بخش کشاورزی پیشانی اقتصادی مقاومتی است که حمایت از تولید ملی و اقتصاد دانش‌بنیان در این بخش باید جدی گرفته شود. به گزارش پایگاه خبری هرمز، محمدرضا سنجابی – رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران – گفت: افزایش توانمندی، تداوم رشد و پیدا کردن نقاط آسیب‌پذیر تولید و عرضه بهینه، راهکارهایی در ...

بخش کشاورزی پیشانی اقتصادی مقاومتی است که حمایت از تولید ملی و اقتصاد دانش‌بنیان در این بخش باید جدی گرفته شود.


به گزارش پایگاه خبری هرمز، محمدرضا سنجابی – رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران – گفت: افزایش توانمندی، تداوم رشد و پیدا کردن نقاط آسیب‌پذیر تولید و عرضه بهینه، راهکارهایی در جهت اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

وی با بیان این‌که مدیریت مصرف در بخش کشاورزی اهمیت دارد، گفت: کارشناسان و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی باید راهکارهایی را در جهت فرآوری، بسته‌بندی، مدیریت مصرف، فرهنگ صرفه‌جویی، کاهش ضایعات و … ارائه دهند.

سنجابی ادامه داد: باید مصرف تولیدات داخلی را هدایت و مردم را به استفاده از محصولات داخلی تشویق کنیم. تولیدکنندگان داخلی نیز باید تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت محصولات به کار بگیرند.

این کارشناس کشاورزی گسترش فناوری‌های پس از تولید را ضروری دانست.

سنجابی با اشاره به این‌که باید توانمندی‌های داخلی در راستای استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها هدایت شود، گفت: باید مشکلات واحدهای تولیدی برطرف و تسهیلات و تجهیزات مورد نیاز واحدها در جهت ارتقای توانمندی‌هایشان ارائه شود.

وی به‌کارگیری قانون استفاده حداکثری از توانمندی داخلی را مهم دانست و تاکید کرد: وظیفه نظارت بر این قانون به عهده سازمان پژوهش‌های صنعتی ایران بود که این وظیفه ازاین سازمان گرفته شد و البته اقدام صحیحی نبود.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: این قانون بیان می‌کند که دستگاه‌های دولتی در خرید کالاها و تجهیزات مورد نیاز خود باید تولیدکنندگان داخلی را در اولویت خرید خود قرار دهند و در صورت نبود تولید داخلی، آن کالا را از خارج تامین کنند.

سنجابی با بیان این‌که تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، علم را به ثروت تبدیل می‌کند، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در این خصوص ضروری دانست

وی ایجاد یک سایت متمرکز در وزارت جهاد کشاورزی برای اطلاع‌رسانی از نیازها و توانمندی‌های تکنولوژیکی را کمک خوبی در تامین و ارائه دستاوردهای علمی و فناوری بخش کشاورزی دانست.

به گفته این کارشناس کشاورزی، صنایع کوچک و متوسط به دلیل وابستگی کمتر به خارج از کشور، انعطاف‌پذیری و اشتغال‌زایی گسترده، حرف اول را در اقتصاد مقاومتی می‌زنند.

سنجابی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی بر اساس اصل ۴۴ واگذاری امور به بخش خصوصی است که در این خصوص باید روند اقتصادی رو به رشد کشور حفظ و در عین حال آسیب‌پذیری آن کم شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11468

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.