با بازپس گیری شهر مرزی «کسب» که روز گذشته به دست ارتش سوریه صورت گرفت، به نظر می‌رسد که تروریست‌های حلب بیش از پیش در حلقه محاصره و بحران باشند و مرزهای ترکیه نیز از این پس به روی تروریست‌ها بسته باشد.             نیروهای ارتش سوریه روز گذشته موفق شدند، ...

با بازپس گیری شهر مرزی «کسب» که روز گذشته به دست ارتش سوریه صورت گرفت، به نظر می‌رسد که تروریست‌های حلب بیش از پیش در حلقه محاصره و بحران باشند و مرزهای ترکیه نیز از این پس به روی تروریست‌ها بسته باشد.

خبرگزاری فارس: بازپس گیری کسب/تروریست‌های حلب در بحران/بسته‌شدن مرزها به روی تروریست‌ها

 

 

 

 

 

 

نیروهای ارتش سوریه روز گذشته موفق شدند، کنترل شهر مرزی «کسب» و روستای معروف «السمرا» در ریف شمالی لاذقیه را پس از تصرف چند ماهه آنها توسط گروه‌های مسلح تکفیری در حالی در دست گرفتند که درگیری‌های بسیار شدید و سختی بین دو طرف و حتی ارتش سوریه با ارتش ترکیه روی داد و حمایت لجستیکی طرف ترک از گروه‌های مسلح و در راس آنها «جبهه النصره» در این عملیات‌ها کاملا آشکار و عیان بود.

پس از این پیشروی و پیروزی هم اکنون نیروهای ارتش سوریه به نظر می‌رسد که به سمت «کوه النسر» و منطقه «نبع المر» در جنوب شرقی تپه استراتژیک ۴۵ در حرکت هستند.

منابع آگاه میدانی در این خصوص با بیان اینکه منطقه «نبع المر» از جمله مهمترین خطوط امداد و کمک‌رسانی گروه‌های مسلح در منطقه ربیعه به شمار می‌آید، تاکید کردند که هم اکنون این منطقه زیر پوشش آتش ارتش سوریه قرار دارد و کوچکترین تحرکات گروه‌های مسلح زیر نظر ارتش سوریه قرار دارد و این عامل فشار بی‌سابقه‌ای علیه گروه‌های مسلح در شمال غربی سوریه تشکیل می‌دهد.

افزون بر اینکه این منطقه بر دو شهرک الربیعه و الدار الکبیره نیز اشراف دارد که در جوار شهر کسب قرار دارند و به واسطه‌های کوه‌های صعب العبور به مرزهای ترکیه مرتبط می‌شوند.

به این ترتیب مناطقی که هم اکنون در ریف شمالی لاذقیه تحت تصرف ارتش سوریه می‌باشد، به شرح زیر است: منطقه برج سیریتل، منطقه النبعین، تپه ۱۰۱۷، تپه الحمرا که به نقطه ۵۳ معروف است، تپه ۸۰۳ و نقاط  ۷۱۴، ۷۲۴ و۷۶۷٫

تمام این نقاط در جنوب شرقی تپه استراتژیک ۴۵ قرار دارند که زمانی نقطه قوت گروه‌های مسلح را به جهت موقعیت جغرافیایی بلند و مرتفع آن تشکیل می‌داد و به گروه‌های مسلح کمک می‌کرد تا نقاط تمرکز خود را حفظ کنند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه بر این نقطه مسلط شدند که بر کوه النسر تسلط و اشراف دارد و در این خصوص منابع میدانی سوری تاکید می‌کنند که نیروهای نظامی ترکیه اقدام به بستن مرزهای خود در این منطقه کردند تا مانع هرگونه عقب نشینی گروه‌های مسلح و بازگشت آنها به اراضی ترکیه شوند.

اما از آن طرف، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، به طور کامل بر گذرگاه مرزی کسب تسلط پیدا کنند که برای ماه‌ها در دست گروه‌های مسلح بود و از جمله راه‌های امداد وکمک رسانی آنها از ترکیه به ریف شمالی لاذقیه به شمار می‌آمد.

پیش از آزاد سازی این گذرگاه گروه‌های مسلح تلاش می‌کردند، از این منطقه برای احداث پایگاه‌های تمرکز خود در این منطقه استفاده کنند و راه هرگونه نفوذ و تسلط بر این پایگاه‌ها را ببندند.

در خصوص عملیات نظامی ارتش سوریه در این منطقه نیز منابع آگاه میدانی سوری تصریح می‌کنند که نیروهای ارتش سوریه بیش از هر چیز بر عامل غافلگیری تکیه کرده و براین اساس تمام راه‌ها و تپه‌های صعب العبور را دور زده و گروه‌ها و عناصر مسلح این مناطق را به محاصره خود درآوردند و سپس نیروهای پیاده نظام با حمایت یگان توپخانه عملیات پیشروی خود به منطقه کسب را آغاز کردند.

با پیشروی ارتش سوریه در منطقه کسب، حلقه فشار بر گروه‌های مسلح در جبهه شمالی به طور مشخص در شهر حلب و ریف آن تنگ‌تر می‌شود، این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه در این منطقه نیز پیشروی‌های چشمگیری را به ویژه در مناطق ریفی حلب محقق کردند که پیشتر از جمله مهمترین مراکز و کانون‌های انتشار و تجمع گروه‌های مسلح به شمار می‌آمد.

به همین دلیل انتظار می‌رود که از این پس تمرکز اصلی ارتش سوریه بر جبهه حلب صورت گیرد و با تمرکز بر آن به بخش عمده‌ای از بحران سوریه پایان داده شود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930326001207#sthash.tuzer9H7.dpuf

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13156

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.