آزمایشگاه‌های تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان به بهره‌برداری کامل رسید.   به گزارش پیارم حاجی آباد  به نقل از ایسنا، علی‌اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در حاشیه این مراسم ...

آزمایشگاه‌های تخصصی مقابله با خرابکاری صنعتی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران و معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای و جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان به بهره‌برداری کامل رسید.

 

به گزارش پیارم حاجی آباد  به نقل از ایسنا، علی‌اصغر زارعان، معاون حفاظت و امنیت هسته‌ای سازمان انرژی اتمی در حاشیه این مراسم که روز چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد اظهار کرد: راه­ اندازی این آزمایشگاه‌­های تخصصی با استفاده از پتانسیل و توان داخلی و با هدف شناسایی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و با استفاده از ظرفیت­‌های فنی و تکمیل تجهیزات کنترل و ارزیابی امنیتی، برخورد مؤثر و دقیق با رویدادهای پیش­‌رو، افزایش عمق و کیفیت عملیات حفاظتی بر کلیه ادوات و تجهیزات صنعتی و نیمه صنعتی مورد استفاده در بخش‌های مختلف صنعت هسته‌ای و فن‌آوری‌های روز از جمله مقابله با بدافزارهای نوین تکمیل شده است. در این راستا آزمایشگاه آنالیز مواد، آزمایشگاه شیمی ، آزمایشگاه فیزیک، آزمایشگاه مکانیک، الکترونیک، مقابله با ریز فرستنده ها و… مورد استفاده قرارگرفته و متخصصین بی­ادعا و گمنام این سازمان با هوشیاری کامل تلاش می‌کنند از وقوع حوادث احتمالی در این فرآیندها جلوگیری کنند.

 

معاون حفاظت و امنیت سازمان هم‌چنین با اشاره به اهداف و اقدامات بیگانگان علیه فعالیت‌های علمی، صنعتی و فن‌آوری­‌های کشورمان گفت: دشمن به انگیزه‌های متعدد از جمله آثار مخرب­‌تر، فقدان تبعات بین­‌المللی، گستردگی دامنه نفوذ، هزینه کم‌تر، ایجاد جو روانی در جامعه و تضعیف توان فنی و اقتصادی و … برای خرابکاری صنعتی و تحقق نیات بدخواهانه خود در قالب خرابکاری صنعتی، سرمایه­‌گذاری هدف‌مندی را انجام می­‌دهد. البته خرابکاری صنعتی جزء تاکتیک‌ها و رویکرد قدیمی دولت‌های قدرتمند بوده و سابقه آن به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

 

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خرابکاری‌ها در منابع حیاتی و زیرساختی هم‌چون آب، برق، گاز، مخابرات، نفت، نیروگاهی، هسته‌ای و دفاعی، جزء اهداف و اقدامات جهان سلطه بوده که در دستور کار آن‌ها با شیوه‌های پیچیده، جدید و متنوع قرار گرفته است. در این راستا حسب رهنمودها و منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مبنی بر “ساماندهی وضعیت داخلی به گونه­‌ای که دشمن از پیروزی خود مطمئن نباشد و زمینه را برای ماجراجویی فراهم نبیند”، با تدبیر و هوشمندی توأم با اقدامات ویژه و پیاده­‌سازی طرح­‌های عملیاتی برای کشف و خنثی­‌سازی انواع تهدیدات جدید سخت و نرم، مد نظر قرار گرفته است.

 

زارعان افزود: با مساعدت و همکاری مؤثر وزارت اطلاعات و سایر مراجع امنیتی کشور در چند ماه گذشته مواردی از خرابکاری صنعتی با عنایت ائمه اطهار و هم‌چنین رصد هوشمندانه شناسایی و قبل از بهره­‌برداری خنثی شد که از آن جمله می‌توان به خرابکاری در بخشی از فرآیند سایت IR40خنداب اراک اشاره کرد.

 

او گفت: بنده حقیر در کنار تمامی زحمت کشان و خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر آنیم تا ان‌شاءالله بر حسب شرایط تهدید و دشمنی­‌های گوناگون و متنوع جهان سلطه با همبستگی و تعامل همه جانبه در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ع) و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با همکاری سایر مبادی و حمایت­‌های بی­‌دریغ نمایندگان مجلس به‌خصوص لاریجانی، رییس مجلس و دعای مردم غیور و با بصیرت ایران اسلامی از صنعت هسته­‌ای امید دشمنان را با تلاش مضاعف نا امید و به یاس تبدیل کنیم.

 

در ادامه زارعان در جمع­ حاضران پیرامون فرهنگ شهادت و ایثار گفت: باید در همه مراحل به خدا توکل داشته باشیم و در اقدامات هوشمندانه همراه با ایستادگی در مقابل نظام سلطه و زیادخواهی آنان سرتعظیم فرود نیاورده و با تلاش مجدانه امید به آینده داشته باشیم و با نشر علم روز به روز به عزت و اقتدار ملی کشور بیافزایم. سلوک ما اخلاق و اخلاق­مداری است و از اصول خود عقب­‌نشینی نخواهیم کرد.

 

وی در پایان گفت: اگر مروری به گذشته داشته باشیم می‌بینیم اوایل انقلاب کجا بودیم و حال حاضر در چه شرایطی به‌سر می­بریم. همه عرصه­‌ها به‌خصوص عرصه تولید علم و فن‌آوری که پیشرفت همه جانبه کشور را موجب شده، باعث عصبانیت استکبار شده و استقلال جمهوری اسلامی ایران را نشانه­‌روی کرده است. از این‌رو با تلاش و تقویت انگیز­ه­‌های دینی و ملّی، آینده­ای بسیار روشن برای کشور رقم خواهد خورد، بنابراین نباید تسلیم عملیات روانی جبهه استکبار شویم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11532

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.