختلاف بینداز و حکومت کن را پی گرفته است.

وی از به چاه رفتن اروپا و انگلستان با طناب پوسیده آمریکا سخن گفت و اضافه کرد: آنها می‌خواهند ما وحدت نداشته باشیم و مشغول به خود باشیم تا خطر اسرائیل را که دیوانه‌ای است که هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد و مسلمانان را لت و پار کرده و به مقدسات‌شان اهانت می‌کند، از یاد ببریم.

حجت‌الاسلام صدیقی هدف دیگر غرب از دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان را فروش سلاح‌هایشان دانست و با اعلام اینکه کشور فرانسه طبق اعلام خود، چهار برابر بیشتر از سال‌های گذشته سلاح فروخته است، گفت: بیشترین خریدار سلاح غرب، عربستان و بعضی کشورهای منطقه هستند که نفت خود را می‌دهند و سلاح دریافت می‌کنند؛ سلاحی که علیه اسرائیل کاربرد ندارد بلکه بر سر خود مسلمانان می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی، غرب را تکان داده است، تصریح کرد: آنان برای اینکه جلوی این بیداری را بگیرند، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی را رواج داده‌اند، اما به برکت وجود مراجع عظام تقلید عراق و بیداری مردم و عشایر این کشور و نیز فتوای علمای اهل سنت، دشمن نتوانست اختلاف شیعه و سنی را جا بیندازد.

خطیب جمعه تهران، داعش را مسأله خود آمریکا دانست و گفت: داعش توسط مرتجعان منطقه تقویت شده است و اکنون که نوری مالکی در انتخابات، دوباره در قدرت تثبیت شد، با سلاح تکفیر می‌خواهند برای آن چالش درست کنند، اما عربستان، قطر، امارات، کویت، مصر و … از آتش تکفیری‌ها در امان نخواهند بود و در چاهی که کنده‌اند، خواهند افتاد.

وی با اشاره به اینکه با فتوای مراجع تقلید، امروز جلوی حرکت تکفیری‌هایی که عمدتاً بعثی بوده و با پول‌هایی که از بانک موصل و نیز از خارج دریافت کرده‌اند هجوم آورده‌اند، گرفته شده است، اما اینها کافی نیست.

حجت‌الاسلام صدیقی در توضیح گفت: گروه‌های تکفیری اکنون آتش زیر خاکستر هستند و باید همه کشورهای اسلامی در برابر آنها اجماع کنند، هم‌اکنون بعضی علمای اهل سنت در کشور ما علیه داعش فتوا داده‌اند، اما ضروری است همه علمای اهل سنت کشورمان که بر سر سفره جمهوری اسلامی نشسته‌اند بدانند که این خطر متوجه جهان اسلام و منطقه است و همه باید یکصدا برای قطع این شجره خبیثه به صحنه آمده و آتش آن را خاموش کنند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: برخلاف وهابی‌ها، ما عقیده داریم که بر سر سفره ضیافت رسول‌الله نشسته‌ایم و استغفار آن حضرت برای ما موجب تحقق وعده بخشش الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن روز ششم تیر سالروز سوءقصد به حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای گفت: خداوند ایشان را برای حفظ دستاوردهای نهضت امام خمینی و مرزبانی ارزش‌های به ارمغان گذاشته شده از سوی شهدا حفظ کرد.

امام جمعه موقت تهران با طرح این سؤال که اگر رهبر معظم انقلاب نبودند، امروز چه بر سر ما می‌آمد و چه کسی به جای ایشان می‌توانست باشد، گفت: حتی آنان که دلشان با انقلاب و امام(ره) نیست ولی عزت‌ خود را می‌خواهند به ارزش وجودی ایشان اذعان دارند.

وی از کسانی که در وادی امام و انقلاب نیستند خواست به وجدانشان رجوع کرده و ببینند چه کسی می‌توانست به جای ایشان رهبر باشد.

صدیقی همچنین با اشاره به نقش شهید بهشتی در نظام اسلامی گفت: ایشان زیربنای تشکیل نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه بودند که جانشان را نیز در این راه گذاشتند، حادثه شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در حالی که تحملش سخت است، اما اثبات کرد نظام اسلامی ما استحکام دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: این حادثه باید برای نسل سوم و چهارم اطلاع‌رسانی شود تا دست پلید امریکا و منافقین را نشان دهد.

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه اظهار داشت: قوه قضائیه کارهای زیادی را انجام داده است و مثل نظام جمهوری اسلامی رو به رشد است. امروز از نظر طرح و برنامه‌ریزی کارهای خوبی در این قوه صورت گرفته است اما قوه قضائیه هنوز با تراز خون شهیدان و شهیدبهشتی فاصله دارد.

صدیقی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه نیز مواضع خوبی را در چند سال گذشته از خود نشان داده‌اند و در موضوع فتنه، مواضع ایشان شفاف و ستودنی است.

وی در خطبه اول نماز نیز ضمن رعایت همگان به رعایت تقوا گفت: مشکلات معیشتی و گرانی به کمرنگ شدن تقوا و به جامعه مربوط است و اگر دولتمردان ما سیاست‌شان در سایه دیانت بوده و به ولایت خدا متعبد باشند، در برابر آن اعمال سلیقه نکنند، اختلافات دامن نزنند و جامعه را به سمت دوقطبی شدن که نکبت است نرانند، به جامعه برکت نازل می‌شود.

امام جمعه تهران در پایان یاد و خاطره شهید چمران را گرامی داشت و وی را یکی از الگوهای نظام جمهوری اسلامی دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13248

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.