خبرنگاران شبکه اطلاع رسانی دانا در طول روز از اخباری مطلع می‌شوند که این اخبار در قالب بسته‌ خبری تحت عنوان “محرمانه‌های دانا” به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. اخبار و مطالب بسته خبری این هفته “محرمانه های دانا “به شرح ذیل است: ** با خبر شدیم داماد یکی از وزرای دولت که ...

خبرنگاران شبکه اطلاع رسانی دانا در طول روز از اخباری مطلع می‌شوند که این اخبار در قالب بسته‌ خبری تحت عنوان “محرمانه‌های دانا” به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.


اخبار و مطالب بسته خبری این هفته “محرمانه های دانا “به شرح ذیل است:

** با خبر شدیم داماد یکی از وزرای دولت که به وزیر میلیاردی معروف است، در وزارت نفت فعالیت می‌کند؛ البته پدر همسر این فرد که در واقع همان وزیر میلیاردی کابینه است تلاش‌هایی را برای انتقال دامادش به وزارت‌خانه متبوعش انجام داده ولی تاکنون این تلاش‌ها نتیجه ای نداشته است.

 

** شنیده شده که برخی‌ مسئولان ارشد وزارت‌خارجه نسبت به اظهار نظر‌های حمید رسایی مبنی بر این که شهید احمدی روشن  هنگام شهادتش نیروی شرکتی‌ بوده و همچنین اظهارات آیت الله محمدی گلپایگانی در خصوص وندی شرمن به شدت اظهار نگرانی کرده‌اند.

چندی پیش حمید رسایی خطاب به صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که گفته بود دلیل اخراج دانشمندان قراردادی و شرکتی بودن عضویت آن‌ها است عنوان کرده بود که شهید احمدی روشن هم در زمان شهادتش نیروی شرکتی بوده و این امر معنایش این نیست که هرکس رسمی نبود نمی‌توان به آن دانشمند اطلاق کرد.

همچنین آیت الله محمدی گلپایگانی در جمع راهپیمایان روز ۲۲ بهمن در واکنش به اظهارات شرمن در رشت گفته بود که این خانمی که بیشتر به اسکلت شباهت دارد زیادی از ظرفیتش صحبت می کند، بداند همین جوانان ما بودند که امان از صدام در میدانهای جنگ بریده بودند. باید به این پیرزن بگوییم که آرزو بر جوانان عیب نیست و تو همچنان آرزو کن.

 

**بعد از اینکه رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری نگرانی‌هایشان را در مورد مسائل فرهنگی مطرح فرمودند برخی از مسئولان از جمله وزیر ارشاد در لبیک به فرمایشات رهبری بیانیه‌ای را صادر کردند. اما متاسفانه با وجود این مسئله برخی مسئولان در وزارت ارشاد همچنان رویه قبلی را در پیش گرفته‌اند و تا کنون هیچ اقدام عملی در این رابطه صورت نگرفته است. در همین رابطه باخبر شدیم برخی مسئولان این وزارت خانه برنامه‌هایی را برای نمایشگاه مطبوعات و کتاب که احتمالا قرار است در بهار سال آینده برگزار شود، ترتیب داده‌اند.

 

** همچنین در پی برخی انتصابات در وزارت فرهنگ و ارشاد که حاشیه های فراوانی را به همراه داشت و موجب اعتراض و انتقاد دلسوزان نظام شد قوه قضائیه نیز در برخی انتصابات این وزارت خانه نظارت ویژه ای را انجام می‌دهد.

شنیده شده یکی از قضات با تجربره و کهنه‌کار قوه قضائیه ماموریت پیدا کرده تا انتصابات وزارت ارشاد را مورد رسیدگی قرار دهد.

 

**باخبر شدیم یکی از مسئولان ارشد شورای عالی امنیت ملی نسبت به موضع رسانه‌های منتقد دولت به شدت اعتراض کرده. وی ضمن تماس با مسئولان این رسانه‌ها از‌آن‌ها درخواست کرده تا دست از انتقاد بردارند.

همچنین شنیده شده که این مقام مسئول پرونده‌هایی را از انتقادات این رسانه‌ها به دولت تهیه کرده و از مسئولان قضایی خواسته تا هرچه سریعتر برخورد قاطعی با این رسانه‌ها صورت گیرد.

 

** باخبر شدیم که یکی از مشاوران فعلی وزیر علوم قصد دارد از خواجه سروی معاون فرهنگی سابق این وزارت خانه به دلیل آن‌چه که از آن به عنوان رفتار نا مناسب در انتصابات و جذب هیات علمی نامبرده می‌شود، شکایت کند.

 

** خبر دیگر اینکه شنیده شده اصلاح طلبان به دنبال این هستند تا از هر ظرفیتی برای فتح مجلس خبرگان  و مجلس شورای اسلامی در انتخابات آینده استفاده کنند. در همین رابطه تیم ویژه‌ای تشکیل شده تا امام جمعه‌هایی که در گذشته به اقامه نماز می‌پرداختند و دارای ظرفیت هستند برای مجلس خبرگان و روسای دانشگاه‌هایی که تغییر کردند و دارای گرایشات اصلاح طلبانه هستند هم برای انتخابات مجلس مورد استفاده قرار گیرند.

 

**با توجه به نزدیک شدن به روز چهارشنبه آخر سال برخی از دانشجویان تند رو به دنبال این هستند تا هرطوری شده در این روز حاشیه ‌هایی را به وجود آورند. در همین رابطه برخی از افراد در حال انجام تکاپوهایی در شبکه ‌های اجتماعی هستند تا با فراخوانی سایر دانشجویان در این روز شعارهایی را علیه نظام سر دهند.

 

**چندی پیش حمید میرزاده در مراسم شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به تشکیل شوراهای راهبردی دانشگاه که شامل شورای راهبردی فرهنگی، شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان، شورای راهبردی علوم پزشکی، شورای راهبردی فناوری اطلاعات ،شورای راهبردی ارتباطات و اطلاع رسانی ،شورای راهبردی حقوقی و تطبیق مقررات، شورای راهبردی بانوان فرهیخته دانشگاه ،شورای راهبردی مجازی تنظیم بخشنامه ها و آیین نامه ها و شورای راهبردی نمایندگان تام الاختیاررئیس دانشگاه در امور استانها اشاره کرد.

برخی معتقدند که اعضای این شوراها گزینه‌های احتمالی یک جریان خاص برای شرکت در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11570

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.