معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای پیگیری موضوعات کنفرانس تقریب مذاهب در سالهای بعد با محتوای بیشتر و انگیزه قوی تر برای حضور افرادو شخصیت های فعال دنبال می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی امروز پنج شنبه ...

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی برای پیگیری موضوعات کنفرانس تقریب مذاهب در سالهای بعد با محتوای بیشتر و انگیزه قوی تر برای حضور افرادو شخصیت های فعال دنبال می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم حاجی آباد به نقل از پایگاه خبری هرمز، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی امروز پنج شنبه در همایش طلایه داران تقریب در بندرعباس اظهار کرد: بحث تقریب مذاهب اسلامی و در حقیقت شکل گیری وحدت امت اسلامی و در نهایت رسیدن به آن ایده نهایی که تقریب برای جامعه اسلامی متصور می باشد این است که یکبار دیگر امت واحده اسلامی شکل بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: تدای تقریب در اثر فتنه هایی که در جهان اسلام شکل گرفت و تحریف هایی که در بسیاری از ارزش های مقدس آن توسط دشمنان و گاهی جهل مسلمانان شکل گرفته بود زمانی بود که افرادی که می آمدند در این عرصه تلاشی داشتند محکوم واقع شدند و نیم توانستند فضایی در جامعه اسلامی باز کنند.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: به برکت بیداری هایی که در فضای جامعه اسلامی به خصوص افکار امام راحل به وجود آمد که باعث شد هم شیعه و هم اهل سنت روی مسئله تقریب موضع گیری کنند.

حجت الاسلام علم الهدی ادامه داد: فکر و دغدغه تقریب وحدت اسلامی تنها مختص به اسلام نیست اما در طول تاریخ بعد از پیامبر(ص)، امام علی(ع) پایه گذار وحدت امت اسلام بوده و به دنبال آن سیره عصمت و طهارت و بعد شخصت های فاضل امت که فکر آنها جهانی شدن اسلام بوده، در طول تاریخ باعث شکل گیری ایت تقریب شده است.

وی گفت: به عنوان مثال شخصیت هایی چون آیت الله سید جمال الدین اسدآبادی و مرحوم کاشف الغطا، سید مرتضی و چهره هایی از این دست تا نزدیک به عصر ما مثل شیخ شلتوت و آیت الله بروجردی در حقیقت کسانی بودند که پایه گذار تقریب در قاهره و ایران بودند و باعث شدند فکر تقریب یک فکر تازه ای به خود بگیرد.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: در گذشته شخصیت های بودند حتی قبل از آیت الله بروجردی و شلتوت که به سوی تقریب آمدند و نقش مهمی در گسترش مفهوم تقریب داشته اند.

علم الهدی در ادامه سخنان خود بیان کرد: برای پیگیری موضوعات کنفرانس تقریب مذاهب در سالهای بعد با محتوای بیشتر و انگیزه قوی تر حضور فعال داشته باشیم

وی افزود: طراحی این نشست ها در چهار نقطه جنوب، غرب، شمال و شمال شرق و شرق کشور برنامه ریزی شده است.

معاون امور ایران در مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: عنوان طلایه داران تقریب عنوانی است که مجموعه ای از کتاب هایی از علمای فرهیخته و شخصت های فاضل شیعه و سنی به چاپ رسیده است

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11509

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.