یک منبع دیپلماتیک از تعطیلی سفارتخانه سوریه در عربستان سعودی خبر داد. یک منبع آگاه دیگر نیز تاکید کرد که سفارت سوریه در کویت در آستانه تعطیلی قرار دارد. به گزارش پیارم به نقل از العالم، یک دیپلمات عرب اخباری که اخیراً درباره تعطیلی سفارت‌ سوریه در ریاض منتشر شده بود را تایید کرد. این ...

یک منبع دیپلماتیک از تعطیلی سفارتخانه سوریه در عربستان سعودی خبر داد. یک منبع آگاه دیگر نیز تاکید کرد که سفارت سوریه در کویت در آستانه تعطیلی قرار دارد.

به گزارش پیارم به نقل از العالم، یک دیپلمات عرب اخباری که اخیراً درباره تعطیلی سفارت‌ سوریه در ریاض منتشر شده بود را تایید کرد.

این گزارش حاکی است که یک دیپلمات عرب در ریاض در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» ‌سوریه موضوع تعطیلی سفارت دمشق در ریاض را تایید کرد. یک منبع آگاه دیگر موضوع تعطیلی قریب الوقوع سفارت سوریه در کویت را نیز تایید کرد.

 

این منابع آگاه تاکید کردند که تعطیلی سفارت‌ سوریه در ریاض و کویت به معنی قطع روابط نیست، بلکه بیانگر اعتراض روشن در قبال اقدامات عربستان سعودی و کویت در خصوص دیپلمات‌های سوریه است.

 

این گزارش حاکی است که هیچ دیپلماتی از یک سال گذشته  تا کنون در سفارت سوریه در عربستان سعودی حضور ندارد. ریاض به دیپلمات‌های پیشنهادی دمشق نیز گذرنامه صادر نکرده است و تنها کارکنان محلی در سفارت مذکور مشغول به کار بودند که در نهایت دمشق تصمیم گرفت که این سفارت را به طور کامل تعطیل کند.

 

یک منبع رسانه‌ای در کویت نیز تاکید کرد که سفارت سوریه در کویت در آینده نزدیک تعطیل خواهد شد. علت این عدم موافقت کویت با دیپلمات‌های پیشنهادی سوریه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11566

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.