دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: ایران کشور بی در و پیکری نیست، اگر آقایان عرضه ندارند و نمی‌توانند از سیاست‌های راهبردی نظام مراقبت کنند باید فکر دیگری کرد.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان در نشست خبری که ...

دبیرکل جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری گفت: ایران کشور بی در و پیکری نیست، اگر آقایان عرضه ندارند و نمی‌توانند از سیاست‌های راهبردی نظام مراقبت کنند باید فکر دیگری کرد.

خبرگزاری فارس: ایران کشور بی در و پیکری نیست/ اگر آقایان عرضه ندارند باید فکر دیگری کرد

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان در نشست خبری که صبح امروز پنجشنبه در محل جامعه مهندسین برگزار شد ضمن تبریک سال ۹۳ ابراز امیدواری کرد که دولت در سال جدید بتواند قدم‌های مثبتی را در جهت حل مشکلات موجود بردارد و با اتکا به رهنمودهای جدید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حرکتی جدی و رو به جلو داشته باشد.

باهنر با اشاره به بزرگداشت روز شهدا در ۲۲ اسفند تاکید کرد: ما هر چه که داریم مدیون خون شهدا هستیم و باید همواره این دین را مدنظر داشته باشیم و طوری قدم برداریم که روح شهدای بزرگوار و در رأس آنها حضرت امام از ما راضی باشد.

دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به همزمانی سال جدید با ایام فاطمیه خاطرنشان کرد: مردم باید به گرامیداشت این ایام توجه کنند و طوری عمل نشود که هتک حرمتی صورت گیرد ضمن اینکه باید مراقب باشیم در این ایام مرتکب رفتارهایی نشویم که باعث تفرقه میان مسلمانان شود چراکه حرمت نگه داشتن اهل بیت حتما ملازم با توهین به فرق دیگر اسلامی نیست.

وی ۲۹ اسفند را روز بزرگی در ملی‌ شدن صنعت نفت عنوان کرد و یادآور شد: در این روز بخش بزرگی از چمبره استکبار جهانی از کشور ما از بین رفت و آغازی برای استقلال اقتصادی در رابطه با مسائل نفتی شد.

باهنر در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر دیدار اشتون با فعالان فتنه در سفر اخیرش به ایران اظهار داشت: فضای باز سیاسی کشور جز شعارهای دولت یازدهم بود و از طرف دیگر نیز مقام معظم رهبری در بحث سیاست هسته‌ای موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند لذا این واژه مفاهیم خود را دارد و نباید فضای باز سیاسی به ولنگاری و بی‌حساب و کتاب بودن تعبیر شود.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: کشور جمهوری اسلامی از یکسری ارزش‌هایی برخوردار است که به آنها پافشاری می‌کند و ما معتقدیم اگر پیشرفت و اقتداری هم داریم مدیون پافشاری بر همین ارزش‌هاست.

وی ادامه داد: متاسفانه این بحث هم در سفر قبلی برخی از وزرای اروپایی و هم در سفر اخیر اشتون به ایران تکرار شد و این قطعا اتفاق مذمونی است که ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم از این رو دستگاه دیپلماسی و دستگاه اطلاعاتی باید به این موضوع پاسخ می‌دادند البته الان بحثی وجود دارد مبنی بر اینکه سفر اشتون به ایران با این شرط صورت گرفته اما من موضوع را تایید یا رد نمی کنم.

باهنر با تاکید بر اینکه وزارت خارجه باید به صورت شفاف و صریح در این زمینه پاسخ دهد افزود: اگر آنها بگویند که ما مطلع بوده‌ایم حتما خطا کردند و باید این خطای خود را جبران کنند و اگر بگویند مطلع نبوده‌ایم، این امر عذری بدتر از گناه است چراکه جمهوری اسلامی کشور بی در و پیکر نیست و اگر آقایان عرضه ندارند و نمی‌تواند سیاست‌های راهبردی نظام را مراقبت کنند باید فکر دیگری کرد و مجلس نیز این مسئله را پیگیری می‌کند و نظر خود را در این زمینه به مردم می‌گوید.

دبیر کل جامعه مهندسین ادامه داد: اگر بحث رابطه، مذاکره و گفت‌وگوی برد برد مطرح است این نوع رفتارهای خانم اشتون مسیر را مخدوش می‌کند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر برنامه‌های جبهه پیروان برای سال آینده اظهار داشت: کشور با مسائل زیادی مواجه است که قوای سه‌‌گانه و سایر نهادهای تصمیم‌گیر باید عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کنند از این رو الان وقت مناسبی برای شروع بحث‌های انتخاباتی نیست و ما این را ظلم بزرگ می‌دانیم که از حالا و در حالی که دو سال تا انتخابات فاصله داریم فضای کشور را به سمت بحث‌های سیاسی بیاوریم.

باهنر با بیان اینکه کارهای بر زمین مانده زیادی وجود دارد که مجلس و دولت باید با کمک یکدیگر در مسیر تعیین شده نظام حرکت کنند افزود: بنابراین معتقدم رسانه‌ای شدن بحث‌های انتخابات زودهنگام است هرچند که تشکل‌ها، احزاب و فعالان سیاسی در درون خود این بحث‌ها را پیگیری می‌کنند و ما نیز تلاش داریم اصولگرایان را به وحدت برسانیم لذا این امر به معنای زنده بودن فعالان سیاسی است.

دبیر کل جبهه پیروان خط و کشیدن‌های انتخاباتی و تقسیم قوای کشور به رقبای انتخاباتی را یک ظلم توصیف کرد و گفت: ما رقبای خود را از ورود به مباحث زودهنگام انتخاباتی بر حذر می‌داریم.

وی در ادامه به اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهور در بحث‌های انتخاباتی اشاره کرد و یادآور شد: شخص رئیس جمهور یا از این مسائل مطلع نیست یا این اظهارنظرها بدون نظر او صورت گرفته است از این رو بحث‌هایی همچون تغییر مجلس نهم و دهم باید تا زمان انتخابات بماند و ما ۶ ماه مانده به انتخابات بحث‌های سیاسی و رقابت‌ها را آغاز می‌کنیم.

باهنر در عین حال از برنامه جبهه پیروان در این زمینه خبر داد و گفت: ما درون خود کار می‌کنیم و تلاش داریم اصولگرایان در مواضع سیاسی به یک وحدت برسانیم.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: هدف واحد ما اجرای دقیق و واحد سیاست اقتصاد مقاومتی است چراکه در این زمینه وظایف هر یک از نهادها تبیین شده است و الان زمان تجارب عملی برای تحقق این مطالبه رهبری است لذا باید با قدم‌های اجرایی سال آینده پاسخ دهیم که برای اجرای سیاست مقاومتی چکار کرده‌ایم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر نامشروع توصیف کردن دولت احمدی‌نژاد از سوی یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب تصریح کرد: ما در مسئله دولت‌ها و مجالس نقدهایی داریم اما در عین حال در مسائل تخصصی و کارشناسی نباید بی‌انصافی کرد چراکه نقد می‌تواند چراغ آینده را روشن کند.

باهنر با اشاره به اقدام این روزنامه اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: دولت گذشته از مشروعیت برخوردار بوده است از این رو نامشروع خواندن دولت قبلی ادامه بحث فتنه و همان موضوعی است که سران فتنه مطرح کرده‌اند لذا باید پاسخگو باشند.

دبیر کل جامعه مهندسین افزود: نامشروع عنوان کردن دولت قبلی کوبیدن بر طبل فتنه‌گران است و نظام اجازه نخواهد داد برخی از فتنه‌گران که سر از لانه درآورده‌اند دوباره بخواهند تجربه مذموم گذشته را تکرار کنند و باید هزینه‌های آن را بپذیرند.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد: وقتی که در این سطح از موقعیت بین‌المللی قرار می‌گیرد برای ما روشن است که تا این نوع مقامات دست نشاندگی خود را ثابت نکنند به این جایگاه نمی‌رسند اما اینکه او بخواهد وارد مسائل داخلی، استقلال و تمامیت ارضی حکومت‌ها شود امری سخیف مخدوش و بی‌ربط است.

باهنر تصریح کرد: نمی‌توان گفت اظهارات بان‌کی‌مون سهولسان بوده و معتقدیم او باید این حرف نامیمون خود را جبران کند و نباید فرمان را به دست استکبار جهانی بسپارد هرچند که دستگاه دیپلماسی نیز باید در این زمینه موضوع شفاف و روشنی اتخاذ کند.

دبیر کل جبهه پیروان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر استفاده از فیسبوک گفت: من صفحه فیسبوک ندارم و باید ببینیم چه کسی این کار را کرده و دنبالش را بگیریم.

وی در خصوص نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب از مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی بسیار متنوع است و ما در برنامه پنجم نیز اعلام کردیم که حتی پروژه‌های بزرگ و عمرانی ما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و توسعه نیز باید با ملاحظات فرهنگی صورت گیرد.

باهنر با اشاره به طیف نهادهای مختلف فرهنگی از جمله هیأت، رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و مجازی و خطبای جمعه خاطرنشان کرد: این پخش شدن مسئولیت‌ها از دولت و مجلس در این زمینه رفع مسئولیت نمی‌کند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به زیر سوال بردن حکم قصاص توسط یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب و نوع موضع‌گیری وزیر ارشاد در این زمینه گفت: در یکی از روزنامه‌ها به حکم مسلم شرعی حمله شد و این مسئله در زمان جبهه ملی نیز اتفاق افتاده بود که امام هم آنها را مرتد اعلام کرد و در حال حاضر نیز دادستان به صورت موقت این روزنامه را تعطیل کرده است لذا نباید گفت چون مراجع فرهنگی زیاد است باید این روزنامه را رها کنیم و قطعا این طور نیست.

وی مسائل فرهنگی را موضوعاتی ریز و ظریف توصیف کرد و یادآور شد: این مسئله یا بی‌تدبیری بوده یا یک حرکت حساب شده برای تهاجم فرهنگی؛ مقام معظم رهبری از سال ۷۰ بحث تهاجم فرهنگی را مطرح کرده‌اند لذا تمام نهادهای فرهنگی باید در این زمینه حساسیت داشته باشند.

باهنر در خصوص حمایت فراکسیون رهروان از دولت یا تشکیل یک فراکسیون جدید اظهار داشت: حمایت یا عدم حمایت مسئله صفر و صد نیست و نمی‌توان گفت که ما حامی دولت یا در مقابل آن هستیم چراکه طیف وسیعی از همکاری و نقدها وجود دارد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اقدامات دولت جدید در مسئله دیپلماسی خارجی، حل و فصل مشکلات داخلی از جمله تولید و اشتغال و رفع بحران های زیست‌محیطی یادآور شد: اینها مباحث وسیعی است که دولت باید خیلی در این زمینه‌ها زحمت بکشد و اینها کارهای دشواری است که البته امری شدنی است. هرچند که دولت کار سختی دارد اما مجلس با تمام توان از دولت حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در حمایت مجلس از دولت شروطی وجود دارد، خردگرایی، اعتدال، عقل‌گرایی، حل مشکلات و دفاع از ارزش‌ها و خط قرمزهای نظام را از جمله این شروط برشمرد.

باهنر اضافه کرد: رهروان ولایت، فراکسیون اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان حامی و کمک حال دولت هستند اما طبیعی است که نقدهای خود را داریم البته رصد و مراقبت نیز باید صورت گیرد اما این طور نیست که تصور شود فراکسیون‌های مجلس به هم می‌ریزد و جدید تاسیس می‌شود هرچند که در مواضع برخی از فراکسیون‌ها تعدیل صورت می‌گیرد اما به هر حال هیچ چیز در سیاست غیر ممکن نیست.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش سوال‌ها از وزرا یادآور شد: باید کار تطبیقی در این زمینه که به طور مثال در ۶ ماه اول دولت‌ها چند سوال پرسیده شده است، صورت گیرد؛ به طور مثال سوالاتی که در ۶ ماه اول دولت خاتمی مطرح شده از سوالات ۶ ماه اول دولت احمدی‌نژاد کمتر بوده و در ۶ ماه اول دولت روحانی نیز همینطور لذا این رشد طبیعی است.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر این است که ما معتقد نیستیم که سوالات وقت وزرا را می‌گیرد چراکه مسئولان باید وقت زنده کاری خود را در پاسخگویی به سوالات اختصاص دهند و پاسخ به سوالات از وظایف دولت است.

باهنر تصریح کرد: در حال حاضر هیأت رئیسه در مجلس، هیأتی را مشخص کرده که بیش از ۸۰ درصد این سوال‌ها را قبل از ارجاع به کمیسیون، با دعوت از وزیر و برخی دیگر از اقدامات حل و فصل می‌کند اما اگر نماینده‌ای قانع نشود ما سوال را در دستور کار می‌گذاریم و وزیر مکلف پاسخگویی در مجلس است.

نایب رئیس مجلس در عین حال گفت: پیشنهاد ما این است که نمایندگان خویشتن‌داری کرده و سوالات کمتری را مطرح کنند و وزرا هم تا این حد دل‌نازک نباشند چرا که لازمه وزیر شدن پاسخگویی است.

وی در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به دولت می‌دهید گفت: هنوز برای این مسئله زود است اما عملکرد دولت در مسائل اقتصادی از جمله کنترل تورم را خوب ارزیابی می کنیم اما هنوز برای تولید اتفاقی نیفتاده است.

باهنر در ادامه در خصوص رفتار اشتون و مقایسه این موضوع با دیدار احمدی‌نژاد با خام‌خام‌های یهودی که مورد سوال یکی از خبرنگاران قرار گرفت پاسخ داد: خانم اشتون بدش نمی‌اید در ایران راهپیمایی شود و او برود و شعاری بدهد، مگر در اوکراین چه کار کردند هرچند که ما اجازه نمی‌دهیم کسی این رفتار را با ما انجام دهد و اگر این گونه بود جمهوری اسلامی تاکنون چند کفن پوسانده بود لذا این به خاطر پافشاری ما بر اصول است.

دبیر کل جبهه پیروان یادآور شد: یک فرد خارجی که در کشور مهمان است حق ندارد بدون اجازه میزبان کاری کند و کار دزدکی انجام دهد لذا کار اشتون دزدکی و سخیف بود و قطعا مجلس در این زمینه حساسیت دارد.

وی در خصوص تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در جبهه پیروان و مجلس توضیح داد: ما در مجلس فکر کردیم قدم اول در این زمینه تقسیم قوانین به سه گروه است؛ برخی قوانین مانند قانون کسب و کار اگر خوب اجرایی شود موثر خواهد بود، برخی قوانین نیاز به اصلاح دارد و برخی قوانین نیز مزاحمند که باید لغو شوند لذا ما امیدواریم تا دو ماه آینده این دسته‌بندی صورت گیرد.

باهنر یادآور شد: ما نیاز به کارگروه مشترکی در زمینه اقتصاد مقاومتی با سایر قوا داریم.

دبیر کل جبهه پیروان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس از تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در جبهه متبوع خود خبر داد و یادآور شد: همه اعضا، نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند و ما در این زمینه به نهادهای تصمیم‌گیر کمک می‌کنیم.

وی تاکید کرد: بهانه‌ای برای کم‌کاری در اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و شخص مقام معظم رهبری نیز این مسئله را کاملا تبیین کرده‌اند بنابر این ما دست کمک خود را به سمت محافل دانشگاهی و اقتصادی دراز می‌کنیم و تاکید می‌کنیم لازم نیست محافل سیاسی از الان انتخابات بپردازند.

باهنر ضمن ابراز بی‌اطلاعی از شکایت وزیر اطلاعات در عین حال گفت: البته آقای رسایی خلاف نمی‌گوید؛ هیأت نیز که انتخاب شده در مجلس مستقر است و هرکس که از رفتار نمایندگان شکایتی داشته باشد در هر مقامی می‌تواند شکایت کند و ما به این مسئله نیز رسیدگی می‌کنیم و اگر اقدام نمایندگی در راستای وظایف قانونی بوده حمایت و اگر تخطی بوده است تذکر خواهیم داد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به بهانه‌جویی‌های غرب درباره حقوق بشر و بحث تروریست در کشورمان به یادآوری پیش‌بینی مقام معظم رهبری در این زمینه پرداخت و گفت: ما گفت‌وگوی برد برد را مطرح کرده‌ایم اما همواره در ۳۵ سال گذشته و حتی ۵۰ سال گذشته بازی برد باخت بوده است هرچند که ما در این بازی مجرب هستیم و تجربه و امکانات خوبی داریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نیز برای ادامه بازی برد باخت و آنچه که آنها گزینه روی میز می‌دانند، مباحث سیاسی، جنگ سرد و جنگ گرم آمادگی کامل داریم و آنها خواهند دید که بازنده چه کسی است.

باهنر در پایان خاطرنشان کرد: اگر اشتون و اربابان او فکر می‌کنند که می‌توانند این مذاکرات را به سایر مسائل توسعه دهند باید بدانند ما وارد مباحث دیگر نخواهیم شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11484

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.