سخنگوی سازمان انرژی اتمی از تدوین پیش‌نویس پروتکل همکاری با روسیه در زمینه ساخت نیروگاه‌های اتمی خبر داد.     بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اشاره به مذاکرات روز گذشته‌اش در تهران با «نیکلای اسپاسکی» معاون بین‌الملل روس اتم، عنوان کرد: این مذاکرات که تا ساعت ۲۲ دیشب به طول انجامید ...

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از تدوین پیش‌نویس پروتکل همکاری با روسیه در زمینه ساخت نیروگاه‌های اتمی خبر داد.

خبرگزاری فارس: تدوین پیش‌نویس پروتکل همکاری با روسیه در زمینه ساخت نیروگاه‌های اتمی

 

 

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اشاره به مذاکرات روز گذشته‌اش در تهران با «نیکلای اسپاسکی» معاون بین‌الملل روس اتم، عنوان کرد: این مذاکرات که تا ساعت ۲۲ دیشب به طول انجامید به تدوین پیش نویس پروتکل همکاری با روسیه در زمینه ساخت حداقل ۲ نیروگاه اتمی منجر شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی توضیح داد: این دو نیروگاه که هر کدام از آنها دارای حداقل هزار مگاوات ظرفیت هستند و مجهز به آب شیرین کن می‌باشند، قرار است در کنار واحد یک نیروگاه بوشهر تاسیس شوند.

وی این توافق را در چارچوب موافقتنامه‌ای خواند که در سال ۱۳۷۲ بین دو کشور به امضا رسیده است.

کمالوندی ادامه داد: با توجه به رفع موانع حقوقی و حصول توافقات کلی پیش بینی می‌شود پیگیری موضوعات جزیی این پروتکل در حوزه‌های فنی و تجاری با سرعت مناسبی صورت گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با ذکر این نکته که پروتکل بعد از طی مراحل باید به امضای علی ‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و سرگئی کرینکو رئیس روس اتم برسد، عنوان کرد که به منظور تهیه مقدمات امضای این پروتکل و اجرایی شدن آن، در آینده نزدیک به مسکو سفر خواهد کرد.

کمالوندی همچنین یادآور شد‌: با توجه به ملاحظات پیش بینی شده در این پیش نویس، در صورت تمایل طرفین و توافق درباره زمینه‌های مختلف، می‌توان اقدام به ساخت نیروگاه‌های بیشتری با همکاری ایران و روسیه کرد.

وی گفت که در مذاکرات دیروز در تهران نمایندگانی از وزارت خارجه، معاونت حقوقی ریاست جمهوری و مسئولان سازمان انرژی اتمی از جمله آقای احمدیان معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی، سفیر روسیه در تهران و دیونوف نماینده روس اتم در ایران حضور داشتند.

کمالوندی همچنین گفت که اسپاسکی که روز گذشته در رأس هیئتی وارد تهران شد، صبح امروز تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11454

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.