وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت ١٣ امروز (دوشنبه) به وقت وین بر سر میز ناهار در محل دفتر نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین به رایزنی درباره دور پنجم مذاکرات ایران و ۱+۵ می‌پردازند.     محمدجواد ظریف وزیر  امور خارجه کشورمان که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) ...

وزیر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت ١٣ امروز (دوشنبه) به وقت وین بر سر میز ناهار در محل دفتر نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین به رایزنی درباره دور پنجم مذاکرات ایران و ۱+۵ می‌پردازند.

خبرگزاری فارس: ناهار کاری ظریف و اشتون ساعت ١٣ به وقت وین

 

 

محمدجواد ظریف وزیر  امور خارجه کشورمان که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در پنجمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ راهی وین شده بود قرار است ساعت ١٣ظهر امروز به وقت وین بر سر میز ناهار در محل دفتر نمایندگی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین در خصوص زمان آغاز این دور از مذاکرات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به رایزنی و گفت و گو بپردازند.

ظریف و اشتون ۵ و ۶ خرداد ماه نیز در شهر استانبول با یکدیگر دیدار و توافق کردند که مذاکرات کارشناسی و فنی تا قبل از برگزاری دور پنجم گفت و گوها در وین برگزار شود که در همین راستا مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیر کل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در حاشیه نشست فصلی شورای حکام در اتریش برگزار شد. علاوه بر آن هیات‌های ایران با هیات‌های آمریکا، فرانسه و روسیه طی روزهای ۱۹ تا ۲۱خرداد ماه در شهرهای ژنو و رم به گفت و گو پرداختند.

قرار است پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) با حضور کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از امروز (دوشنبه) در شهر وین آغاز و تا ۳۰ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

شهر وین ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت ماه نیز میزبان مذاکرات ایران و ۱+۵ بود که قرار بود در آن نشست کار تدوین پیش‌نویس توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شود که به دلیل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل این امر محقق نشد و پیشرفت ملموسی در این زمینه حاصل نشد.

وزرای خارجه ایران و گروه ۱+۵ (آلمان، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آمریکا) به همراه کاترین اشتون سوم آذرماه سال گذشته (۱۳۹۲) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که از ۳۰ دی ماه وارد مرحله اجرا شد و ۲۹ تیرماه زمان پایان شش ماهه گام اول توافقنامه ژنو است. طرفین پس از آن برای دستیابی به توافقنامه جامع هسته‌ای چهار دور در وین به گفت‌وگو نشستند که در وین ۳ همه مباحث مربوط به برنامه هسته‌ای ایران مرور شد و در وین چهارم که قرار بود کار تدوین پیش نویس توافقنامه آغاز شود، پیشرفتی حاصل نشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13125

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.