گزارش میدانی فارس نشان می‌دهد قیمت میوه‌های تابستانی در نقاط مختلف شهر تهران بسیار متفاوت است و گاهی از ۴ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان در یک قلم متغیر است. از بازار میوه و تره بار تهران، قیمت هر کیلوگرم سیب گلاب در مرکز میوه و تره‌بار ۳۹۰۰ تومان،‌ در مرکز شهر ۸۰۰۰ تومان،‌در ...

گزارش میدانی فارس نشان می‌دهد قیمت میوه‌های تابستانی در نقاط مختلف شهر تهران بسیار متفاوت است و گاهی از ۴ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان در یک قلم متغیر است.

خبرگزاری فارس: قیمت میوه‌های تابستانه در پایتخت/ اختلاف قیمت همچنان باقی است

از بازار میوه و تره بار تهران، قیمت هر کیلوگرم سیب گلاب در مرکز میوه و تره‌بار ۳۹۰۰ تومان،‌ در مرکز شهر ۸۰۰۰ تومان،‌در فروشگاه زنجیره‌ای ۱۲۸۰۰ تومان و در شمال شهر ۱۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر کیلو گیلاس تکدانه درجه یک در مرکز شهر ۱۰۵۰۰ تومان، در فروشگاه زنجیره‌ای ۱۵۰۰۰ هزار تومان و در شمال پایتخت به قیمت هر کیلو ۱۸ هزار تومان است.

همچنین هلوی زعفرانی در میوه و تره بار ۳۵۰۰ ، در مرکز شهر ۵۴۰۰،‌در فروشگاه زنجیره ای ۵۵۰۰  و در شمال شهر ۸۰۰۰ تومان برچسب قیمت خورده است.

گلابی وارداتی هم که فقط در فروشگاه زنجیره ای یافت می‌شود، در توپخانه (میدان امام خمینی) کیلویی ۱۴هزار تومان و در فروشگاههای میانی شهر ۱۵هزار تومان و شمال شهر ۱۸ هزار تومان است.

زردآلو هم به همین منوال از کیلویی ۵۵۰۰ تومان در میادین تره بار، ۱۲ هزار تومان در مرکز شهر، ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا ۱۸ هزار تومان در شمال پایتخت به فروش می‌رسد.

هندوانه هم از کیلویی ۶۵۰ تومان در میادین تره بار، ۸۰۰ تومان در مرکز شهر، ۹۰۰ تومان در فروشگاه زنجیره‌ای تا یک هزار و ۲۰۰ تومان در شمال پایتخت به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود.

سوال اساسی این است سهم کشاورز و باغدار تولید کننده از این قیمتهای بالا چه میزان است؟ آیا عدالت و انصاف رعایت می‌شود؟

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13188

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.