مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان گفت: دبیرخانه استانی جهت افزایش کمی و کیفی کانون ها در حوزه غرب استان آمادگی همکاری است. به گزارش پایگاه خبری هرمز، حجت الاسلام احمد پهلوانی، امروز یک شنبه ۱۸ اسفند در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد غرب استان هرمزگان در حوزه علمیه آل بیت(ع) بندرلنگه با اشاره به ...

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان گفت: دبیرخانه استانی جهت افزایش کمی و کیفی کانون ها در حوزه غرب استان آمادگی همکاری است.

به گزارش پایگاه خبری هرمز، حجت الاسلام احمد پهلوانی، امروز یک شنبه ۱۸ اسفند در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد غرب استان هرمزگان در حوزه علمیه آل بیت(ع) بندرلنگه با اشاره به تاریخچه شکل گیری کانون های فرهنگی هنری، اظهار کرد: ۱۸ اسفند ماه سال ۷۱ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ستاد عالی کانون های مساجد کشور با هدف احیاء کارکردهای واقعی مسجد تاسیس شد.

وی در ادامه بیان کرد: امروز پس از گذشت ۲۱ سال از تاسیس کانون ها، شمار این مراکز در کشور به بیش از ۱۷ هزار باب و در استان هرمزگان به ۵۲۰ کانون رسیده است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان گفت: هم اینک ۴۶ کانون فرهنگی هنری در مساجد غرب استان هرمزگان در طول سال برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، آموزشی، اردویی، کتابخانه ای، قرآنی و غیره به مخاطبان ارائه می کنند.

پهلوانی با اشاره به دلایل برگزاری مراسم ۱۸ اسفند در حوزه علمیه آل بیت، گفت: تجلیل از روحانیون و طلاب حوزه علمیه که در طول سال با کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه های مختلف از جمله طرح آسمانی ها(اوقات فراغت)، طرح تلاوت نور، تفسیر قرآن و غیره همکاری داشته اند یکی از دلایل این انتخاب است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل این انتخاب سخنان مقام معظم رهبری در سال گذشته در جمع علمای خراسان شمالی مبنی بر اینکه “کانون های مساجد را فراموش نکنید و برای کانون ها وقت بگذارید و کار کنید” بود که تکلیف سنگینی را بر عهده علما گذاشتند و یقینا با ولایتمداری طلاب، این بیانات فصل الخطاب خواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: دعوت از طلاب و روحانیون برای حضور پررنگ و بیش از پیش در کانون های فرهنگی هنری مساجد و ارتقاء سطح آگاهی دینی و معرفت اهل بیت(ع) در بین اعضای کانون ها از دیگر دلایل این انتخاب است.

خاطرنشان می شود؛ در این مراسم از ۴۰ نفر از فعالان فرهنگی مساجد غرب استان هرمزگان شامل ائمه جماعات، مدیران، رابطین و مسئول واحدهای خواهران کانون های فرهنگی هنری و کتابداران مساجد تجلیل شد./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11361

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.