عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیوند زدن سرنوشت کشور به مذاکرات هسته ای اشتباه است، گفت: ما هر چقدر اعتمادسازی کنیم غربی‌ها ابهامات دیگری را مطرح می‌کنند و اصولا می‌گویند انقلاب اسلامی در کار نباشد.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی ...

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیوند زدن سرنوشت کشور به مذاکرات هسته ای اشتباه است، گفت: ما هر چقدر اعتمادسازی کنیم غربی‌ها ابهامات دیگری را مطرح می‌کنند و اصولا می‌گویند انقلاب اسلامی در کار نباشد.

خبرگزاری فارس: غرب با ماهیت جمهوری اسلامی مشکل دارد/ کودتای خزنده فرهنگی در حال شکل‌گیری است/جریان‌های انحرافی رصد می‌شوند

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه انصار حزب‌الله، اظهار داشت: در دوران جنگ تحمیلی دشمن در برابرمان قرار داشت و می‌دانستیم با چه کسی می‌جنگیم. همچنین اطلاع داشتیم دشمن کجا قرار دارد و سلاح خود را از چه کسی گرفته است، اما امروز قضیه متفاوت است؛ ما در جنگی قرار گرفته‌ایم که چندین برابر سخت‌تر از دوران دفاع مقدس است، این جنگ بی‌سر و صداست و آدم نمی‌داند از کدام جهت ضربه می‌خورد.

* انتقاد از رئیس یک دانشگاه

وی افزود: با گذشت ۳۵ سال از عمر انقلاب، اخیرا رئیس یک دانشگاه در برنامه‌ای از نظام تعلیم و تربیت آمریکا تعریف کرده است که جای تأسف و تعجب فراوانی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: البته آقای ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس هم در این مراسم حضور داشته است و با پاسخ دندان‌شکنی به وی اشاره کرده است که شما آمار و اطلاعاتی از وضعیت نابسامان اخلاقی و فسادهای موجود در آمریکا ندارید.

*جرثومه‌های فتنه همچنان وجود دارند

وی با اشاره به روز ۲۵ تیر ماه سال ۸۸ که فتنه‌گران به مسجد لولاگر در خیابان نواب حمله کردند، بیان کرد: یکی از دوستان من می‌گفت در این درگیری تو کشته می‌شوی و شهید می‌شوی اما من گفتم اگر قرار است یک بار شهید شوم چه بهتر که اینجا این اتفاق بیفتد چرا که می‌دیدم دشمن چگونه چنگ و دندان نشان می‌دهد و چطور فریب‌خوردگان و مزدوران خود را به کف خیابان‌ها فرستاده بود. البته به لطف خدا، ملت و رهبری از این فتنه سربلند بیرون آمدند. اگرچه هنوز جرثومه‌های فتنه وجود دارند و آمریکایی‌ها نیز خواستار آزادی آنها هستند.

*سران فتنه محاکمه شوند

نقوی‌حسینی با اشاره به موضع‌گیری خویش در ارتباط با بیانیه وزارت خارجه آمریکا در خصوص آزادی سران فتنه گفت: بنده قبلا هم اعلام کردم که چرا افرادی که جنایت کرده‌اند محاکمه نمی‌شوند. مقام معظم رهبری در دو ماه اخیر تأکید فرمودند اگر هر کس در دنیا در مورد حقوق بشر حرف بزند آمریکایی‌ها نباید حرف بزنند چون جانی‌ترین حاکمان تاریخ بشریت هستند.

وی با اشاره به تجربه دوم خرداد و خواسته‌های این طیف تصریح کرد: این گروه‌ها این بار هوشمندانه‌تر از قبل به میدان آمدند. آنها قصد دارند با یک برنامه مدون و حساب شده و به صورت خزنده و آرام کار خود را پیش ببرند. این اشخاص تفکر لیبرالیستی و تجلیل از فرهنگ آمریکایی را در ذهن پرورش می‌دهند اما سنت و سیره حضرت امام (ره) و رهبری برخلاف این اقدامات است.

*فناوری هسته‌ای به بهانه غرب تبدیل شده است

وی اضافه کرد: آمریکا دشمن خونخوار ملت ماست و حاضر نیست نظام جمهوری اسلامی را تحمل کند.رئیس‌جمهور این کشور علنا می‌گوید ما حاضریم فناوری خودمان را در اختیار شما بگذاریم اما این دروغی بیش نیست چرا که هر کاری را برای نابودی نظام انجام می‌دهند. فردو، نطنز، سانتریفیوژ و نسل سوم آب سنگین اراک بهانه‌ای بیش نیست.

این نماینده مجلس در ادامه به بازدید خود از تاسیسات فردو اشاره کرد و گفت: تمام اقدامات در این مرکز زیر نظر دوربین‌های آژانس است. هیچ اقدامی از چشم آنها هم اکنون پنهان نیست حتی مرحله ذخیره‌سازی کپسول اورانیوم ذخیره‌شده با پلمپ آژانس است و ما در آن دخالتی ندارم.

وی با بیان اینکه بحث ما با غرب بر سر مسئله هسته‌ای نیست، خاطر نشان کرد: اگر وزارت خارجه فکر می‌کند با حل کردن پرونده هسته‌ای تمام مشکلات مرتفع می‌شود، یک اشتباه است. ما هر چقدر اعتمادسازی کنیم آنها ابهامات دیگری را مطرح می‌کنند و اصولا می‌گویند انقلاب اسلامی در کار نباشد.

* به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی زیباکلام قابل پیش‌بینی بود

نقوی حسینی با انتقاد از موضع صادق زیباکلام در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی افزود: من به ایشان می‌گویم بله شما باید آنها را به رسمیت بشناسید زیرا اگر شما به رسمیت نشناسید چه کسی به رسمیت بشناسد؟

نماینده مردم ورامین در مجلس ادامه داد: بنده به خوبی با این شخص آشنایی دارم چرا که دانشجوی وی بودم و این اظهارات قابل پیش‌بینی بود. آنها در سال‌های ۶۹- ۷۰ افرادی را از انگلیس و آمریکا به سمت دانشگاه تهران و بهشتی سرازیر کردند که تمامی اقدامات آنها به رویت همگان رسید. هم اکنون نیز فرصت پیدا کردند و اظهارنظر می‌کنند.

*شکل‌گیری کودتای خزنده در کشور

این نماینده مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی گفت: ایشان به نکات بسیار حساس و کلیدی اشاره کردند. ما اعتقاد داریم که یک کودتای خزنده فرهنگی در حال شکل‌گیری است و لازم است در این میدان جنگید و فدا شد.

وی اضافه کرد: باید نیروهای انقلابی، هوشیار و دقیق وارد عرصه شوند. شما همین اظهارات هاشمی رفسنجانی که در روزنامه آرمان به چاپ رسیده است را مطالعه کنید. به این ترتیب مجلس و قوه قضائیه و همه نهادهای انقلابی باید به صحنه بیایند البته ما به انتخاب ملت احترام می‌گذاریم و از رئیس‌جمهور با پیروی از رهبری اطاعت می‌کنیم اما هیچگاه به دشمن اعتماد نخواهیم کرد.

* با دولت خصومت شخصی نداریم

نقوی حسینی با بیان اینکه ما انتقاد و سؤال را از وزیر خارجه تنها به خاطر دولت انجام نمی‌دهیم و خصومت شخصی در میان نیست، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند برخی از اقدامات شما به جا نبود، مشخص کنید این موارد چه بودند؟

وی با اشاره به جلسه خصوصی با وزیر امور خارجه اظهار کرد: ایشان مسائلی را در میکروفن عمومی اعلام کردند که همه مردم ایران شنیدند پس جواب سوال‌های ما هم سّری و محرمانه نیست البته پس از آن اتفاقاتی رخ داد و ایشان بعدا ناخشنودی خود از مجلس را اعلام کرد.

*هوشیاری نمایندگان ملت در برابر جریان‌های انحرافی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جریان انحرافی در دولت دهم اشاره کرد و افزود: ما در دولت قبلی انحراف داشتیم و آنها را به درستی رصد می‌کردیم البته به سایر اقدامات دولت انتقادی نداشتیم ولی هم اکنون باید به شدت مراقب بود.

وی ادامه داد: اخیرا به دانشگاه آزاد رفته بودم و شاهد حاکمیت خانوادگی در آنجا بودم که چگونه از استادان فتنه برای تدریس دعوت کردند. باید راه را درست برویم تا اینکه بتوانیم با انحراف به خوبی مقابله کنیم.

* غنی‌سازی ۲۰ درصدی؛ برگ برنده ایران در مذاکرات هسته ای

نقوی‌حسینی غنی‌سازی ۲۰ درصدی را ابزار مهم ایران در مذاکرات هسته‌ای دانست و افزود: متأسفانه ما این دستاورد مهم را در مقابل نسیه از دست داده‌ایم در حالی که هنوز یک دلار هم به حساب ما نیامده است.

*تشریح دستاوردهای مذاکرات ایران و غرب

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تنها دستاورد مذاکرات هسته‌ای را شفاف شدن چهره فریبکار دشمنان خواند و اظهار داشت: غربی‌ها اعتقاد داشتند چون ایران مذاکره نمی‌کند پس حتما در حال ساخت بمب اتمی است اما در جریان مذاکرات برای دنیا آشکار شد که ما هیچ قصدی برای ساخت تسلیحات اتمی نداریم.

وی اضافه کرد: دستاورد دیگر این بود که آمریکایی‌ها با تکیه بر همین تئوری که ایران اهل مذاکره نیست پس برای دنیا خطرناک است، گفت: جبهه غرب قصد داشت تمام کشورها را علیه ما بسیج کند اما مذاکرات این سد بتنی را شکست و در آن شکاف ایجاد کرد.

*مدیریت رسانه ای تیم مذاکره کننده ضعیف است

نماینده مردم ورامین در مجلس در ادامه اصل محرمانه بودن مذاکرات را مورد پذیرش قرار داد و بیان کرد: در گذشته نیز مذاکرات محرمانه بود اما ما تاکنون از شخصی نشنیده بودیم که بگوید مذاکرات محرمانه است و هیچ چیزی نمی‌گوییم.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده ادامه داد: اقدامات تیم رسانه‌ای باعث کنجکاوی مردم شد که بگویند مگر چه چیزی محرمانه است و چرا برای مردم آمریکامحرمانه نیست. معتقدم آقای ظریف باید با مردم صحبت کند و نگرانی را برطرف کند البته ما نیز هیچگاه به فاش شدن مسائل محرمانه سیاست خارجی راضی نیستیم چرا که این خلاف منافع ملی کشور است ولی دلیلی ندارد که هر چه از آقای ظریف می‌پرسند بگوید محرمانه است.

*بی‌سواد خواندن منتقدان اشتباه است

نقوی حسینی در پایان با انتقاد از بی‌سواد خواندن منتقدین از سوی دولت خاطر نشان کرد: البته چون بنده تحصیلات دکتری علوم سیاسی دارم و در جایگاه کمیسیون امنیت ملی قرار گرفته‌ام شامل استثناء شده‌ام و این جای تعجب است که آقای رئیس‌جمهور شعار آزادی بیان می‌دهد اما انتقادها را نپذیرفته و منتقدان را بی‌سواد قلمداد می‌کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11383

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.