دفتر سازمان ملل در افغانستان با اشاره به افزایش منازعه بین عبدالله و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای حل اختلافات موجود در این زمینه اعلام آمادگی کرد. در این اطلاعیه آمده است: تصمیم عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان برای این نهاد غیرمنتظره بود. دفتر سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان امروز (پنجشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای ...

دفتر سازمان ملل در افغانستان با اشاره به افزایش منازعه بین عبدالله و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان برای حل اختلافات موجود در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری فارس: سازمان ملل برای حل اختلاف بین عبدالله و کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام آمادگی کرد


در این اطلاعیه آمده است: تصمیم عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان برای این نهاد غیرمنتظره بود.
دفتر سازمان ملل متحد (یوناما) در افغانستان امروز (پنجشنبه) با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد: به دنبال افزایش منازعه بین عبدالله و کمیسیون مستقل انتخابات برای حل اختلافات موجود در این زمینه آماده است.

بر اسا این اطلاعیه، سازمان ملل با هر ۲ کاندیدا و کمیسیون‌های انتخاباتی کار خواهد کرد و برای پیش‌برد امور به آن‎ها مشاوره خواهد داد.

سازمان ملل اعلام کرد: ما از پیشنهاد عبدالله برای ایجاد یک کمیسیون تحت نظر سازمان ملل برای نخستین بار در کنفرانس مطبوعاتی وی آگاه شدیم و نیاز است اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

این دفتر از هر ۲ کاندیدای ریاست جمهوری خواست: از هر گونه اظهار نظر که باعث اختلال در روند انتخابات شود٬ خودداری کنند.

سازمان ملل خاطرنشان کرد: برای یافتن راه حل سیاسی در این زمینه تلاش خواهد کرد.

عبدالله عبدالله کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان عصر روز گذشته در یک کنفرانس خبری از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که روند شمارش آرا را متوقف کند.

عبدالله ناظران ستاد انتخاباتی خود را از کمیسیون انتخابات فرا خواند و هم‌زمان هشدار داد در صورتی که روند شمارش آرا متوقف نشود، این مسئله عواقب ناگواری در پی خواهد داشت.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین ۲ کاندیدای پیشتاز عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی در ۲۴ خرداد برگزار شد.

براساس تقویم انتخاباتی افغانستان نتایج اولیه این انتخابات در ۱۱ تیرماه و نتایج نهایی آن در ۳۱ تیرماه اعلام خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13230

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.