معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مهلت ثبت نام نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت «ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان» دانشگاه های علوم پزشکی تا ۲۵ اسفند ادامه دارد. ابراهیم حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هرمز اظهار کرد: ثبت نام این دوره از جشنواره که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان ...

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مهلت ثبت نام نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت «ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان» دانشگاه های علوم پزشکی تا ۲۵ اسفند ادامه دارد.

ابراهیم حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری هرمز اظهار کرد: ثبت نام این دوره از جشنواره که با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می شود از ۱۵ بهمن آغاز و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.

 

وی محورهای مسابقه را در دو بخش شفاهی و کتبی عنوان کرد و گفت: بخش شفاهی شامل قسمت قرآن در حفظ ۱ جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۱۰جزء ۲۰،جزء، ۳۰جز، تحقیق، ترتیل، حفظ سور مفاتیح الجنان می باشد.وی افزود درهمین بخش و در قسمت عترت مسابقات شامل آیین سخنوری، دعاخوانی، مداحی،  اذان، صحت قرائت نماز و تواشیح است.

 

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بخش کتبی جشنواره را شامل ترجمه و مفردات قرآنی(ترجمه سوره حمد و شوری و حجرات -ترجمه آیت ا…مکارم شیرازی)، آشنایی با مفاهیم قرآنی(کتاب تفسیر آیات برگزیذه تالیف علیرضا مستشاری تا ص ۱۳۰ نشر معارف)، قرآن شناسی (پرسمان نهاد مقام معظم رهبری) برشمرد.

 

حسن نژاد افزود: سیره معصومین(ع) کل کتاب سیری در سیره ائمه اطهار(ع) تالیف مرحوم شهید مرتضی مطهری انتشارات صدرا)، آشنایی با احادیث و ادعیه (کتاب گزیده اصول کافی -نشر معارف – تا ص ۸۹) و احکام (کتاب رساله احکام دانشجویی تاص۱۴۸نشر معارف) بخش دیگری از مباحث کتبی این جشنواره است.

 

وی با اشاره به ثبت نام ۳۵ نفر از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این جشنواره، خاطرنشان کرد: داوطلبان می توانند همزمان در چهار رشته شامل یک رشته شفاهی و یک رشته کتبی قرآن و یک رشته شفاهی و یک رشته کتبی عترت شرکت نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11330

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.