برخی اطلاعات موجود نشان‌دهنده آن است که برخی چهره‌های اپوزیسیون و همچنین تعدادی از افراد نزدیک به جریان فتنه در نگارش گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا علیه ایران درباره موضوع حقوق بشر دخیل بوده‌اند و حتی برخی از آنان مستقیما با مقام‌های آمریکا ملاقات کرده‌اند.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس، ...

برخی اطلاعات موجود نشان‌دهنده آن است که برخی چهره‌های اپوزیسیون و همچنین تعدادی از افراد نزدیک به جریان فتنه در نگارش گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا علیه ایران درباره موضوع حقوق بشر دخیل بوده‌اند و حتی برخی از آنان مستقیما با مقام‌های آمریکا ملاقات کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: جزئیاتی از ارتباطات جریان فتنه و ضدانقلاب با آمریکا به بهانه مسئله حقوق بشر

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس، هماهنگی این دیدا‌رها توسط عذرا ضیا سرپرست معاونت دمکراسی ، حقوق بشر و کار در وزارت امور خارجه امریکا انجام شده است.همچنین برخی دیدارها در اروپا و با واسطه‌گری افرادی چون شیرین عبادی و هادی قائمی و نهادهای مانند شورای هماهنگی راه سبز امید انجام شده است.دولت فرانسه و گروهک منافقین نیز از طریق جمع آوری اطلاعات از محیط آشکار نقش مهمی در این باره ایفا کرده‌اند.

گزارش سالانه حقوق بشری وزارت خارجه امریکا که هفته گذشته منتشر شد، تلاش می‌کند به بهانه‌های حقوق بشری مسیر جدیدی برای مداخله در امور داخلی ایران بگشاید و دولت حسن روحانی را وادار به آغاز مذاکره بر اساس راهبرد اعتمادسازی در این باره بکند. به این ترتیب، تصور امریکایی‌ها این است که هم باب جدیدی برای امتیازگیری از ایران گشوده خواهد شد و هم فضا در داخل ایران برای جریان غربگرا گشوده تر می‌شود. امریکایی‌ها قدرت دادن به جریان غربگرا را برای نهایی شدن توافق هسته ای با ایران ضروری می‌دانند.

جان کری وزیر امور خارجه امریکا روز ۸ اسفند در مراسم رونمایی از این گزارش تصریحا تایید کرده است که امریکا با جریان فتنه و اپوزیسیون درایران دارای ارتباطات مستمر است.

وی می گوید: «عذرا زیا سرپرست معاونت دمکراسی ، حقوق بشر و کار در وزارت امور خارجه ، شاغلان سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا در سراسر دنیا ساعت‌های بی‌شماری را صرف تحقیق و نگارش این گزارش کردند، با فعالان تماس برقرار کردند، با دولت‌ها صحبت کردند و گزارش‌های سازمان‌های غیر دولتی و رسانه‌ای را هم تحلیل و بررسی کردند».

همچنین به نظر می‌رسد اصلی‌ترین موضوعی که در دستور کار کاترین اشتون در سفر به تهران قرار دارد تلاش برای آغاز مداخلات حقوق بشری در امور داخلی ایران است که البته پس از دیدارهای مشکوک وی با ۵ نفر از زنان به اصطلاح فعال حقوق بشری واقعیت‌ها روشن تر شد که در جمع این افراد نرگس محمدی، فتنه گری که به دلیل اقدامات خلاف امنیت ملی در سال ۸۸ بازداشت و به زندان محکوم شده بود نیز حضور داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11382

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.