اسطوره فوتبال کره‌ جنوبی از سبک بازی ایران و تفکرات تاکتیکی کارلوس کی‌روش حمایت کرد و گفت: ‌آرژانتین با مسی از ایران می‌ترسد. کسب تساوی بدون گل مقابل نیجریه مقابل تیم ملی ایران فقط باعث حیرت و ناراحتی کارشناسان، هواداران و فوتبال دوستان نیجریه‌ای نشده است. بلکه در سطح بین‌المللی نیز توجه کارشناسان را به ...

اسطوره فوتبال کره‌ جنوبی از سبک بازی ایران و تفکرات تاکتیکی کارلوس کی‌روش حمایت کرد و گفت: ‌آرژانتین با مسی از ایران می‌ترسد.

خبرگزاری فارس: بوم کئون چا:‌ ‌آرژانتین با مسی از ایران می‌ترسد/ عملکرد کی‌روش مقابل نیجریه صحیح بود

کسب تساوی بدون گل مقابل نیجریه مقابل تیم ملی ایران فقط باعث حیرت و ناراحتی کارشناسان، هواداران و فوتبال دوستان نیجریه‌ای نشده است. بلکه در سطح بین‌المللی نیز توجه کارشناسان را به خود جلب کرده است.

دوشنبه شب هر چند تیم ملی ایران به زعم گروهی از تماشاگران فوتبال در سراسر جهان، بازی مبتنی بر کار گروهی ارائه نکرد اما به قول کارلوس کی‌روش بازی ارائه کرد که باعث رضایت کامل وی براساس داشته‌ها و پتانسیل بازیکن موجود در کادر تیم ملی شد.

یکی از چهره‌های بین‌المللی صاحب نام که به حمایت از نوع بازی ایران و تاکتیک در نظر گرفته شده کی‌روش پرداخته است، «بوم کئون چا» اسطوره فوتبال کره‌جنوبی است.

همان ستاره‌ای که در اواخر دهه هفتاد و اوایل هشتاد به عنوان اولین لژیونر کره‌ای، بخت حضور در رقابت‌های باشگاهی آلمان موسوم به بوندس‌لیگا را پیدا کرد.

*تحلیل‌گری که در برزیل جام جهانی را می‌بیند

بوم کئون چا که پدر «چادوری»‌، بازیکن تیم ملی کره است، این روزها به عنوان کارشناس فوتبال نقطه نظراتش را در اختیار رسانه‌ها می گذارد.

او که به عنوان تماشاگر ویژه به برزیل سفر کرده، در مواجه با گروهی از خبرنگاران به حمایت از تیم ملی ایران و مدل بازی‌اش پرداخت.

«چا» ۶۱ ساله اظهار داشت: در یکی، دو سال گذشته مباحثی در مورد تاکتیک بازی که ایران ارائه می‌دهد و توسط مربی پرتغالی‌اش، کارلوس کی‌روش،‌اجرا شده ، مطرح است. با توجه به بازی که مقابل نیجریه ارائه کرد، این مباحث یکبار دیگر به شکلی گسترده مطرح شد. فکر می‌کنم مربی ایران عملکرد فنی صحیحی داشت. زیرا او بر اساس قابلیت‌های تیمش، تاکتیک ایران را طراحی کرد. استفاده از سیستم بازی با اتکا به ۵ مدافع مقابل نیجریه و بازی ضدحمله‌ای، اقدامی صحیح بود که به همین خاطر نباید از کی‌روش ایراد گرفته شود.

*پیش‌بینی در مورد رویارویی با آرژانتین

«بوم کئون چا» در ارتباط با بازی دوم ایران یعنی رویارویی با لیونل مسی و یارانش یعنی دیداری که شنبه انجام خواهد شد، نیز نظرات جالبی داده است.

چا اظهار داشت: نیازی به تعریف ندارد که آرژانتین تیمی سراسر پرستاره است. آنها بازیکنانی دارند که با توپ، خیلی راحت کار می کنند. از نظر جسمانی،‌خیلی قوی هستند… و تیمی یکپارچه را ساخته‌اند. در شرایط عادی مقابله کردن با چنین تیمی،‌واقعا سخت است. به خصوص که در خط حمله فوق ستاره‌ای مثل لیونل مسی را هم دارند. با داشتن همین ستاره‌ها بوده که می‌گویند و ادعا دارند رقبای باید از آنها بترسند. اما من حرف دیگری می زنم. می گویم حالا این آرژانتین است که از ایران می‌ترسد.

*باور اسطوره

به اعتقاد بازیکن افسانه ای فوتبال کره جنوبی، از زمانی که تیم ایران، یعنی بازی دوشنبه شب مقابل نیجریه به تساوی بدون گل مساوی کرد، ترس به جان «آلبی سلسته»(آرژانتین) افتاده است.

چا گفت: در کنار داشتن آن همه ستاره، آرژانتین اکنون از رویارویی با ایران ترس‌های دارد. چون از یک سو تحت فشار است که در بازی نخست مقابل بوسنی،‌ خوب کار نکرد. از طرفی می‌ترسد که ایران نتیجه بازی با نیجریه  را تکرار کند. یعنی کی‌روش با همان ساختار با تغییراتی برای کسب امتیاز به میدان با آرژانتین بیاید.

*تاکید بازیکن افسانه‌ای

به باور چا، ‌در بازی که شنبه میان ایران و آرژانتین انجام خواهد شد، گذر از لاله‌های فشرده دفاعی ایران به سبکی که کی‌روش ایجاد کرده،‌حتی می تواند برای مسی و شرکایش در آلبی‌سلسته سخت و دشوار باشد.

بازیکن بزرگ اسبق کره که بهتر از اروپایی‌ها، ایران و فوتبالش را می‌شناسد وعده کرده دوستداران فوتبال تا بازی شنبه منتظر بمانند و شاهد تحقق ادعای او باشند.

*بوم کئون چا کیست؟

بوم کئون چا در سال ۱۹۷۶ با تیم «تراست بانک» کره جنوبی مطرح شد. او سپس به تیم «ایر فورس» ملحق شد. در سال ۱۹۷۸ به عنوان اولین کره‌ای لیگ آلمان به تیم دارمشتاد ملحق شد. سپس به مدت ۴ فصل در تیم اینتراخت فرانکفورت بازی کرد و به کار خود به مدت ۶ فصل در تیم بایرلورکوزن به چهر‌ه‌ای بزرگ تبدیل شد.

وی در تیم ملی کره نیز در سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۶ در ۱۲۱ بازی موفق شد ۵۵ گل به ثمر رساند.

رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از پنج‌شنبه ۲۳ خرداد شروع شد و تا تاریخ ۲۲ تیر ادامه خواهد یافت.

برای دیدن اخبار جام جهانی اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13201

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.