مشاور امنیت ملی آمریکا فاش کرد شکاف در شورای همکاری خلیج فارس باعث شد تا کاخ سفید تلاش خود را برای برگزاری جلسه مشترک سران این کشورها با باراک اوباما را در ریاض لغو کند.   به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار،سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا فاش کرد شکاف در شورای ...

مشاور امنیت ملی آمریکا فاش کرد شکاف در شورای همکاری خلیج فارس باعث شد تا کاخ سفید تلاش خود را برای برگزاری جلسه مشترک سران این کشورها با باراک اوباما را در ریاض لغو کند.

خبرگزاری فارس: شکاف میان اعضای شورای همکاری باعث لغو نشست اوباما با اعضای این شورا شد

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری المنار،سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا فاش کرد شکاف در شورای همکاری خلیج فارس باعث شد تا کاخ سفید تلاش خود را برای برگزاری جلسه مشترک سران این کشورها با باراک اوباما را در ریاض لغو کند.

سه کشور عربستان، امارات و بحرین در ۱۴ اسفند گذشته در اقدامی هماهنگ و در اعتراض به سیاست دوحه در حمایت از گروه اخوان المسلمین در مصر سفرای خود را از این کشور فراخواندند.

سوزان رایس تصریح کرد: کاخ سفید از چند هفته پیش برای برگزاری جلسه سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج با باراک اوباما در ریاض پایتخت عربستان تلاش‌های خود را آغاز کرده بود ولی این تلاش‌ها متوقف شد.

رایس افزود که روابط بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در چند وقت اخیر پیچیده شده است و آمریکا با حفظ روابط قوی خود با همه کشورها معتقد است که شرایط کنونی برای جلسه مشترک مناسب نیست.

منابع رسانه‌ای تاکید می‌کنند که اوباما در سفر به ریاض و گفت‌و‌گو با ملک عبد الله پادشاه عربستان تلاش خواهد کرد تا روابط واشنگتن را با عربستان بازسازی کند.

با وجود اینکه مسئولان آمریکایی رغبت خود را برای اصلاح روابط شرکای خلیجی خود اعلام کرده‌اند ولی سوزان رایس با صراحت نگفت که واشنگتن تلاش خواهد کرد تا بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس میانجیگری کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11671

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.