عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برگزاری مجمع عمومی خانه سینما گفت: به دلیل اینکه بر اساس اساسنامه جدید صنوف باید ثبت قانونی می‌شدند و هنوز این اتفاق نیفتاده، با این حساب انتخابات امروز خانه سینما غیرقانونی است.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از فارس ,نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی ...

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برگزاری مجمع عمومی خانه سینما گفت: به دلیل اینکه بر اساس اساسنامه جدید صنوف باید ثبت قانونی می‌شدند و هنوز این اتفاق نیفتاده، با این حساب انتخابات امروز خانه سینما غیرقانونی است.

خبرگزاری فارس: انتخابات امروز خانه سینما غیرقانونی است/ صنوف هنوز ثبت قانونی نشده‌اند

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از فارس ,نصرالله پژمان فر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو درباره جلسه عصر امروز مجمع عمومی خانه سینما گفت: براساس آن‌چه قانون مشخص کرده‌است آقایان موظف هستند بر اساس اساس نامه جدید، برای تشکیل خانه سینما صنوف باید قانونی باشند و از این صنوف قانونی افرادی برای انتخابات معرفی شوند.

وی گفت: این صنوف هنوز مراحل قانونی را طی نکرده‌اند.

وی افزود: وقتی صنوف می‌خواهند تشکیل شوند باید اعضا خود را به مراکز رسمی تائید کننده معرفی کنند و تائیدیه‌ها را بگیرند و بعد جلسه و انتخابات را برگزار کنند. سوال ما این است که با توجه به این‌که استعلام ها صورت نگرفته است طبیعتا صنوف آمادگی برای شرکت در انتخابات خانه سینما را نخواند داشت و اگر انتخاباتی هم در این زمینه صورت بگیرد طبق قانون وجاهت نداشته و باطل است.

عضو کیمسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: طبق قانون ثبت مراکز در وزارت ارشاد این اسامی باید به ثبت وزارت ارشاد برسد. آنجا هم ملزم هستند اسامی را استعلام کنند و تایید بگیرند و ثبت بدون استعلام امکان ندارد.

 

پژمان‌فر گفت: کلیه صنوف بعد از استعلام مدارکشان اخذ می‌شود و مراحل قانونی بعدی انجام می‌گیرد و کارهایشان انجام می‌شود. طبیعتا بر این اساس اگر انتخاباتی صورت گیرد که غیر قانونی است.

پژمان فر با تاکید بر اینکه همه باید به قانون احترام بگذاریم و جلسه امروز برخلاف اساسنامه مصوب است گفت: ما انتظار داریم معاونت سینمایی که متولی این امر است احراز قوانین و تشریفات را عملی کند و بعد زمان دیگری را برای انتخابات تعیین کنند.در غیر این صورت اگر انتخابات بدون وضع قوانین صورت بگیرد مجلس موضع خواهد گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11413

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.