تغییر زمان نشست خبری از ۱۱ روز شنبه به ساعت ۲۳ جمعه روز انتخابات تنها یک تصور را در ذهن متبادر می‌سازد و آن اینکه برخلاف اظهارات سران دوم خرداد، واقعیت چیز دیگری بوده و این افراد و خود موسوی از نتایج کلی آراء آگاه شده بودند و باید در این مرحله تئوری «اگه تقلب ...

تغییر زمان نشست خبری از ۱۱ روز شنبه به ساعت ۲۳ جمعه روز انتخابات تنها یک تصور را در ذهن متبادر می‌سازد و آن اینکه برخلاف اظهارات سران دوم خرداد، واقعیت چیز دیگری بوده و این افراد و خود موسوی از نتایج کلی آراء آگاه شده بودند و باید در این مرحله تئوری «اگه تقلب بشه شنبه قیامت می‌شه» را به مرحله اجرا درمی‌آوردند.

خبرگزاری فارس: چرا کسی به گفته‌های میرحسین در کنفرانس مطبوعاتی شب انتخابات دقت نکرد؟


با طلوع آفتاب ۲۲ خرداد، ماراتن چندماه رقابت بین کاندیداها نیز به پایان رسید و حالا روزی بود که باید کارنامه عمل خود را از دست مردم می‌گرفتند؛ کارنامه‌ای درخشان و اجازه رسیدن آنها به پاستور با کارنامه‌ای منفی که اگر خیلی حال و حوصله داشتند باید چهار سال دیگر صبر می‌کردند و بخت خود را آزمایش می‌کردند.

وقتی که عقربه‌های ساعت به هشت رسید ۴۵ هزار و ۷۱۳ شعبه اخذ رأی در سراسر کشور، آماده استقبال از مردمی شدند که با شور و نشاط خود را به شعب رسانده تا حماسه‌ای دیگر را برای نظام پرافتخار اسلامی به ارمغان بیاورند. طبق اعلام مراجع رسمی ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، واجد شرایط رأی در انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری بودند.

هیجانی بی‌سابقه در انتخابات

با آنکه طبق روال همیشگی معمولاً شعب اخذ رأی در ساعات اولیه صبح، جمعیت چندانی را به خود نمی‌دیدند اما آن روز سیل جمعیت نشان می‌داد که ظاهر این انتخابات بسیار پرشورتر از انتخابات‌های معمولی است کما اینکه روزنامه امریکایی واشنگتن‌پست اذعان کرد: «هیجان انتخابات کنونی از ابتدای انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است.»

و همین جمعیت بود که میرحسین موسوی و شرکایش را دچار توهم کرد و گمان کردند که مردم باز هم آمده‌اند تا دوم خرداد دیگری را رقم بزنند و بار دیگر آنان را بر کرسی ریاست بنشانند که با خلق کلماتی جدید، هشت سال دیگر مردم ایران را سر کار بگذارند. شور انتخاباتی قبل از ۲۲ خرداد و حضور برخی جوانان تهرانی در حمایت از موسوی در انتخابات، این توهم را برای ایشان پررنگ‌تر می‌ساخت.

دموکراسی مشروط به سبک خاتمی

پس از آنکه در آغازین دقایق رأی‌گیری، رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی رأی خود را به صندوق انداختند، سیدمحمد خاتمی را باید اولین فردی از سیاسیون دانست که پای صندوق رأی جماران حاضر شد.

وی که از صحنه استقبال مردم به وجود آمده بود، بار دیگر به یاد روزگاری افتاد که ایام به کامش بود، از این رویه خبرنگاران حاضر در محل با پشت خاصی گفت: «همگان باید به رأی مردم تمکین کنند». معنای این کلمات آن است که این حضور نشان می‌دهد که ما پیروز انتخاباتیم و باید بقیه این نتیجه را بپذیرند.

موسوی از صبح جمعه ردای ریاست‌جمهوری را بر تن کرد

موسوی نیز با دیدن این جمعیت رؤیاهای خود را تحقق یافته می‌دید و باعث شده بود وی از همان روز ردای ریاست‌جمهوری را بر تن خود ببیند، بدین خاطر وی پس از آنکه در مسجد ارشاد شهر ری رأی خود را به صندوق انداخت، به رغم اینکه خلاف قانون انتخابات بود به حوزه‌های دیگر این منطقه نیز سر زد تا به قول خودش خسته نباشیدی بگوید(!) موسوی ظاهراً فراموش کرده بود که در حال حاضر فقط یک کاندیداست و هیچ مسئولیت اجرایی به جز ریاست فرهنگستان هنر که آن روزها به ستاد انتخاباتی‌اش تبدیل شده بود، نداشت.

کروبی: شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات را قبول ندارم

بعد از موسوی نوبت به کروبی رسیده بود تا رأی خود را به صندوق بیندازد. سخنان آن روز وی در جمع خبرنگاران برای امروز ما که عملکرد ساختارشکنانه وی و موسوی بعد از انتخابات را دیده‌ایم، خالی از لطف نیست.

کروبی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه توصیه شما به کاندیداها و گروه‌ها و احزاب بعد از اعلام نتایج انتخابات چیست، گفت: «همه ما تلاشمان این بود و بارها می‌گفتم که انتخابات پرشور و بانشاط باید باشد و به لطف خدا و همت مردم این انتخابات کاملاً پرشور است.» وی افزود: «کارها تا به حال به خوبی انجام شده و اگر جاهایی گرهی بوده، تماس گرفتیم و آن هم حل شد و الحمدلله اوضاع خوب است.»

کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: «ما باید بعد از اعلام نتایج انتخابات مردم به هر کسی رأی داد از او دفاع و حمایت کنیم.»

وی خطاب به هواداران خود نیز گفت: «وقتی نتایج اعلام می‌شود همه ما باید قبول کنیم و از تخریب دیگران بپرهیزیم و اگر به مرحله دوم رفت، باز هم از آرای مرم امانتداری کنیم.»

کروبی افزود: «بگذارید مردم احساس کنند که خودشان رأی می‌دهند و هر گروهی که ایجاد تهدید و تخریب و تهمت می‌کنند مثل همین حرف‌هایی که این روزها شایعه شده بود که فلانی سکته کرد یا انصراف داد که از کارهای گروه‌های سیاسی بود نه اینکه از مسئولان حکومتی باشد، کارهایی غیراخلاقی است و باید از آنها پرهیز کرد. از این کارهای غیراخلاقی باید پرهیز کنیم؛ چرا که احتمال دارد انتخابات در این مرحله تمام نشود و دو نفر به مرحله دوم بروند از همین رو باید شکوه و فداکاری مردم را تلخ نکنند.»

اشاره کروبی به ستاد موسوی بود که تمام ترفندها را به کار برد تا کروبی را مجبور به استعفا کند و پس از ناکامی در این‌باره روی به شایعه استعفای کروبی آورد تا به زعم خودشان رأی اصلاح‌طلبان تقسیم نشود.

اعتراف به سلامت انتخابات توسط رسانه‌های خارجی

نمایندگان شبکه‌های تلویزیونی خارجی که آن روزها در ایران به سر می‌بردند در اولین گزارش‌های خبری خود از حضور گسترده مردم در ساعات اولیه رأی‌گیری شوکه شدند.

حدود ۶۵۰ خبرنگار خارجی که اخبار انتخابات را به صورت زنده به سراسر جهان مخابره می‌کردند با اشاره به اینکه طی ۳۰ دوره انتخابات در ایران تاکنون تقلبی صورت نگرفته است، بر این نکته اعتراف کردند که همواره انتخابات در ایران با امنیت و سلامت کامل برگزار شده است. ای کاش روزها و هفته‌های بعد از انتخابات که ایران اسلامی درگیر التهابات متوهمان شد و رسانه‌های خارجی و خصوصاً غرب نیز نقشی خاص در این باره ایفا کردند، حداقل سری به آرشیو خود می‌زدند و گزارش‌های روز ۲۲ خرداد خود را مرور می‌کردند.

وزیر کشور به نگرانی‌ها پاسخ می‌دهد

یکی از خصوصیات انتخابات دهم ریاست جمهوری حضور پررنگ نمایندگان کاندیداها بر سر صندوق‌های رای بود.اما برخی از ستادها خصوصا ستاد موسوی بحث تقلب در زمان شمارش را القا می‌کردند، چرا که در گذشته نمایندگان کاندیداها برای عدم تاثیرگذاری بر شمارش آرا، امکان حضور در لحظه شمارش را نداشتند. صادق محصولی وزیر وقت کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات تهران بزرگ در پاسخ به این شبهه افکنی‌ها تصریح کرد: «برای اولین بار این وزارتخانه از حضور نمایندگان کاندیداها در شعب اخذ رای استقبال کرده است.»

وی اضافه کرد: در تمام مراحل انتخابات و از اول تا آخر رای‌گیری و حتی لحظه شمارش آرا این نمایندگان در شعب اخذ رای حضور دارند و در واقع تمام مراحل انتخابات از اخذ رای و شمارش تا صورتجلسه ناظران شورای نگهبان، بازرسان وزارت کشور، مجریان انتخابات و علاوه بر آن نمایندگان کاندیداها حضور خواهند داشت و الحمدالله هیچ‌گونه شائبه عدم سلامت در انتخابات وجود ندارد.»

با این تصمیم مسئولان برگزاری انتخابات، عملا بهانه از کاندیداها و ستادهایشان برای مطرح کردن امکان تقلب در زمان شمارش آرا گرفته شد. ستاد آقای موسوی در حدود ۴۰ هزار صندوق یعنی بالغ بر ۹۰ درصد آنها نماینده داشت که این نمایندگان می‌توانستند تا لحظه آخر مانده و هر گونه تخلف را به ستاد خود گزارش دهند که البته هیچ گزارش خاصی به جز موارد ریز که هیچ تاثیری بر روند انتخابات نداشت را مطرح نکردند از این ور طی روزهای بعد ستاد آقای موسوی روی انتخابات هیچ استان شهر، روستا یا حتی صندوق انگشت نگذاشت که در این صندوق تقلب شده است.

* محتشمی پور در نشست خبری اعلام پیروزی کرد

محتشمی پور، رئیس کمیته غیرقانونی صیانت از آرا موسوی در اقدامی کاملا غیرقانونی، در کنفرانس خبری خود که در ساعت ۱۶ برگزار شد در جمع خبرنگاران مدعی پیروزی موسوی شد که این ادعای وی با اعتراض برخی از خبرنگاران روبرو شد که خطاب به وی می‌گفتند با توجه به اینکه مسئولان و نهادهای ذی‌ربط در خصوص آرای کاندیداها خبری اعلام نکرده، آیا شما با استفاده از علوم ماورالطبیعه به این نتیجه دست یافته‌اید که موسوی پیروز شده است؟»

وی در پاسخ به این سوال که برای اعلام پیروزی و اعتراف به شکست چه زمانی را در نظر گرفته‌اید گفت:طبیعتا اعلام رسمی از سوی وزارت کشور انجام می‌شود و اینکه درصد آرای نامزدها چقدر می‌باشد را در سطح کشور از طریق نمایندگان خود و با تجمع تعداد آرا در سیستم به دست می‌آوریم و ممکن است درصد اندکی با آمارهای رسمی تفاوت داشته باشد.

 

محتشمی پور در پاسخ به این سوال که چه شواهدی برای پیروزی موج سبز و برنده شدن موسوی در کشور دارید، گفت: چیزی که در عیان است چه حاجت به بیان است و در حال حاضر همه ملت ایران که موج سبز در میانشان وجود داشته، تبدیل به این موج شده‌اند.(!)

محتشمی پور ادامه داد: میزان رای موسوی نسبت به سایر کاندیداها قابل قیاس نیست و در پایان رای‌گیری شاهد پیروزی موج سبز خواهیم بود و جشن سبز را فردا و پس  فردا خواهیم گرفت. (!)

* پمپاژ توهم به سوی موسوی توسط سایت‌های شایعه‌ساز

در حالی که اعلام نتیجه انتخابات پیش از اعلام رسمی آن از سوی مراکز ذی‌ربط ممنوع است، سایت‌های حامی میرحسین موسوی در اقدامی غیرقانونی از ظهر روز جمعه ۲۲ خرداد، با ذکر نام کاندیدای مورد حمایت خود، مدعی پیروزی کاندیدای متبوع خود شدند.

بر این اساس، سایت قلم نیوز که از سوی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی اداره می‌شد در اقدامی عجیب در ساعت ۱۱:۱۳ ظهر روز جمعه ۲۲ خرداد ۸۸ به نقل از ابوالفضل فاتح رئیس کمیته اطلاع رسانی رسانه و تبلیغات ستاد موسوی، خبری با عنوان «پیروزی مهندس موسوی با فاصله زیاد قطعی است/ همه برای این پیروزی یک سجده شکر بدهکاریم» مدعی پیروزی میرحسین موسوی است.

همچنین در حدود ساعت ۱۲:۲۰ سایت یاری از حامیان میرحسین به نقل از محمد خاتمی ادعا کردند که موسوی در دور اول انتخابات پیروز شده است. اما این پایان کار نبود، چه آنکه قلم نیوز در ادامه اقدامات غیرقانونی خود در ساعت ۱۳:۱۹ به نقل از فرشاد مومنی نوشت: «میرحسین موسوی در آستانه شکستن رکورد ۳۰ میلیون رای است.»

همچنین سایت «جمهوریت» که از سوی مهدی هاشمی رفسنجانی اداره می‌شد از سایت‌های اصلی حامی موسوی به شمار می‌آمد نیز در ساعت ۲۱:۰۶خبری را با عنوان «خاتمی به میرحسین تبریک گفت» منتشر کرد که در ان خاتمی با ادعای کسب اکثریت آرا از سوی موسوی، این پیروزی را به وی تبریک گفته بود، سایت قلم نیوز که از ظهر جمعه اقدامات غیرقانونی خود مبنی بر مخابره ادعاهای پیروزی موسوی را پیگیری می‌کرد در ساعت ۲۱:۲۰ مدعی شد که موسوی بیش از ۶۰ درصد آرا را کسب کرده است. عملیات روانی ستاد موسوی و هوچیگری حامیان وی به همراه بستر سازی‌هایی که از روزهای پیش از انتخابات صورت گرفته بود باعث شد برخی نخبگان نیز فریب این صحنه‌آرایی‌ را خورده و حتی شنیده شده برخی خواص عصر ۲۲ خرداد در تماس با موسوی پیروزی در انتخابات را به وی تبریک بگویند تا توهم موسوی و حامیانش دو چندان گردد.

*اعلام نشست خبری موسوی در روز شنبه

عصر روز ۲۲ خرداد به خبرنگاران حوزه ستاد انتخابات کشور اطلاع داده شد که آقای موسوی صبح شنبه ساعت ۱۱ صبح طی یک نشست خبری به سوالات آنان پاسخ خواهد گفت.

به ساعت کنفرانس خبری وقتی دقت می‌کردی متوجه می‌شدی که در ساعت ۱۱ روز شنبه یا اینکه رسما پیروز انتخابات توسط وزارت کشور اعلام شده یا اینکه تا آن ساعت مشخص شده که رئیس‌جمهور دهم ایران کیست، همه قرائن و شواهد اذهان متوهم موسوی و ستادش حاکی از آن بود که دوم خرداد بار دیگر تکرار شده است آنان فقط منتظر بودند این خبر رسما اعلام شود تا به قول معروف خود را قانونگرا جلوه دهند.

*تغییر زمان نشست خبری موسوی به جمعه شب!

ستاد میرحسین موسوی در ۹۰ درصد صندوق‌های انتخاباتی کل کشور نماینده داشته و گزارش‌های محرمانه و غیرمحرمانه این نمایندگان کم کم به ستاد موسوی رسید و دریافتند برخلاف تصور اولیه، جهت‌گیری‌ آرا به سمت آنان نیست و حتی در جنوب تهران نیز رقیب موسوی از وی پیش است و این تفاوت آرا در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار فاحش و آشکار است.

هنگامی که ساعت از ۹ شب گذشت سراسیمه به خبرنگاران ستاد انتخابات کشور اطلاع داده شد که نشست صبح فردای آقای میرحسین به ۱۱ امشب (جمعه ۲۲ خرداد) موکول شده است. با آنکه جزئیات نشست به خبرنگاران اعلام نشد، اما همگی حدس می‌زدند که موسوی از جهت‌گیری کلی آرا مطلع شده و احتمالا می‌خواهد بازی انتخابات را به هم بزند و به قول کوچه‌بازاری «جرزنی» کند. با رفتن عقربه ساعت به روی ۱۱ خبرنگاران منتظر بودند تا ببینند موسوی در این نیمه شب چه خبر مهمی را اعلام می‌کند. راس ساعت ۱۱ قرار بود انتخابات رسما پایان پذیرد و مسلما هنوز هیچ گونه آمار رسمی و حتی غیررسمی از شمارش آرا اعلام نشده بود؛ چرا که تازه شمارش آرای صندوق‌ها آغاز شده بود. میرحسین  در این نشست در میان بهت اصحاب رسانه خود را رئیس‌جمهور ایران خواند و از رهبری نظام نیز خواست که از آرای وی صیانت کند.

این اظهارات در صورتی بود که هنوز نتیجه شمارش حتی یک صندوق نیز اعلام نشده بود و معلوم نبود آقای موسوی از کجا چنین مطمئن به پیروزی خود خبر می‌داد. هر چه زمان از پایان رای‌گیری می‌گذشت کم‌کم نتایج شمارش صندوق‌ها آشکار و تفاوت آرای دکتر احمدی‌نژاد با رقبایش بیشتر و بیشتر می‌شد به گونه‌ای که پس از چند ساعت این اختلاف به چند میلیون رسید و با پایان شمارش و اعلام رسمی نتایج اختلاف رای ۱۱ میلیون اعلام شد. اظهارات و موضع‌گیری‌های روزهای گذشته خصوصا آن نشست نیمه شب آقای میرحسین موسوی باعث شد عده‌ای از طرفداران او نسبت به نتایج انتخابات مشکوک شده و حتی عده‌ای شروع به اعتراض و تجمع خیابانی کنند که این امر جرقه ناآرامی‌های پس از انتخابات را زد و عملا آرامش کشور را برهم زد.

*واکاوی اقدام عجیب جمعه‌شب موسوی

شاید از ماه‌ها پیش از انتخابات تئوریسین‌های جناح دوم خرداد و مشاوران درون مرزی و برون مرزی آنها دو گونه استراتژی را برای ستاد میرحسین تدوین کرده بودند. رویکرد اول استراتژی پیروزی بود و رویکرد دوم استراتژی شکست. در استراتژی دوم حرکت، جهت‌گیری، مواضع و سمت و سوی ستاد، هواداران، جنبش‌ سبز و شخص آقای موسوی در صورت عدم پیروزی مشخص می‌شد.

بی‌شک اعلام زودهنگام پیروزی آقای میرحسین قبل از مشخص شدن نتایج قطعی را باید اولین حلقه از استراتژی شکست نامید که سر سلسله حلقه‌ها و زنجیره تحولات بعدی بود. در نگاهی جست‌وجوگرانه به تحولات روز انتخابات به این نتیجه می‌رسیم که آقای موسوی در پایان شب قطعا از جهت‌گیری کلی آرا و شکست خود آگاهی داشته است و تمام تحولات پس از آن به نوعی نقش بازی کردن وی و همراهانش در نمایشنامه دیکته شده از سوی تاثیرگذاران بر وی است. دلایل ذیل شاید بتواند در قبولاندن این موضوع کمک کند.

-چنانچه موسوی می‌دانست که پیروز انتخابات است و به قول خودش رئیس‌جمهور ایران،‌ عقل حکم می‌کرد که صبر پیشه کند تا نتایج رسمی اعلام شود و آنگاه در یک نشست رسمی روز بعد از انتخابات این امر را اعلام کند.

-با اینکه اعلام شده بود که روز شنبه وی نشست خبری خواهد داشت، تغییر زمان نشست خبری به ساعت ۱۱ شب روز انتخابات تنها یک تصور را در ذهن متبادر می‌سازد و آن اینکه برخلاف اظهارات سران دوم خرداد، واقعیت چیز دیگری بوده و این افراد و خود موسوی از نتایج کلی آرا آگاه شده بودند و باید در این مرحله تئوری «اگه تقلب بشه شنبه قیامت می‌شه» را به مرحله اجرا در می‌آوردند.

– ممکن است این شبهه ایجاد شود که این اظهارات به خاطر ترس از تقلب بوده است که در پاسخ آن باید گفت در تمامی سخنان ستاد موسوی و حامیانش و حتی سایت‌های آنها تا غروب و شب انتخابات، حتی به یک مورد تخلف و تقلب اشاره یا اعتراض نشده و تنها کلام آنها حماسه و حضور پرشور مردم بود و جشن پیروزی، بنابراین نمی‌توان به یکباره سخنی گفت و موضعی گرفت که قرائن قبلی آن، همه خلاف این امر بوده است.

در ستاد آقای میرحسین موسوی نخبگان با سابقه همچون دو وزیر کشور، رئیس ستاد انتخابات کشور و غیره حضور داشتند که به ساز و کار انتخابات و سیر آن کاملا آگاه بودند کما اینکه در اعتراضات آقای تاج‌زاده می‌بینیم که می‌گوید ساعت چهار صبح به ستاد موسوی اعلام کردم که رقیب با تفاوت فاحشی نتیجه را برده است.

– پس از اعلام نتیجه آرا و شکست سنگین میرحسین موسوی که منجر به ادعای تقلب از سوی وی شد حتی یک مورد نتوانستند استنادات ادعای خود را ارائه و ثابت کنند. بنابراین تمامی این رخدادها فقط یک علت داشت و آن «عدم تحمل شکست» توسط آقای موسوی و حامیانش بود.

اقدامات برنامه‌ریزی شده موسوی و ستادش فقط یک نکته را ثابت می‌کند و آن اینکه برخلاف تظاهر و مواضع موسوی و حامیانش، این افراد در ساعات پایانی ۲۲ خرداد از شکست خود آگاهی داشتند و از همان شب فاز آغازین آشوب و فتنه ۸۸ را کلید زدند، فتنه‌ای که با رسوایی کامل این جریان و به تاریخ پیوستن ایشان همراه بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13210

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.