پنجمین دور مذاکرات جامع ایران و گروه ۱+۵ در حالی وارد روز چهارم خود شده که طرفین هنوز تا دست‌یابی به توافق نهایی فاصله دارند اما خبرها حاکی از آغاز تدوین متن توافقنامه است.   مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ روز جمعه در حالی پیگیری می‌شود که طرفین فضای روز اول  و دوم گفت‌وگوها ...

پنجمین دور مذاکرات جامع ایران و گروه ۱+۵ در حالی وارد روز چهارم خود شده که طرفین هنوز تا دست‌یابی به توافق نهایی فاصله دارند اما خبرها حاکی از آغاز تدوین متن توافقنامه است.

خبرگزاری فارس: دیپلمات ایرانی: پیشرفت‌‌ها خوب است/ پیش‌نویس توافقنامه در حال نگارش است/ دور بعدی مذاکرات از یازدهم تیر در وین

 

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ روز جمعه در حالی پیگیری می‌شود که طرفین فضای روز اول  و دوم گفت‌وگوها را «مثبت» ارزیابی کرده و گفتند که همه طرف‌ها با جدیت در حال مذاکره هستند.

این پنجمین دور از سری مذاکراتی است که بعد از توافق موقت ژنو با هدف دستیابی به راهکاری جامع و بلندمدت، در شهر وین اتریش برگزار می‌شود. بر اساس برنامه اقدام مشترک، طرفین باید تا روز ۲۹ تیر (۲۰ جولای) بر راهکار جامع به توافق برسند. با این حال وجود اختلافات زیاد میان مواضع مذاکره‌کنندگان موجب شده تا تردید‌هایی نسبت به حصول توافق تا آن تاریخ ایجاد شود.

مهلت مذاکرات برای یک دوره ۶ ماهه دیگر نیز قابل تمدید است، اما از آنجا که این تمدید می‌تواند موجب پیچیدگی اوضاع شود، همه طرف‌ها در تلاشند تا در فرجه ۶ ماهه کنونی به توافق دست یابند.

خبرگزاری فارس به صورت لحظه به لحظه اخبار چهارمین روز مذاکرات وین-۵ را گزارش می‌کند. در ادامه سرخط مهمترین خبرهای هسته‌ای روز  جمعه آمده است (برای مشاهده متن کامل هر خبر بر روی ساعت درج شده، کلیک کنید)

مخاطبان همچنین میتوانند اخبار روز چهارم مذاکرات از اینجا پیگیری کنند.

*******

۱۵:۰۹ دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ با حضور ظریف و اشتون برگزار می‌شود

۱۴:۵۰ نجفی: گزارش ماهانه آژانس درباره پایبندی ایران به تعهداتش امروز منتشر می‌شود

۱۳:۳۳ آغاز رایزنی معاونان ظریف و اشتون در چهارمین روز مذاکرات

۱۲:۴۶ دیپلمات ایرانی: پیشرفت‌‌ها خوب است/ متن پیش نویس توافقنامه جامع در حال نگارش می‌باشد

۱۲:۳۹ آسوشیتد‌پرس: بعضی از اختلافات ایران و ۱+۵ حل و فصل شده است

۱۲:۰۷ آسوشیتدپرس: ایران خواستار ۱۵۰ هزار سانتریفیوژ است

۱۱:۱۷ دیپلمات غربی: طرفین وارد نگارش بخش‌های مربوط به مسائل پیچیده نشده‌اند

۰۹:۴۶ معاونان ظریف و اشتون ساعت ١٠:٣٠ امروز به وقت وین دوباره رایزنی می‌کنند

۰۲:۱۶ دور بعدی مذاکرات ایران و ۱+۵ از یازدهم تیر ماه در وین

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13245

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.