وزیر کشور گفت: مردم حق دارند از مسائل و حقوقی که با آن‌ها ارتباط مستقیم داشته مطلع شوند اما باید در نظر بگیریم که مردم به مقام معظم رهبری، به رئیس‌جمهور، به خدمتگزاران خود و به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی اعتماد کرده‌اند به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از صبح توس، عبدالرضا ...

وزیر کشور گفت: مردم حق دارند از مسائل و حقوقی که با آن‌ها ارتباط مستقیم داشته مطلع شوند اما باید در نظر بگیریم که مردم به مقام معظم رهبری، به رئیس‌جمهور، به خدمتگزاران خود و به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی اعتماد کرده‌اند

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از صبح توس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: ایران همواره ابراهیم‌وار در گلستان منطقه حاضر بوده و با تهدیدات فراوان و با شرایطی که در منطقه حاکم است؛ شما می‌بینید با وجود دخالت‌ها، بی‌ثباتی‌ها و خشونت‌ها کاملا امن و باثبات بوده و در آرامش هستیم چرا که منشأ و مبدأ همه ناآرامی‌ها واقعا آمریکا است.

 

با هدایت های مقام معظم رهبری در شرایط خوبی هستیم

 

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: آمریکا به دنبال تامین منافع خود در منطقه و ایجاد خشونت و دامن زدن به آن است، ایران اسلامی مظهر مقابله با آمریکا در دنیا بوده و ایران یک وادی از استقلال و مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکا ترسیم کرده است، باید گفت که آمریکایی‌ها آرزو دارند در کشور ما خشونت و افراطی‌گری وجود داشته باشد اما با تکیه بر هوشیاری مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری در شرایط خوبی هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید برخی واقعیات را یادآوری کرده و قیاسی میان همین مقطع زمانی در سال گذشته با امسال صورت بگیرد، گفت: به یاد بیاوریم که امسال چه آرامش و ثباتی نسبت به پارسال داریم و به یاد بیاوریم که سال گذشته چه فضایی را داشتیم؛ لازم است برخی اوقات این مسائل یادآوری شود، سال گذشته در این زمان با اوج تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی، کنترل صادرات نفتی، کنترل نفت و پول، جنگ روانی، تهدیدهای مستقیم و ائتلاف جهانی علیه ایران و همچنین در داخل نیز اختلافات شدیدی میان نیروهای سیاسی و سران سیاسی داشتیم؛ با این شرایط دشمن به دنبال این بود که بر این اختلافات دامن بزند و انتخابات را فرصتی تلقی کرده بود که با زدن یک جرقه دامنه این اختلافات را گسترش دهد و این مسائلی را که بیان کردم در رسانه‌های غربی و آمریکایی مکررا تحلیل می‌شد اما مردم ما در انتخابات نشان دادند که هوشیار هستند و همواره نسبت به نظام، رهبری و شهدا ثابت قدم هستند.

 

وزیر کشور تاکید کرد: حجت‌الاسلام روحانی انتخاب معقول و محبوب مردمی بود، فردی با چهره روشن انقلابی در کسوت روحانی و آزمایش پس داده در کوران انقلاب؛ به دنبال این انتخاب مردم امیدوار شدند و پس از از آن ثبات ایجاد شد، وحدت و همگرایی بیشتری برقرار و دشمنان از ما قطع امید کردند.

 

سفر روحانی به نیویورک چهره جدیدی از ایران در عرصه بین المللی به نمایش گذاشت

 

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: در واقع نخستین سفر روحانی به نیویورک چهره‌ای جدید از ایران در عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشت و این بسیار قابل تقدیر است.

 

وی تاکید کرد: همواره به دنیا نشان می‌دهیم که اسلام منادی حقوق بشر و صلح است؛ بعد از آن نیز مردم به طوری متفاوت در صحنه حضور پیدا کردند و ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن امسال بسیار متفاوت بود، همچنین ثبات وضعیت اقتصادی را نیز شاهد هستیم، یادمان نرود روزهایی را که نرخ ارز ساعت به ساعت عوض می‌شد و سرمایه‌گذار و فرد اقتصادی ما نمی‌دانست باید چه کند، این شرایط را پشت‌سرگذاشتیم و امروز در شرایطی هستیم که با امید و تدبیر مسیر را به گونه‌ای طی می‌کنیم که مظهر ارتباطات و اثرگذاری بر منطقه شدیم.

 

وزیر کشور سفر گروه‌های مختلف اقتصادی و شخصیت‌های سیاسی به ایران را نشان دهنده گسترش ارتباطات و اثرگذاری بر منطقه دانست و خاطرنشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که دنیا ایران را قبول کرده و آخرین توفیقی که به دست آورده‌ایم بحث توافقنامه در مسئله هسته‌ای بود.

 

وی تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که ۷ یا ۸ سال این مسئله را پیگیری می‌کردم باید بگویم که دشمنان همه کار را به ما روا داشتند که هر چیزی را به ما تحمیل کنند، روزهایی بود که روی فعالیت ۲ یا ۳ سانتریفیوژ با ما بحث می‌کردند ولی امروز سانتریفیوژهای ما می‌چرخند و کار می‌کند و این نشان می‌دهد که قبول کردند ما حق استفاده از آن را داریم؛ نباید در تحلیل‌ها خودمان را کوچک بگیریم، برخی به گونه‌ای این مسئله را تحلیل می‌کنند که انگار شناختی از استکبار و آمریکا ندارند.

 

مذاکره اتمام حجت با دنیاست نه عدول از حق

 

رحمانی‌فضلی گفت: باید بدانیم که روحانی به عنوان رئیس‌جمهور مسئله هسته‌ای را از نخستین گام‌های آن زمانی که نخستین سانتریفیوژ به راه افتاد می‌دانست، آیا حضور وی در سال‌های بسیار زیاد در شورای عالی امنیت به گونه‌ای نبوده و نمی‌داند و شناختی نسبت به آمریکا ندارد؟ گاهی به خاطر جریانات سیاسی و به واسطه آن حق را نادیده می‌گیریم، آیا رفتن و نشستن پای میز مذاکره عدول از حق است، آیا این سادگی است؟ بلکه این اتمام حجت ما بر دنیا است.

 

وی افزود: ما همه شیوه‌ها را در پیش داریم، یادم هست که روزهایی در شورای عالی امنیت ملی برای ما خبر می‌آوردند که فلان روز و فلان ساعت به شما حمله می‌شود و وقتی این مسئله را مکتوب محضر مقام معظم رهبری می‌بردیم حاشیه آن می‌نوشتند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، در مذاکره نیز ما مذاکره را مبارزه می‌دانیم، مانند ۸ سال دفاع مقدس می‌ایستیم و حتما برای رسیدن به حقوق خود ایستادگی می‌کنیم.

 

مردم حق دارند از مسائلی که با آنها ارتباط مستقیم داشته مطلع شوند

 

وزیر کشور تاکید کرد: مردم حق دارند از مسائل و حقوقی که با آن‌ها ارتباط مستقیم داشته مطلع شوند اما باید در نظر بگیریم که مردم به مقام معظم رهبری، به رئیس‌جمهور، به خدمتگزاران خود و به نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی اعتماد کرده‌اند، آمریکا امروز در شرایطی نیست که تعیین‌کننده باشد.

 

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه ایران بعد از فروپاشی شوروی امکان هرگونه قدرت‌نمایی از آمریکا را گرفت، تاکید کرد: مناسبات سیاسی به هم خورده و قدرت میان ملت‌ها توزیع شده است، آمریکا در منطقه به دنبال کدام موضوع بوده که موفق شده، سوریه؟ افغانستان؟ مصر؟ و یا عراق؟

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اقتصاد و موضوع رشد اقتصادی مورد توجه دولت است، گفت: تعارف نیست و اصل گلایه و بدگویی هم نیست، بنده ۵ سال در دیوان محاسبات بودجه کشور را تفریغ کردم و در بسیاری از موارد زمانی که اختلاف بین قوا پیش می‌آمد دیوان به عنوان حکم وارد می‌شد، ما واقعا شرایط نامطلوب را گذراندیم اما از روزی که دولت مستقر شده مهمترین دلیل ثبات امیدی است که در مردم ایجاد شده، همچنین تصمیمات درست نیز بسیار مورد توجه بوده، بارها در جلسات دولت پیش می‌آید که برداشتی از منابع بانکی برای حل مشکلات اقتصادی داشته باشیم اما شخص رئیس‌جمهور که مردم عمل و تجربه است در مقابل این مسئله ایستاد چراکه می‌داند این مسئله سبب افزایش پایه پولی و تورم می‌شود.

 

دولت در این مدت کوتاه هم افزایش تولید داشته هم ثبات اقتصادی

 

وزیر کشور گفت: دولت در این مدت کوتاه هم افزایش تولید را داشته و هم ثبات اقتصادی و ‌کاهش تورم، در واقع مسیر تورم و بی‌ثباتی اقتصاد کنترل و مدیریت شده و پس از آن با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی نیز سبب می‌شود به همت مردم، اقتصاد مستحکم، پویا، قوی، درون‌گرا و رقابتی را در نظام بین‌المللی طراحی کنیم.

 

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همه مناطق جغرافیایی کشور ‌شرایط ‌بهبود اقتصاد مالی و قدرت ایستادگی و روی پای خود ایستادن را دارند، نگاه مقام معظم رهبری بر این است که تمام مناطق کشور باید بتوانند از ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

 

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به عنوان محروم‌ترین نقطه ایران از شرایطی همچون همجواری با آب‌های آزاد و مرز مشترک با کشورهای همسایه ‌برخوردار است که با استفاده از این فرصت‌ها می‌تواند از نظر اقتصادی شکوفا شود.

 

چه کسی گفته که اعتدال مخالف عدالت است؟

 

وزیر کشور با اشاره به شعار دولت یازدهم مبنی بر اعتدال گفت: شعار دولت روحانی اعتدال بوده که برخی رسانه‌ها با برداشت‌ها و تعبیرهای بزرگان و نگاه‌های علمی و فقهی استفاده سیاسی از این شعار می‌کنند، چه کسی گفته که اعتدال مخالف عدالت است؟ اعتدال طریقت و روش و شیوه حرکت است و در مقابل عدالت قرار ندارد. آیا به نظر شما عقل موضوع اعتدال را به شیوه و طریقت رد می‌کند؟

 

رحمانی‌فضلی عنوان کرد: واژه‌ها را نباید به تفاسیر سیاسی خود معنا کنیم، ما می‌خواهیم جامعه قانون‌گرا، عاقل، عدالت‌خواه و مقید به ارزشهای دینی و مخالف دشمن و دشمن‌ستیزی داشته باشیم که در این میان اگر دشمن عزت و حقوق ما را قبول کند در چارچوب قانون بین‌الملل با آن‌ها کار می‌کنیم.

 

وی افزود: باید کشور را به طرف معیار اصلی اعتدال و تبعیت از قانون پیش ببریم البته در این جامعه انتقاد نیز باید انجام شود اما انتقادی کارشناسانه و دلسوزانه نه انتقادی که همراه با حاشیه‌سازی باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11568

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.