وزیر آموزش و پرورش از اجرای ۴۰ راهکار سند تحول در مهرماه امسال خبر داد و گفت: بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها، امسال اجرا نمی‌شود.     علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دومین گردهمایی مدیران حوزه ستادی که در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش ...

وزیر آموزش و پرورش از اجرای ۴۰ راهکار سند تحول در مهرماه امسال خبر داد و گفت: بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها، امسال اجرا نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: اجرای ۴۰ راهکار سند تحول آموزش و پرورش از مهر/ جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان

 

 

علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در دومین گردهمایی مدیران حوزه ستادی که در ساختمان اصلی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «مردم ولی نعمت ما هستند»، اظهار داشت: باید از بابت توفیق خدمت در نظام تعلیم و تربیت قدردان باشیم و فعالیت‌ها را در جهت رفع مشکلات مردم سامان دهیم.

وی با بیان اینکه ماهیت کار کارشناسی با تأمل و تأنی همراه است، گفت: باید با تمرکز زدایی زمینه پویایی و تحرک سازمانی را فراهم کنیم.

فانی، «چابکی سازمان» را از تأکیدات مقام معظم رهبری خواند و تصریح کرد: لازمه این امر عکس‌العمل سریع همراه با نگرش تفکری است که بتواند در رده‌های پایین مدیریتی خلاقیت و نوآوری را شکوفا سازد.

وی انسجام سیستمی در حوزه ستادی را از نتایج فعالیت ۱۰ ماهه در وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد و ادامه داد: در گردهمایی مشترک شورای معاونان و مدیران کل استان‌ها که در هفته قبل برگزار شد، نقشه راه و برنامه‌های سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به طور کامل تبیین و تشریح شد.

وزیر آموزش و پرورش تربیت مدیران و کارشناسان آینده آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات این وزارتخانه در سال جدید عنوان کرد و افزود: با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه فرهنگیان صورت گرفته است برای سال تحصیلی آینده در مقطع کارشناسی ارشد به جذب نیروهایی با سابقه کاری حدود ۱۵ سال، اقدام می‌کنیم تا ظرفیت نیروهای کارشناسی در حوزه ستادی را افزایش دهیم.

وی از اجرای ۴۰ راهکار سند تحول در مهرماه امسال خبر داد و افزود: بخشی از راهکارهای سند تحول بنیادین به دلیل آماده نبودن زیر ساخت‌ها قابلیت اجرا برای امسال را ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در باب تعریف «مدرسه محوری» گفت: رویکردی  در آموزش‌ و پرورش است که با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی بر سه اصل انعطاف پذیری، تمرکز زدایی و مشارکت پذیری استوار است.

فانی یاد آور شد : اگر اخلاق و روابط انسانی در سیستم نباشد «مدرسه محوری» شکل نمی‌گیرد و باید فعالیت‌های داخل مدرسه به گونه‌ای هدفدار تعریف شود که بتواند در رشد و شکوفایی دانش آموزان تاثیر بگذارد.

وی با تأکید بر ساماندهی نیروی انسانی تا پایان تیرماه، اظهار داشت: امید است با همکاری تمامی بخش‌های آموزش و پرورش بتوانیم سال تحصیلی ۹۴-۹۳ به خوبی آغاز کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13130

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.