در حالی که اسرائیل سعی در مصادره حادثه ملارد و شهادت شهید تهرانی مقدم را داشت اما نتوانست، رئیس جمهور طی اظهارات اعلام کرد شهید تهرانی مقدم ترور شده است! به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، انفجار ملارد در روز ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ در  یکی از پادگان های سپاه پاسدران، با شهادت ...

در حالی که اسرائیل سعی در مصادره حادثه ملارد و شهادت شهید تهرانی مقدم را داشت اما نتوانست، رئیس جمهور طی اظهارات اعلام کرد شهید تهرانی مقدم ترور شده است!

به گزارش پیارم به نقل از خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، انفجار ملارد در روز ۲۱ آبان سال ۱۳۹۰ در  یکی از پادگان های سپاه پاسدران، با شهادت سردار حسن طهرانی از آن دسته اتفاقاتی بود که در سطح رسانه های دنیا قرار گرفت، اتفاقی که به گفته شاهدان در حالی رخ می دهد که شهید تهرانی و یارانش در حال آزمایش موشک بوده اند که به شهادت شان منجر می شود، انفجاری که به شهادت ۱۷ نفر و زخمی شدن ۱۶ تن دیگر می انجامد.

پس از این انفجار بازتاب رسانه های مختلف خواندنی بود اما ادعای هفته‌نامه آمریکایی «تایم» در گزارشی که از تل‌آویو و به نقل رسانه هایی همچون معاریو می‌نویسد که این انفجار در پادگان سپاه پاسداران با نقش داشتن رژیم صهیونیستی اتفاق اقتاده است تا به نوعی از قدرت نفوذ نیروهای اسرائیلی به داخل مراکز نظامی کشور خبر بدهند و توان اطلاعاتی و نظامی ایران در برخورد با ستون پنجم و جاسوس های بین المللی را ناکارآمد نشان دهند.

 

هرچند اسرائیل تلاش کرد تا این حادثه را به نام خود رقم بزند؛ اما در آنزمان با توجه به شواهد و توضیحات سپاه پاسدران مشخص شد این اتفاق در حین  یکی از آزمایشات موشکی صورت گرفته و خطای انسانی نیروهای مهندسی در آن دخیل بوده است.

چند روز پیش رئیس جمهور کشورمان حسن روحانی در نشستی با کارمندان وزارت دفاع  سعی در اتخاذ مواضعی اصولی داشت که در آن از حق غنی سازی هسته ای و فعالیت‌های موشکی کشور صحبت شود؛ اما متاسفانه در خلال صحبت های خود سوالی مبنی بر اینکه چرا مهندسان موشکی ما را ترور کردید! مطرح کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: با وجود صلح‌آمیزبودن فعالیت‌های هسته‌ای و صحه آژانس بر آن، برای چه دانشمندان ما را ترور کردند و برای چه متخصصان موشکی‌مان را که صرفا موشک را برای دفاع از کشور می‌ساختند، از بین بردند.

مطرح کردن این صحبت متاسفانه، خواسته یا ناخواسته به تایید نظرات رسانه های صهیونیزم می انجامد و تلویحا عملیات نظامی برخی مهره های غرب در کشور برای نفوذ به عمق پادگان های نظامی سپاه پاسداران را تایید می کند.

رئیس جمهور از طرفی با ظرافت خاصی تلاش می کند تا از بکارگیری برخی الفاظ عزت مدارانه در کلام برخی فرماندهان بکاهد؛ به طوری که در سخنرانی اش اینگونه می گوید: “خیلی مهم است. اشتباه محاسبه که می‌گویم در نوع جمله بندی و در نوع حرف زدن و نوع سخن گفتن و موضع گرفتن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سیاستی است بر مبنای تنش‌زدایی و اعتمادسازی با دنیا. این نه اینکه تاکتیکی و با شعار باشد جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش، ادامه تنش و افزایش تنش با دیگران نیست دنبال ساخت اعتماد با همه بویژه با همسایگان خود است”.

از طرف دیگر رئیس جمهور بدون در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، آب را به آسیاب دشمن ریخته و با به کار بردن “ترور مهندسان موشکی” مهر تأییدی بر گفته های رژیم صهیونیستی در خصوص نفوذ در سیستم موشکی ایران می زند.

به طوری که این رسانه ها با شتاب‌زدگی و ذوق زدگی مفرط از این اظهارات استقبال کرده و دوباره اعلام کردند که حادثه ملارد یک اقدام تروریستی بود که به دست موساد انجام گرفته است.

امیدواریم این قسمت از صحبت های رئیس جمهور ناخواسته و از روی اشتباه بوده، که در این صورت باز هم امیدواریم رئیس جمهور از این پس با توجه بیشتری در کلام خود، سخنانش را بر زبان اورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=11250

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.