عضو شورای عالی بنیاد باران گفت: ریاست جمهوری روحانی فرصتی برای بالندگی نظام اسلامی است. محمد کیانوش‌راد صبح امروز در آیین نکوداشت سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید که به همت شورای هماهنگی اصلاح طلبان هرمزگان در فرهنگسرای طوبای بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه اکثر جریانات سیاسی به خوبی متوجه این فرصت شده و بخشی از ...

عضو شورای عالی بنیاد باران گفت: ریاست جمهوری روحانی فرصتی برای بالندگی نظام اسلامی است.

خبرگزاری فارس: ریاست جمهوری روحانی فرصتی برای بالندگی نظام اسلامی است


محمد کیانوش‌راد صبح امروز در آیین نکوداشت سالگرد پیروزی دولت تدبیر و امید که به همت شورای هماهنگی اصلاح طلبان هرمزگان در فرهنگسرای طوبای بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه اکثر جریانات سیاسی به خوبی متوجه این فرصت شده و بخشی از اصولگرایان نیز در حال تجدید نظر در مواضع خود هستند.

وی تصریح کرد: تنها اندکی که پایگاه اجتماعی قابل قبولی ندارند با حرکت‌های افراطی در صدد جبران عقب ماندگی خود هستند.

کیانوش‌راد ادامه داد: هر چند طرفداران تدبیر و امید جشن پیروزی برگزار کرده‌اند اما نمی‌خواهند اسباب سرشکستگی رقیب را فراهم کنند و این مهم‌ترین تفاوت با بخشی از جریان اصولگرایی است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: بخشی از جریان اصولگرایی برای تفاوت‌ها جایگاهی قائل نبوده و گمان می‌کنند راه رستگاری در یک‌دست بودن افکار و رفتار و پوشش و استدلال است.

کیانوش‌راد خاطرنشان کرد: در برابر این روش، اصلاح‌طلبان، مخالف را یک فرصت و نعمت دانسته و به مخالفان کمک می‌کنند تا دیدگاه‌های خود را مطرح کرده و حتی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده اعتراض خود را نیز ابراز کنند.

این فعال سیاسی همچنین گفت: حرکت اصلاحی ممکن است گاهی بر اثر ترفندها و بحران‌آفرینی‌های رقیب در مراحلی دچار تندروی شود اما در مقام نظری اصلاحات نیز چیزی جز اعتدال نیست.

عضو شورای عالی بنیاد باران درباره کنش‌های اجتماعی اظهار داشت: اگر با این مهم برخورد عاقلانه شود، از سوی مردم و حاکمیت به مشی اعتدال می‌رسد و اعتدال نیز دیدن گروه‌های مخالف در جامعه است.

این فعال سیاسی تاکید کرد: اکنون مردم‌سالاری مبتنی بر حقوق بشر مورد نیاز است.

وی تقویت جامعه مدنی را راهکاری دانست که با گسترش احزاب و سازمان‌های مردم نهاد محقق می‌شود که بی‌توجهی به این رویکرد، الیگارشی (اندک سالاری یا حکومت یک طبقه) را پدید خواهد آورد.

کیانوش‌راد حاکمیت نخبه‌گرایانه را آسیبی دانست که حتی می‌تواند به دولت اعتدال‌گرا نیز ضربه بزند و به همین اندازه نیز باید در مقابل حرکت‌های عوام‌گرایانه نیز هوشیار بود.

عضو مجلس ششم همچنین بیان داشت: ممکن است در دوره اعتدال نیز تمام خواسته‌ها تحقق نیابد اما به بهبود نسبی اقتصاد، برقراری آرامش در کشور و حل مسئله هسته‌ای که زمینه رشد کشور و اتحاد و انسجام ملی را فراهم می‌کند راضی هستیم.

پیش از سخنرانی کیانوش راد، رییس شورای هماهنگی اصلاح طلبان هرمزگان نیز در سخنانی اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌ها، اصلاح طلبان از دایره قدرت و مدار انقلاب کنار نرفتند.

حجت‌الاسلام محمد ذاکری نقد و اصلاح قدرت را ویژگی همیشگی اصلاحات دانست و اضافه کرد: رویکرد امروز این جریان نیز نسبت به دولت حمایتی و انتقادی است و در استان نیز ضمن حمایت از نماینده عالی دولت، نقد و گلایه دلسوزانه هم داریم که قصد رسانه‌ای کردن آنها را نداریم.

وی در عین حال متذکر شد: از استاندار انتظار می‌رود با وجود موانع، اهداف را پیش ببرد و مماشات کمتری از خود نشان دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13177

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.