معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سه کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد تشکیل شده است، گفت: بخشنامه خرید تضمینی گندم سال ۹۳ با مسئولیت وزارت جهاد به همه استان‌ها ابلاغ شد.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در ...

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه سه کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد تشکیل شده است، گفت: بخشنامه خرید تضمینی گندم سال ۹۳ با مسئولیت وزارت جهاد به همه استان‌ها ابلاغ شد.

خبرگزاری فارس: بخشنامه خرید تضمینی گندم ۹۳ ابلاغ شد/تشکیل سه کارگروه اقتصاد مقاومتی

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالمهدی بخشنده معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: مسئولیت آقای سینکی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در بخش بازرگانی به عنوان مسئول راهبری خرید تضمینی گندم سال ۹۳ به تمام استانداران ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: همچنین در این بخشنامه شرکت تعاونی روستایی و نیز شرکت بازرگانی دولتی به عنوان مباشران خرید معرفی شدند.

وی گفت: شرکت بازرگانی دولتی اکنون زیرنظر وزارت صنعت است، اما به دلیل اینکه یک شرکت دولتی است، از ظرفیت‌ آن برای خرید گندم استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از ۱۵ فروردین برداشت گندم در برخی استان‌های گرمسیر مانند بوشهر و خوزستان آغاز می‌شود.

بخشنده همچنین از نهایی شدن برنامه افزایش تولید گندم تا پایان فروردین خبر داد و گفت: این برنامه به مسئولان اعلام می‌شود تا بعد از تصویب و پشتیبانی اجرای آن برای رسیدن به خودکفایی محصول استراتژیک اقدام شود.

وی در مورد تأمین نهاده‌های دامی نیز گفت: وزارت جهاد کشاورزی بنا ندارد به واردات وارد شود، تنها شرکت پشتیبانی امور دام ۲۰ تا ۳۰ درصد نیاز کشور را برای تنظیم قیمت وارد می‌کند.

بخشنده گفت: بخش خصوصی برای واردات این نهاده اقدام می‌کند.

*از اول فروردین تنظیم بازار تمام محصولات کشاورزی با وزارت جهاد است

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی درباره تنظیم بازار شب عید، نیز گفت: تنظیم بازار سیب و پرتقال در ایام عید توسط وزارت صنعت انجام می‌شود، اما از اول فروردین ۹۳ تمام اختیارات تنظیم بازار محصولات کشاورزی با وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.

وی در مورد واردات بیش از اندازه برنج نیز گفت: ۱٫۷ میلیون تن برنج وارد کشور شده است، در حالی که نیاز به واردات ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن است.

بخشنده افزود: از سال آینده واردات محصولات کشاورزی با تعرفه تنظیم می‌شود.

*تشکیل سه کارگروه اقتصاد مقاومتی در وزارت جهاد

معاون برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برنامه جهاد کشاورزی برای اقتصاد مقاومتی نیز گفت: سه کارگروه در این وزارتخانه برای پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی تشکیل شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11530

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.