چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رودان با محوریت رفع مشکلات روستای زیارت پیرچوگان، مسافران نوروزی و زایران امام زاده سید محمد(ع) برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری هرمز از رودان، چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رودان با محوریت رفع مشکلات روستای زیارت پیرچوگان، مسافران نوروزی و زایران امام زاده سید محمد(ع) با حضور ...

چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رودان با محوریت رفع مشکلات روستای زیارت پیرچوگان، مسافران نوروزی و زایران امام زاده سید محمد(ع) برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری هرمز از رودان، چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رودان با محوریت رفع مشکلات روستای زیارت پیرچوگان، مسافران نوروزی و زایران امام زاده سید محمد(ع) با حضور مدیرکل اوقاف هرمزگان و اعضای ستاد تسهیلات این شهرستان برگزار شد.

غلامرضا نظر نژاد فرماندار و رییس ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان رودان، در چهارمین جلسه ستاد تسهیلات میهمانان نوروزی که با محوریت رفع مشکلات روستای زیارت و زائران بقعه متبرکه امام زاده سید سلطان محمد (ع ) برگزار شد،  با تیریک سالروز ولادت با سعادت پیام آور کربلا حضرت زینب کبری (س)، معرفی آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، اماکن مذهبی ، تفریحی و زیارتی شهرستان را در ایام نوروز برای گردشگران مورد تاکید قرار داد.

نظر نژاد با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه ریزی های  صورت گرفته در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این شهرستان، افزود: با بررسی نقاط ضعف و قوت ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال گذشته، مصمم هستیم سطح خدمات رسانی را در بخش های راه، آبرسانی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، برق، خدمات ارتباطی، تامین و ذخیره سازی ارزاق عمومی افزایش دهیم.

رییس ستاد تسهیلات نوروزی رودان با بیان اقدامات صورت پذیرفته در بخش آبرسانی به روستای پیرچوگان، متذکر شد: با اقدامات صورت گرفته در راستای تامین آب آشامیدنی در این روستا، انتظار می رود مردم با مشکل کمبود آب شرب مواجه نشوند.

فرماندار رودان در ادامه خاطر نشان کرد: روستای زیارت پیر چوگان از قطب های سیاحتی، زیارتی و گردشگری شهرستان محسوب می شود و رفع مشکلات این روستا از اولویت های ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان است.

نظر نژاد تعریض راه و جاده روستای زیارت را یکی از آرزوهای خود و مجموعه اداری شهرستان قلمداد کرد و بیان داشت: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی تعریض و بازسازی راه روستای زیارت مطر شد و اجرای آن جزء برنامه های اصلی کمیته برنامه ریزی شهرستان است که امیدواریم با تامین اعتبارات لازم شاهد تحقق آن باشیم.

هشدار فرماندار رودان به زمین خواران روستای زیارت

رییس ستاد تسهیلات نوروزی رودان  با تاکید بر اینکه حرکت دهیاری‌ها  باید در دریافت و هزینه‌کرد عوارض دریافتی ملموس باشد، تصریح کرد: هزینه ی عوارضاتی که توسط دهیاری دریافت می شود باید مشخص باشد تا عملکرد و حرکت دهیاری در دریافت عوارضات و هزینه آن برای مردم ماموس باشد.

فرماندار رودان به زمین خواران و متصرفین عدوانی زمین در این روستا هم هشدار داد و اعلام کرد: احدی حق ندارد خارج از قانون و مقررات نسبت به تصرف عدوانی اراضی و ساخت و ساز غیر مجاز اقدام نماید و لازم است دستگاههای متولی با آنان برخوردهای قانونی را اعمال نمایند.

ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی، ارتقای خدمات امداد جاده ای، اجرای برنامه های فرهنگی، نظارت بر عرضه و توزیع مواد غذایی، ایجاد جایگاه مناسب عرضه دام، جلوگیری از ارائه و پخش مواد لبنی غیر بهداشتی، تامین سوخت مورد نیاز نانوایی ها از دیگر مواردی بود که مهندس نظر نژاد به آن اشاره و خواستار برنامه ریزی در اجرای آن شد.

رییس ستاد تسهیلات نوروزی رودان  در پایان از مردم روستای زیارت( پیر چوگان) بخاطر میهمان نوازی و پذیرایی از زائران امام زاده سید سلطان محمد (ع) و گردشگران این روستا قدردانی کرد.

روستای زیارت پیر چوگان در فاصله ۴۵ کیلومتری مرکز شهرستان رودان  قرار دارد که هر ساله به واسطه  وجود منابع طبیعی بکر و بقعه متبرکه امام زاده سید سلطان محمد (ع)  برادر بزرگوار امام رضا علیه السلام، میزبان بیش از یک و نیم میلیون مسافر از مردم استان های جنوبی کشور نظیر فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.

۸۵۲ مشکلات پربازدیدترین روستای کشور بررسی شد/ هشدار به زمین‌خواران در روستای زیارت

برچسب ها : روستای زیارت, زمین خواری, غلامرضا نظرنژاد, فرماندار رودان, پایگاه خبری هرمز, پیرچوگان

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11331

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.