همایش مشتاقان ورود به حوزه علمیه با  فرمانده سپاه حاجی آباد ، حضور امام جمعه و مدیر حوزه علمیه برادران  شهرستان و طلبه های حوزه علمیه  در نماز خانه سپاه حاجی آباد برگزار گردید. به گزارش پیارم، سرهنگ دوم پاسدار در جمع حاضرین در همایش بیان داشت: ما ۲۵۰ روستا با ۲۰ طلبه در کل ...

همایش مشتاقان ورود به حوزه علمیه با  فرمانده سپاه حاجی آباد ، حضور امام جمعه و مدیر حوزه علمیه برادران  شهرستان و طلبه های حوزه علمیه  در نماز خانه سپاه حاجی آباد برگزار گردید.

به گزارش پیارم، سرهنگ دوم پاسدار در جمع حاضرین در همایش بیان داشت: ما ۲۵۰ روستا با ۲۰ طلبه در کل شهرستان داریم طلبه  یکی نیازی  امروز جامعه ما است با توجه به تهاجمات دشمنان ما باید مبلغان دینیمان را بیشتر کنیم.

سرهنگ اباذر سالاری تاکید کرد: ما باید این فرهنگ که  هر خانواده یک طلبه داشته باشد را در شهرستان جا بیندازیم.

وی در ادامه بیان داشت: درس خواندن در حوزه علمیه  مسیری است که برکات زیادی دارد و هر کدام از شما میتوانید مثل امام خمینی(ره) عمل کنید که مسیر تاریخ را عوض کرد.

هر گاه دشمن  برنامه ای طراحی کرده واقدام به اختشاش می کرد، حضرت آیت الله خامنه ای  با یک جمله همه ی این ها را نقش بر آب می کرد و طلبه گی افتخار است و سربازویژه مستقیم امام زمان است.

حوزه علمیه سرباز خانه امام زمان است

در ادامه همایش حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان گفت: حوزه علمیه سرباز خانه امام زمان است و من به همه شما خیر مقدم عرض می کنم و خداوند به شما که قدم در این راه می گزارید توفیق بدهد اساس حوزه علمیه و شکل گیری و تربیت کسانی به عنوان علوم دین از زمان  حضرت محمد(ص) در مدینه شکل گرفت و بعد در دوران  امام باقر (ع) این بزرگوار حوزه علمیه را راه انداختن و کار ضروری که وجود نداشته و امام صادق هم ادامه دارند، اوج رشد حوزه علمیه در زمان انقلاب اسلامی است.

مختاری در ادامه افزود: حوزه علمیه مثل مدارس و دانشگاه است ، مهم ترین کار درس خواندن همه شما باید مهیا بشوید برای درس خواندن و کسی که خوب درس خواند دنیا و آخرت خود را تامین کرده، حضرت امام(ره)و بزرگان دین ما مثل من و شما با حضور در حوزه علمیه وبه این نقطه رسیدند یک طلبه میتواند مثل شهید بهشتی و مطهری خدمت کند.

مختاری در ادامه بیان داشت: در حوزه بستری برای رشد معنوی وجود دارد  طلبه مبلغ دین است خداوند این بستر را برای شما فراهم کرده است و در معرض نسیم الهی قرار گرفته اید و خدوند دنیا وآخرت شما را آباد خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه حجت الاسلام عباسی  در این همایش با اشاره به اینکه هدف این همایش آشنایی علاقه مندان به چگونگی تحصیل در حوزه های علمیه است، تصریح کرد: در جهت بومی گزینی و انتخاب مشتاقان تحصیل در حوزه های علمیه اساتید و طلبه های این حوزه در چند ماه گذشته طی مذاکراتی با بسیج  ضمن توجیه دانش آموزان با نحوه تحصیل علوم دینی دانش آموزان مستعد و علاقه مند را شناسایی و برای انجام مقدمات ثبت نام آنها این همایش را برگزار نمودیم.

حجت الاسلام  علی عباسی افزود: داوطلبین امروز پس از آشنایی مقدماتی با چگونگی تحصیل در این حوزه علمیه تا آخر اسفند مهلت دارند تا ثبت نام نمایند و پس از انجام ثبت نام پس از ۱۵ اردیبهشت ماه سال آینده با تشکیل کلاس های فشرده، دروس مربوط به آزمون حوزه برای آنها تدریس می شود تا برای آزمون ورودی تابستان آماده شوند.

وی خاطر نشان کرد: این دانش آموزان پس از قبولی در آزمون و مصاحبه و نیز امتحان مجدد از دروس تدریس شده مقدماتی رسما به عنوان طلبه از اوایل پاییز در حوزه به تحصیل در پایه یک مشغول می شوند. وی با بیان اینکه مدت تحصیل پایه اول ۶ ساله است تصریح کرد: این طلبه ها پس از گذراندن ۶ سال اول معادل کاردانی شناخته شده و می توانند برای ادامه تحصیل به حوزه های علمیه شهرهای بزرگتر مراجعه نمایند و در هر رشته ای که می خواهند به ادامه تحصیل علوم دینی بپردازند.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11364

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.