رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: استمرار امتیازات نظام به بی‌سوادان منوط به باسواد شدن افراد است و از ابتدای سال ۱۳۹۵ محدودیت‌ها اجرا می‌شود.     علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در گفت‌وگو  و در خصوص طرح‌های جدید این سازمان اظهار داشت: چندی پیش شورای پشتیبانی ...

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: استمرار امتیازات نظام به بی‌سوادان منوط به باسواد شدن افراد است و از ابتدای سال ۱۳۹۵ محدودیت‌ها اجرا می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایجاد محدودیت برای افراد بی‌سواد از سال ۹۵/ سلب برخی خدمات در صورت بی‌سواد ماندن

 

 

علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در گفت‌وگو  و در خصوص طرح‌های جدید این سازمان اظهار داشت: چندی پیش شورای پشتیبانی سوادآموزی در حضور معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شد و آنجا تقریباٌ سازمان نهضت سوادآموزی را موظف کردند طرحی ارائه دهد که تمام جنبه‌های تشویقی و الزاماتی که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توجه شده است، مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: الزامات و محدودیت‌ها را در جاهایی می‌توانیم ایجاد کنیم که دولت امتیاز می‌دهد نه اینکه حق افراد را نگه داریم؛ مثلاً مسکن، بهداشت، شناسنامه و پاسپورت جزء حق افراد است و حق افراد را به خاطر بیسواد بودن آنها نمی‌توانیم ندهیم ولی برای آن دسته فعالیت‌هایی که امتیاز است مثلاٌ دولت تسهیلات، وام و مجوز فعالیت می‌دهد، می‌توانیم برنامه طراحی کنیم.

باقرزاده ادامه داد: مثلاٌ امکان عدم برداشت یارانه از حساب سرپرست خانوار یکی از این موارد است؛ البته نه اینکه یارانه او را ندهند بلکه اگر فردی بیسواد در خانواده‌اش است، ثبت‌نام کند و باسواد شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، استمرار امتیازات کشور به بیسوادان منوط به باسواد شدن افراد است و از ابتدای سال ۱۳۹۵ محدودیت‌ها اجرا می‌شود؛ چون در سال ۹۳ و ۹۴ به افراد بیسواد مهلت داده خواهد شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشوربه برخی خدماتی که در صورت بیسواد ماندن افراد از آنها سلب خواهد شد اشاره کرد و گفت: گواهینامه رانندگی، پروانه کسب، گرفتن خدمات حمایتی از کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی و نهادهای خدماتی و برداشت یارانه می‌تواند جزء آنها باشد که در حال جمع‌بندی هستیم و امیدواریم تصویب شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13139

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.