دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفت‌وگو با نچیروان بارزانی،‌ نخست وزیر منطقه کردستان عراق بحران موجود در کشور عراق را نتیجه دخالت دشمنان غربی و منطقه‌ای مردم این کشور دانست.           علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق ...

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در گفت‌وگو با نچیروان بارزانی،‌ نخست وزیر منطقه کردستان عراق بحران موجود در کشور عراق را نتیجه دخالت دشمنان غربی و منطقه‌ای مردم این کشور دانست.

خبرگزاری فارس: شمخانی:‌ بحران عراق ناشی از دخالت دشمنان مردم عراق در این کشور است

 

 

 

 

 

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفتگو با نیچروان بارزانی نخست وزیر منطقه کردستان عراق و هیات همراه وی که امروز به ایران سفر کرده‌اند گفت: بحران موجود در کشور عراق نتیجه دخالت و همکاری دشمنان غربی و منطقه‌ای ملت عراق، با هدف جلوگیری از تحقق خواست و اراده مردم این کشور است.

دبیر شورای امنیت ملی کشورمان در این دیدار با تاکید بر موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از نفوذ و گسترش تهدید تروریسم تصریح کرد:‌ توسعه تروریسم و آثار مخرب آن که با حمایت آشکار و پنهان برخی مدعیان صلح و امنیت در جهان و حامیان منطقه‌ای آنان صورت پذیرفته است تهدیدی نگران‌کننده برای اصول و ارزشهای انسانی و اخلاقی است.

شمخانی خاطرنشان کرد: امروز زمانی است که کرد وشیعه و سنی برای دفاع از عراق یکپارچه و متحد ضمن بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور، خطرتروریسم و توسعه آن در منطقه را دفع نمایند.

وی اتحاد عناصر بعثی، تکفیری و مزدوران انسان نما که با حمایت مالی و اطلاعاتی سردمداران تروریسم دولتی، جلوه‌هایی غیر قابل باور از توحش و شقاوت غیر قابل باور را در معرض نگاه نگران جهانیان قرار داده‌اند، دلیلی محکم برای برخورد شدید با این جریان ضد‌بشری عنوان کرد و افزود:  امروز مسئولان وسیاستمداران کشور عراق با هر گرایش و رویکردی در برابر آزمونی تاریخی برای اتحاد در مسیر نابودی تروریستهایی که مفاهیم انسانی را لگدمال کرده‌اند قرار دارند.

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی جامع از روند تحولات نظامی، سیاسی و امنیتی در عراق با تاکید بر اراده قاطع منطقه کردستان این کشور برای مقابله با تهدید تروریستهای تکفیری اظهار داشت: گروهکهای تروریستی که با اقدامات غیر انسانی و خشن، کشتار بی‌رحمانه مردم بیگناه را برای ایجاد وحشت در پیش گرفته اند، نه تنها دشمن مشترک همه کشورها، اقوام و مذاهب هستند بلکه تهدیدی بسیار خطرناک برای بشریت به حساب می آیند.

بارزانی همچنین با اشاره به روابط تاریخی میان مردم عراق بویژه اکراد این کشور با ایران و ضرورت تقویت و ارتقاء همکاری هدفمند در مسیر دفع تهدیدات و بحرانهای جاری در کشور عراق اظهار داشت: دولت منطقه کردستان عراق از مجموعه ظرفیتهای خود برای حفظ انسجام و یکپارچگی عراق استفاده خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که وحدت و انسجام کشور عراق دستخوش اقدامات غیر انسانی تروریستهای بی هویت و ناقض حقوق بشر شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت مسئولیت‌پذیری و ایفای نقش فعال از سوی مجموعه گروهها، احزاب، ادیان و اقوام عراقی برای مقابله با تهدیداتی که امنیت ملی این کشور را با مخاطرات شکننده مواجه ساخته است افزود: مردم عراق با حفظ وحدت و انسجام ملی بحران موجود را نیز چون گذشته پشت سر خواهند گذارد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930326001115#sthash.GD8Mydu9.dpuf

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13167

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.