رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: شنیده شده ‌بانک‌های کشور از اکنون برای وصول مطالبات خود شرخرهایی را در قالب شرکت به کار گرفته تا با وجهه قانونی مانند شرخرهای گذشته مطالبات را وصول کنند.     به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، عبدالوهاب سهل‌آبادی پیش از ظهر امروز ...

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: شنیده شده ‌بانک‌های کشور از اکنون برای وصول مطالبات خود شرخرهایی را در قالب شرکت به کار گرفته تا با وجهه قانونی مانند شرخرهای گذشته مطالبات را وصول کنند.

خبرگزاری فارس: بانک‌ها‌ برای وصول مطالبات خود شرخرهایی ‌در قالب شرکت به کار گرفته‌اند‌

 

 

به گزارش پیارم حاجی آباد به نقل از خبرگزاری فارس از یزد، عبدالوهاب سهل‌آبادی پیش از ظهر امروز در یازدهمین همایش تولیدملی و افتخار ملی در جمع صاحبان صنایع یزد و روسای خانه‌های صنعت سراسر کشور اظهار داشت: خوشبختانه با رویکردی که دولت تدبیر و امید در پیش گرفته فضا برای اظهار نظر و ارائه راهکار از سوی بخش خصوصی و تشکل‌های اقتصادی باز است و امروز می‌توانیم در بسیاری از تصمیم‌گیر‌های این حوزه سهیم باشیم.

وی به تشریح شرایط فعلی صنعت کشور پرداخت و افزود: امروز صنعت کشور به دلیل مشکلات قبلی که دامنگیر آن بوده مسیری را رفته که مثل یه مادر خسته است نه دلش می‌آید کودک خود را رها کند و نه توانی برای نگهداری دارد.

این فعال اقتصادی افزود: بالاخره صنعت با مشکلات تحریم‌ها، تورم، رکود و بی‌توجهی در تحقق سهم هدفمندی یارانه‌های صنعت ضربه خورده و اگر در دنیا صنایع دچار مشکل شوند دولت به کمک آن‌ها شتافته و از ضربه و ضرر جلوگیری می‌کند.

وی با انتقاد از رویه دولت گذشته در حمایت از صنایع و تولیدات کشور عنوان کرد: در دولت گذشته ضمن اینکه به کمک صنایع نیامدند مشکلاتی را هم برای صاحبان صنایع و تولید کنندکان ایجاد کردند که بسیاری از صنایع به حالت ورشکستگی و تعطیلی رسیدند.

سهل‌آبادی اضافه کرد: صنعتی که یک روزه با کاهش ارزش پول ملی روبه رو شد و به یکباره تمام ارتباطات و مبادلات بین‌المللی به یک سوم رسید و بدهکار شد باید مورد حمایت قرار می‌گرفت تا آزار و اذیت.

وی با انتقاد از رویه بانک‌ها و سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته گفت: تامین اجتماعی و بانک‌ها که در قراردادهای خود با صنایع شریک سود هستند در این شرایط به جنگ صنایع آمدند و خیلی از صاحبان صنایع را بدون محکمه و به صورت یکطرفه مورد قضاوت قرار دادند و اموالشان را مصادره کردند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان داشت: بسیاری از بانک‌ها با تکیه بر قراردادهای خود بدون هیچگونه اخطار و ابلاغی حتی منازل شخصی صاحبان صنایع را تخلیه کردند و به این شکل موجب بیکاری بسیاری از کارگران و تعطیلی واحدها شدند.

وی با اشاره به اینکه به ناچار و برای دفاع از حقوق کارگران این کشور با بانک‌های خصوصی وارد مذاکره شدیم گفت: توانی برای این صنعت خسته نمانده در حالی که زمزمه‌های اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی به گوش می‌رسد.

این فعال اقتصادی افزود: شنیده شده است بانک‌های کشور از اکنون برای وصول مطالبات خود شرخرهایی را در قالب شرکت به کار گرفته تا با وجهه قانونی مانند شرخرهای گذشته مطالبات را وصول کنند.

سهل‌آبادی تصریح کرد: بیشتر ملاهای اقتصادی و بزرگان این بخش، اجرای مرحله دوم هدفمندی را اقدامی عجولانه می‌دانند اما چه کنیم که صلاح دولت و مجلس بر اجرای آن است و ما نیز می‌پذیریم.

وی با بیان اینکه صنعت خسته کشور تحمل برخوردی مشابه برخوردهای دور اول اجرا را ندارد عنوان کرد: اگر در این راه کوچکترین بی احتیاطی شود و یا سهم صنعت دیده نشود فشارها غیر قابل تحمل است و این صنعت آمادگی اجرا را ندارد.

رئیس خانه صنعت ایران خطاب به مجلس و دولت گفت: بهتر است مجلس و دولت با کمک یکدیگر این دزدهایی که در گذشته مقداری پول خرد را در قالب هزار میلیارد و دلار برده‌اند دستگیر و این پول خردها را به صنعت تزریق کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11279

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.