وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آورده است: حضور جوانان در کانون‌ها قابل توجه است و چه دستاوردی بالاتر از اینکه جوانان در خانه خدا فرهنگ و هنر دینی را بیاموزند.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد ...

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آورده است: حضور جوانان در کانون‌ها قابل توجه است و چه دستاوردی بالاتر از اینکه جوانان در خانه خدا فرهنگ و هنر دینی را بیاموزند.

خبرگزاری فارس: حضور جوانان در کانون‌های مساجد قابل توجه است

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مرشدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در همایش تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان قرائت شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

اینجانب به همه تلاشگران و منادیان علم و آگاهی و خادمان فرهیخته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور درود می‌فرستم و از صمیم قلب برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم.

در ادامه این پیام امده است: مسجد از صدر اسلام تاکنون جایگاه جماعت و همدلی و همراهی بوده است. نبی اکرم (ص) مسجد را کانون تبلیغ پیام وحی قرار داد، همو که خطاب به ابوذر فرمود: «ای ابوذر! تا زمانی که در مسجد نشسته‌ای، خداوند برای هر نفسی که می‌کشی، درجه‌ای از بهشت برایت پاداش می‌دهد». و چه معامله‌ای بهتر از این‌که در خانه خدا به ازای هر نفس، بهشت را از آن خود کنیم و چه فضیلتی برتر از آنکه در خانه خدا برای تبلیغ و ترویج دین خدا و گره گشایی از کار بندگان خدا اهتمام داشته باشیم و سرور و ثواب برای خویش به ارمغان آوریم.

وی ابتکار تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را ایده‌ای ناب و فضیلتی پرثواب دانسته و آورده است: این ایده امروز تبدیل به جریانی سازنده و پربار شده ‌است. نهالی که بیست و یک سال پیش با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خاک پاکِ مسجد جای گرفت و اینک چنان تنومند و پُر برگ و بار است که سرزمین پهناور ایران را در زیر سایه خویش گرفته و منشأ خیر و برکت فراوان شده است.

در ادامه این پیام می‌خوانیم: بی‌تردید بعد از لطف حضرت حق، کوشش بی‌شائبه و خالصانه آنان که باغبان این نهال پر ثمر بوده‌اند در به بار نشستن این شجره طیبه موثر و مفید بوده ‌است. آنان که بی ادعا و در آرامش ناشی از کار و فعالیت در خانه خدا در توسعه فرهنگ دینی در مساجد کشور اهتمام داشته‌اند و امروز در کنار این درخت پربار از این همه کار و کوشش اثرگذار راضی و خشنودند و بی‌تردید صاحب خانه نیز از آنان راضی و خشنود است.

 

این پیام می‌افزاید: تاسیس بیش از ۱۷ هزار کانون فرهنگی و هنری، ۵ هزار و ۲۰۰ باب کتابخانه مخزن‌دار، ۵۰۰۰ باب کتابخانه باز در شبستان مساجد، ارسال میلیون‌ها جلد کتاب دینی و آموزشی، ۲۹هزار مرکز مجری طرح تلاوت نور، ۷ هزار مرکز مجری تفسیر روزانه قرآن، یک‌هزار و ۷۰۰ هسته پژوهشی و راه اندازی بیش از ۶۳۱ باب کانون تخصصی در قالب ۲۲ رشته در جوار مساجد، تنها بخشی از این تلاش موثر و خالصانه است که جای قدردانی فراوان دارد.

در بخش دیگری از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خوانیم: و اما آنچه بیش از همه در دایره فعالیت بیست و یک ساله کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور مهم و قابل توجه است، حضور هزاران جوان علاقه‌مند به فرهنگ و هنر در این کانون‌هاست. و چه دستاوردی بالاتر از اینکه جوانان ایران اسلامی در خانه خدا، فرهنگ و هنر دینی را بیاموزند و به مراتب شایسته دست یابند. از نظر اینجانب، جذب جوانانی که امروز بسیاری از آنها در فعالیت‌های فرهنگی هنری صاحب سبک و سیاق شده‌اند مهم‌ترین دستاورد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

در ادامه پیام آمده است: از همه کسانی که در طول این دو دهه در به بار نشستن این درخت پرثمر نقش داشته اند، از همه آنان که با قدم و قلم خویش در بالندگی این شجره پر ثمر موثر بوده اند سپاسگزارم. باشد که نیات پاک و قدک‌های چالاک‌شان مورد عنایت صاحب خانه قرار گیرد و ره توشه دنیا و آخرت شود.

جنتی در این پیام به فرمایشات رهبر انقلاب درباره مسجد اشاره کرده و می افزاید: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در مسجد اسلامی، شور و بهجت عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم، در هم می‌آمیزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامی آن نزدیک می‌کند. مسجد، مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است». «با این نگاه، دل‌های ما برای مسجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت، لبریز می‌گردد. امروز در میان مساجد ما کم نیستند آنهائی که می‌توانند نمائی از این تصویر زیبا و شوق انگیز را به نمایش در آورند».

وی مساجد را همواره محل و مأوای مردمی دانسته و آورده است: مساجد در همه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نقشی بارز داشته‌اند در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمونه‌هایی از این نقش تاریخی به زیبایی نمایان شد و امروز نیز مساجد جایگاه رفیعی در اعلاء کلمه حق دارند.

در بخش پایانی پیام آمده است: از همه آنان که دل در گرو خدمت به خانه خدا و خلق خدا دارند و با اراده و اهتمام خویش در ایجاد و گسترش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش داشته‌اند و مساجد را به کانون گرم همگرایی، همدلی و آموزش جوانان بدل ساخته‌اند صمیمانه تشکر می کنم.  در آستانه سال جدید، بیست و یکمین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور را با شعار «مساجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت» در حالی گرامی می‌داریم که در روزهای پیش رو سراسر میهن اسلامی آکنده از رایحه گل های یاسی خواهد شد که سیره فاطمی را در یادها زنده‌ می‌کند. این تقارن معنایی را به فال نیک می‌گیریم و به توفیق و تعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیش از پیش امیدواریم. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور همچون گذشته خود را مکلف به حمایت از این کانون‌های نور و نشاط می‌داند و در این طریق از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد. باشد که مقبول درگاه حضرت حق قرار گیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11386

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.