امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: یکی از مهم‌ترین دغده‌های بشر از ابتدای خلقت تا به حال، فهم درست هستی و چرایی وجود است؛ این‌که از کجا آمده است، آمدنش بهر چه بوده و به کجا می‌رود؛ این سه سوال از اساسی‌ترین سوالات بشر هستند. به گزارش پیارم حاجی آباد ، گفتمان دینی با موضوع«خداشناسی» ...

امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: یکی از مهم‌ترین دغده‌های بشر از ابتدای خلقت تا به حال، فهم درست هستی و چرایی وجود است؛ این‌که از کجا آمده است، آمدنش بهر چه بوده و به کجا می‌رود؛ این سه سوال از اساسی‌ترین سوالات بشر هستند.

به گزارش پیارم حاجی آباد ، گفتمان دینی با موضوع«خداشناسی» با حضور جمعی از دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی حاجی آباد برگزار شد.

حجت الاسلام مختاری امام جمعه حاجی آباد در این جلسه با بیان اینکه بهترین راه شناخت خداوند و پی بردن به خالق هستی دقت کردن به موجودات و مخلوقات عالم است افزود:برهان علت و معلول راهی مناسب برای شناخت خداوند می باشند.

وی افزود:یکی از مهم‌ترین دغده‌های بشر از ابتدای خلقت تا به حال، فهم درست هستی و چرایی وجود است؛ این‌که از کجا آمده است، آمدنش بهر چه بوده و به کجا می‌رود؛ این سه سوال از اساسی‌ترین سوالات بشر هستند که از قدیم الایام ذهن او را به خود مشغول کرده و آدمی همیشه کوشیده است پاسخی مناسب و تسکین‌بخش برای آن‌ها بیابد و تا به آن‌ها پاسخ مناسب ندهد، هرگز به آرامش نخواهد رسید .

حجت الاسلام مختاری شکل گیری و تقویت باور دینی در وجود انسانها برای شناخت بیشتر خداوند متعال را از گامهای نخست عنوان کرد و افزود:با علم به قیامت و پی بردن به قدرت خدامی توان خداشناسی را در خود تقویت کنیم .

حجت الاسلام مختاری تربیت دینی کودکان و نوجوانان را از مهمترین وظائف والدین عنوان کرد و افزود:باید کاری کرد که کودکان و نوجوانان به صورت خودجوش به نماز عادت کنند لذا با لجاجت کاری نمی توان تحولی را در کودک ایجاد کرد.

 

وی تصریح کرد:اگر بخواهید کودکی را به طرف نماز و عبادت مشتاق کنید، ابتدا باید سعی کنید آگاهی او را بالا ببرید تا از نماز و ارتباط با معنویات لذت ببرد اگر هم این توان را در او احساس نمی کنید باید با تشویق، این لذت را به طور سطحی در او ایجاد کنید تا بعدا و به تدریج عمیق شود.

 

 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11399

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.